foredrag lokale virksomheder

Online markedsføring er ikke kun forbeholdt store organisationer med endnu større budgetter. Det er nemlig ikke kun den type virksomheder, der kan drage fordele af at opnå online synlighed. Lokale virksomheder skal kæmpe med deres konkurrenter online – præcis som de allerede er vant til det i fysisk forstand.

Mange lokale virksomheder gør det allerede, og det tvinger deres konkurrenter til at følge efter. Hvis dine konkurrenter endnu ikke gør det, er det kun et spørgsmål om tid, før de igangsætter en indsats. Gennem dette foredrag får du muligheden for at få et betydeligt forspring ved at tænke online markedsføring ind i din strategi.

Den moderne forbruger

Forbrugerne har ændret sig, og det tvinger virksomheder til at tænke nyt og anderledes, når det kommer til markedsføring. Til dette foredrag får du en indsigt i, hvordan den moderne forbruger agerer og tænker, samt hvordan du kan bruge denne viden til at booste din forretning.

Den moderne forbruger har desuden fornyede fokusområder, som stiller høje krav til lokale virksomheder. Man skal ikke længere blot konkurrere med byens andre lokale butikker, men med webshops og andre butikker i resten af landet. Det kan være svært at følge med – særligt hvis man ikke formår at differentiere sig.

En ny informationssøgning

Det er ikke kun fokusområderne, der er ændret hos forbrugerne. Den måde vi søger information på, er en helt anden, end hvad der har været tilfældet førhen. Aviser og telefonbøger blev erstattet af computeren, som nu i et vist omfang er blevet erstattet af vores smartphones.

72 % af alle danskere bruger Google til at søge informationer før et køb, mens 75 % af brugere benytter deres smartphone, når de søger på nettet. Dine potentielle kunder er altså tilstede på nettet gennem deres smartphones, hvilket blot understreger hvor vigtigt det er, at du også er der.

Det er særligt de pludselige behov, der søges gennem mobilen. Når man er på farten, og har brug for en specifik service, en rutevejledning eller åbningstider på en lokal forretning, vil det altså typisk være mobilen, der tages i brug.

Til dette foredrag lærer du derfor, hvordan du kan være synlig i dine potentielle kunders informationssøgning, så du dukker op før dine konkurrenter, og så du matcher de behov og informationer, som dine potentielle kunder søger efter, når de er på farten.

Moderne marketing

Moderne marketing er online marketing, og det er vigtigt, at også lokale virksomheder begynder at gøre brug af alle aspekter inden for moderne marketing.

Online markedsføring er en bred disciplin, og omfatter mange forskellige elementer, der kombineret med hinanden kan booste lokale virksomheders online synlighed. Når man arbejder med online markedsføring for lokale virksomheder er både sociale medier, søgemaskineoptimering, annoncering, content marketing og en professionel hjemmeside helt afgørende.

Det handler dog ikke blot om at have en profil på Facebook eller om at have en hjemmeside. Hvis man vil have flere kunder, kræves der noget særligt af alle indsatser, og det er netop dette, som du får et dybdegående indblik i til dette foredrag.

Vi har gjort det før

Hos OnlineSynlighed.dk har vi skabt mærkbare resultater for lokale virksomheder gennem flere år. Vi har mange eksempler på, hvordan lokale virksomheder har oplevet kundetilstrømning efter et intensivt og effektivt arbejde med lokal søgemaskineoptimering, annoncering på sociale medier, strukturerede data og meget mere. Hvis du vil læse lidt om, hvad vi tidligere har gjort for lokale virksomheder, kan du se vores cases her.

Praktisk information

Sted: Østergade 15, 1. sal, 8370 Hadsten

Varighed: 2 timer

Pris: 4.750 kr. ekskl. moms

Foredragsholderen

John Nielsen

John er direktør i OnlineSynlighed.dk. Han er teknisk SEO-specialist, og rådgiver virksomheder om strategi og tiltag inden for online markedsføring og sociale medier.

John er desuden IT-ekspert, og bliver blandt andet brugt som IT-sagkyndig i forbindelse med retssager.