tekstforfatning / online kommunkation

Tekstforfatning er en af de vigtigste discipliner i din virksomhed, selvom det næppe er den, du bruger det meste af din tid på. Men faktum er, at de færreste er interesserede i at købe din ydelse uden at have læst om den først. Forestil dig, at du er inde på en webshop og har fundet en vare, som du synes er interessant; men der er ingen produkttekst.

Hvordan finder du ud af, om varen passer til dit behov? Du kan jo starte med at søge på produktets navn for at finde ud af det – og så er du på vej væk fra butikken.

Dette scenarie kan udspille sig hver eneste dag i din virksomhed, hvor det er din hjemmeside, som brugeren er på vej væk fra, fordi du har glemt alt om tekstforfatning.

Hos OnlineSynlighed.dk har vi stor erfaring med at arbejde med tekst – både som et middel til at skabe konverteringer på din hjemmeside, til søgemaskineoptimering og linkbuilding, til at fastholde dine kunder og til mange andre formål.

Kunne du tænke dig en kort og uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig videre med tekstforfatning og online kommunikation?

Udfyld den korte formular herunder eller ring på 70 13 63 23 – så kontakter vi dig og tager en hurtig snak om jeres muligheder:

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Den ene ydelse: Rådgivning om tekstforfatning og online kommunikation

Hos OnlineSynlighed.dk har du grundlæggende to muligheder for at blive hjulpet videre med din tekstforfatning.

Den ene mulighed er at rådgive dig omkring din tekstforfatning og din online kommunikation i det hele taget. Sammen kigger vi på hvordan du rammer din målgruppe – og om du tager hensyn til hvem, der læser dine tekster?

Afhængigt af hvordan du forfatter dine tekster, kan du ramme vidt forskellige målgrupper. Det kommer an på din evne til at formidle dit budskab til den rigtige målgruppe. Det kan vi hjælpe dig med.

Det indebærer blandt andet at vi sikrer, at du får besvaret de spørgsmål, som dine potentielle kunder sidder med, når de søger efter en vare eller ydelse på din side, og at skrive i et sprog, som målgruppen forstår.

For dig, der allerede har en hjemmeside med indhold, er vores rådgivning om tekstforfatning og online kommunikation særligt relevant.

Den anden ydelse: Forfatning af dine tekster

Skal du have en ny hjemmeside – eller trænger den eksisterende til en total revidering? Det kan vi også hjælpe med. Frem for at rådgive om, eller i forlængelse hermed, kan vi udarbejde tekstmaterialet til din hjemmeside. Det løfter en vigtig og nogle gange svær opgave fra dine skuldre over på vores.

Vi har et team af dygtige tekstforfattere både in house og tilknyttet som freelancere – de har prøvet det før og ved, hvad der skal til. Det betyder, at opgaven med teksterne bliver klaret på en priseffektiv måde.

For at skabe det bedste resultat, indleder vi tekstforfatningen med en dialog med din virksomhed om, hvem målgruppen er, og hvilket budskab, der ønskes kommunikeret. Jo bedre vi kender jer, desto bedre kan vi ramme jeres tone i jeres online kommunikation.

At skrive gode tekster handler nemlig ikke blot om at skrive grammatisk korrekt. Sprog- og grammatikfejl skærer i øjnene – og at skrive med et korrekt sprog er én ting. At bruge sproget til at videreformidle det rigtige budskab med den rigtige tone er en helt anden disciplin. Den disciplin har vi, blandt andet, specialiseret os i. Vi kan hjælpe dig og din virksomhed videre.

Tekstforfatning som et led i SEO-krigen om Googles førsteplads

TEKSTFORFATNING SOM VÅBEN I DIN SØGEMASKINEOPTIMERINGS-KRIG

Ofte hjælper vi hos OnlineSynlighed.dk vores kunder med tekstforfatning som et led i en søgemaskineoptimeringsstrategi. Som regel er målet at ligge først i Googles organiske søgeresultat.

For at Google skal sende brugerne videre ind på din side, skal Google være overbevist om, at din side er det bedste resultat at sende deres brugere til; at din hjemmeside besvarer brugerens søgning bedst – for det er det, der er Googles mission.

At besvare brugerens søgning kræver ofte meget tekst, også selvom emnet er simpelt. Hos OnlineSynlighed.dk kan vi løfte denne opgave. Vi har kompetencerne til at udarbejde tekster, der besvarer dine potentielle kunders spørgsmål, og som tilfredsstiller søgemaskinerne.

Tekstforfatning er en vigtig del af søgemaskineoptimering og indebærer også tekst på andre sider end din egen. Det kan for eksempel være indlæg på andre hjemmesider, hvor du har mulighed for at etablere dig som ekspert; eller måske ønsker du at have en række niche- og temasider på nye domæner, som fortæller om dit område, og som linker til din side og skaber indgående trafik. Det er alt sammen værdifulde måder at øge sin synlighed på nettet, men det kræver, at man har tid til at skrive teksterne til det – og de skal være gode, for at det tæller

Uanset hvad kan vi hos OnlineSynlighed.dk tilbyde dig tekstmateriale af høj kvalitet.

For at dine tekster skal have den ønskede effekt – det vil sige flere kunder – skal ikke blot det sproglige være i orden. Teksterne skal også være søgemaskineoptimerede, og det indebærer, at teksten indeholder de rigtige søgeord. En af vores kernekompetencer er søgemaskineoptimering, og vi tilbyder derfor at udarbejde en søgeordsanalyse inden tekstarbejdet går i gang.

Med udgangspunkt i søgeordsanalysen kan vi i samarbejde med jer kigge på, hvor det, ud fra et ROI-synspunkt (Return on Investment), giver bedst mening at sætte ind med nye kvalitetstekster på jeres site.

Det tager ikke lang tid at udarbejde en søgeordsanalyse – og derfor kan vi hurtigt være klar til at sætte en dygtig tekstforfatter i gang med at skabe det indhold, der både skal hjælpe de besøgende med at finde frem til din side, men ikke mindst konvertere.

Online kommunikation: Optimerer du dine overskrifter?

På internettet giver dine besøgende dig ikke mange sekunder, før de klikker videre. Du har cirka 10 sekunder til at overbevise den besøgende om, at det er din side, den besøgende skal bruge sin tid på. Én ting er dog sikkert:

100 % af dine besøgende læser din overskrift, men langt de færreste læser til bunden af din side.

Derfor er overskriften ”knald eller fald” for hele siden. Hvis din overskrift lyder spændende og lover brugeren hjælp med deres problemstilling, er brugeren mere tilbøjelig til at klikke ind på din side. Det kan i sidste ende føre til, at de vil købe din ydelse.

Selvom du har lokket brugeren ind på din side, er det ikke givet, at de bliver der. Du hjælper dine potentielle kunder ved at give dem overblik. Det indebærer, at dine tekster blandt andet skal være korte, præcise og selvfølgelig besvare brugerens problemstilling allerede på de første få linjer.

Dine afsnit bør tilmed ikke være mere end 10-20 linjer lange, før den næste underoverskrift kommer. Udover at gøre teksten mere overskuelig, fungerer underoverskrifter også som søgemaskineoptimering af din tekst, hvis du gør det rigtigt. De er nemlig ikke alene til hjælp for brugeren, men hjælper også Google på rette vej.

Hos OnlineSynlighed.dk kan vi både rådgive dig om, hvordan dine tekster bør opbygges, og hvad de skal indeholde. Men vi kan også tilbyde tekstforfatning – vores dygtige tekstforfattere ved, hvad det handler om. Udfyld kontaktboksen nedenfor, hvis du er nysgerrig efter at høre mere.

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Vi hjælper dig med at få det meste ud af dine tekster

For at maksimere effekten af vores arbejde med tekstforfatning og optimering af din online kommunikation, vil vi gerne komme med input til, hvordan du får det bedste ud af dine tekster.

En ting er nemlig at have nogle velskrevne tekster, der har potentiale til at hjælpe brugeren videre. Sælgende tekster er gode, men de sælger ikke noget, hvis brugeren aldrig læser dem – eller ikke kan, fordi skriftstørrelsen er for lille.

Skriftstørrelse 12 er standard på mange sider, men en stor undersøgelse fra det anerkendte amerikanske Smashing Magazine viste, at alt under 16 i skriftstørrelse irriterede en stor række brugere og samlet set førte til flere sidelukninger – og derved færre konverteringer og mindre omsætning.

Vi kigger på både på dette, men også meget mere, der kan være med til at optimere teksterne på din side. Det kan fx også indebære, at vi indsætter flere interne links, øger antallet af underoverskrifter, indsætter ”læs mere”-elementer og lignende. Det hele har det samme formål: At sikre et så stort afkast fra din hjemmeside som muligt.

Tekster til alle formål – hjemmesider, mails og meget mere

Hos OnlineSynlighed.dk hjælpe vi dig med tekstforfatning til en lang række formål. Vi kan blandt andet hjælpe med teksterne til:

  • Din hjemmeside
  • Dine nyhedsbreve
  • Dine sociale medier
  • Markedsføringsmateriale til print
  • Blogindlæg
  • Nyheder
  • Og meget mere

Er du i tvivl, hjælper vi gerne med at se på, hvor nye tekster eller optimering af dine eksisterende tekster og online kommunikation vil give mening. Udfyld den uforpligtende kontaktformular, så tager vi en kort snak om, hvordan vi kan hjælpe dig og din forretning.

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Pas på med ”SEO-tekster” i traditionel forstand

SEO-tekster refererer til tekster skrevet kun til søgemaskinerne. Hvor det for et par år siden var et normalt ord at bruge, er SEO-tekster i dag en betegnelse, der er associeret med dårligt indhold, der har til det ene formål at manipulere med søgemaskinerne.

SEO-tekster i traditionel forstand virker ikke. Som søgemaskine er især Google slet og ret for intelligent til at blive snydt af dårligt indhold.

Derfor tilbyder vi hos OnlineSynlighed.dk heller ikke SEO-tekster i traditionel forstand. I hvert fald ikke, hvis traditionel forstand er lig med tekster, der er skrevet som venstrehåndsarbejde og kun måske til nød hjælper brugeren.

Til gengæld kan vi hjælpe med at udarbejde godt indhold til dine sider, der hjælper den besøgende i forhold til sin søgning – og derfor bliver de til oplagte destinationer for Googles brugere. Leverer du en god oplevelse for brugeren, vil du også få flere besøgende fra Googles søgemaskine.

Hjælp både brugerne og Google med relevante undersider

En veloptimeret hjemmeside skal have en dedikeret underside til alle de relevante søgeord, som dine potentielle kunder søger på, når de skal finde din ydelse. Hvilke søgeord, der er relevante, finder vi sammen ud af når vi påbegynder et samarbejde.

Ofte vil dette munde ud i en liste på et to- eller måske endda trecifret antal søgeord, der hver skal have deres egen underside. Det kan virke som et omfattende stykke arbejde. Men dette store arbejde, som ikke alle dine konkurrenter er villige til at gøre, betaler sig i sidste ende.

Når din virksomhed har en dedikeret underside til selv de mindre søgeord, har du mulighed for at skabe nogle meget relevante landingssider til dine potentielle klienter. Jo mere relevant en landingsside dine besøgende kan blive sendt til, des større er sandsynligheden også for, at de ender med at konvertere.

Kopier aldrig (!) dine tekster

Det kan være fristende at få skrevet én enkelt god tekst og så bruge denne tekst på tværs af en række sider. Dette vil vi dog udstede en advarsel imod:

Du må aldrig kopiere dine online tekster det skaber duplicate content.

Som søgemaskine er det Googles mål at give brugerne en god oplevelse. Derfor sorterer de identiske søgeresultater fra. Et stykke indhold, fx en tekst, vises derfor kun én gang i søgeresultaterne. Når du kopierer én tekst ud på flere forskellige sider, udelukker du effektivt de øvrige sider fra at figurere i søgeresultaterne. Hvis ikke alle!

Det betyder, at du, på tværs af dine sider, er nødt til enten selv at forfatte eller alternativt at få forfattet unikke tekster. Det er fristende at være doven og bruge de samme tekster på tværs af flere sider – men det kommer med en høj pris i form af markant færre besøgende fra de organiske søgeresultater i Google.

Nye landingssider til PPC-markedsføring

Hos OnlineSynlighed.dk hjælper vi også med opsætning og optimering af Google AdWords-annoncering– og kampagner. Det kommer ofte bag på virksomhederne, hvad det kræver at annoncere i Google. Vidste du for eksempel, at en vigtig del af en velsmurt Google AdWords-kampagne er velfungerende landingssider?

Google bruger parameteret ”Quality Score” til at bedømme, hvor god en oplevelse brugeren får på din side i forhold til søgningen. Hvis du har en god landingsside tilpasset lige netop den enkelte søgning, vil dette få en markant bedre ”Quality Score”, end hvis du har én landingsside med én tekst, som du bruger til alt.

Derfor bliver tekstforfatningen ofte en central del af vores arbejde med at opsætte og vedligeholde en effektiv Google AdWords-kampagne. Dette er også en af de ting, som vi kan hjælpe netop dig med. Derfor håber vi, at du vil udfylde vores kontaktformular, hvis du er blevet interesseret i at høre mere. Husk, at vi tilbyder både rådgivning om og udarbejdelse af teksterne til din hjemmeside.

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked