Ram plet med dine annoncer

Tema: Få mere ud af dine Facebook-annoncer

Ram plet med dine annoncer

Hen over de næste par uger zoomer jeg ind på Facebook og hvordan, du kan få endnu mere ud af din Facebook-annoncering. Har du aldrig prøvet at opsætte en Facebook-annonce før, eller er du nybegynder, er denne blogserie ikke for dig. I stedet vil jeg opfordre dig til at sætte dig ind i annonceadministratoren og opsætte dine første annoncer. Har du brug for hjælp til at komme i gang, så tag et kig på vores workshop, som vi skræddersyr til lige præcis din virksomhed og din (eller jeres) erfaring.

Denne blogserie er for dig, der har erfaring med at opsætte Facebook-annoncer, men som ikke føler, at du opnår de ønskede resultater. Der kan være mange årsager til, at du ikke mener, at dine Facebook-annoncer ikke har et højt nok ROAS (Return On Ad Spend). Måske rammer du den forkerte målgruppe? Måske udnytter du ikke Facebooks kampagnemålsætninger? Eller måske er det noget helt tredje?

Kender du dine muligheder?

Vi oplever (desværre), at rigtig mange tror, at Facebook-annoncering lig med boostede opslag. Det er dog langt fra den hele sandhed. Boost er kun en lille del af Facebooks muligheder for målretning, som sikrer, at dit opslag (eller annonce) får en større rækkevidde. Det er derfor svært at måle din ROAS på denne type annoncer.

Facebook tilbyder 11 forskellige kampagnemålsætning – og afhængigt af din målsætning finder Facebook de personer i din målgruppe, der er mest tilbøjelige til at udføre den ønskede handling. Det er derfor en god idé at overveje, hvad formålet med annoncen er; er det at få en større rækkevidde, at få trafik ind på din hjemmeside, skaffe leads eller måske sælge dine varer?

Få mere ud af din Facebook-annoncering

Denne serie af blogindlæg sætter fokus på, hvordan du kan få mere ud af dine Facebook-annoncer. Du vil derfor i de kommende par uger kunne læse meget mere om:

De første fire emner fokuserer altså på målsætninger og annonceindhold, mens sidste emne handler om, hvordan du kan måle effekten og analysere din målgruppe og dennes handlinger med Facebook Analytics.

Facebookannoncering

Facebook-annoncering er for alle virksomheder

Uanset om din virksomhed er B2B eller B2C, så kan virksomheden få gavn af Facebook-annoncering. Facebook har gennem mange år været det mest udbredte sociale medie i Danmark – og derfor er der en stor sandsynlighed for, at din målgruppe er til stede og ser dine annoncer.

Det er oplagt for B2C-virksomheder, at benytte Facebook til at finde nye kunder og skabe mersalg til eksisterende kunder. Men Facebook er også et godt værktøj for B2B-virksomheder, hvor der kan skabes øget trafik til din hjemmeside eller til at skabe flere leads.

Mens du venter …

Du skal ikke vente alt for længe på det næste blogindlæg i denne serie – det er nemlig allerede klar til dig:

Læs det her: Få mere ud af dine annoncer med splittests og dynamisk annonceindhold

Resten af indlæggene i dette tema, må du dog vente lidt på. Hvis du ikke vil gå glip af nye indlæg, kan du følge vores Facebook-side. Her vil vi dele de seneste indlæg løbende som de bliver udgivet.

Du kan også fordrive ventetiden med nogle af vores tidligere blogindlæg om Facebook og Facebook-annoncering. Læs for eksempel disse:

Som altid er du meget velkommen til at kontakte os i formularen herunder, hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp.

 

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen