Strategi for Online Reputation Management

Vi forstår vigtigheden af en stærk online tilstedeværelse

Hos OnlineSynlighed.dk forstår vi vigtigheden af en stærk online tilstedeværelse samt et positivt omdømme. Når forbrugerne konstant søger efter information og anmeldelser online, er det derfor væsentligt at tage kontrollen over din virksomheds online omdømme.

Dette kan vi hjælpe med ved at udarbejde en Online Reputation Management (ORM) strategi til at forebygge dårlig omtale.

Hvad er Online Reputation Management?

Med internettet er det blevet væsentligt nemmere for kunder at udtale sig til store grupper af forskellige personer om en virksomhed. Særligt med de sociale medier er det let for en utilfreds kunde at ytre sin dårlige oplevelse med en virksomhed.

Dårlig omtale kan på den måde spredes som en steppebrand, og langt de fleste personer deler også meget gerne en artikel eller et opslag, hvis de kan genkende problemet, eller hvis de bliver forarget over det, de læser. Dårlig omtale kan således være ødelæggende for enhver virksomhed, og den kan være svær at slippe af med igen.

Online Reputation Management handler om at skjule eller forebygge dårlig omtale. Ved Online Reputation Management taler man typisk om to forskellige tilgange: Proaktiv og reaktiv. Vi er eksperter i online synlighed og Online Reputation Management, og kan derfor hjælpe dig, hvad enten det er proaktivt eller reaktivt.

Reaktiv tilgang – Når du er ramt af dårlig omtale

Oftest ser man først behovet for Online Reputation Management, når man bliver ramt af dårlig omtale, eller man løber ind i en decideret shitstorm. Når dette er tilfældet, kræver det meget at skjule den dårlige omtale, som Online Reputation Management handler om.

Proaktiv tilgang – Når du vil forebygge dårlig omtale

Dårlig omtale er umuligt at gardere sig imod. Dog kan det være en fordel at tage sorgerne på forskud og forebygge den dårlige omtale, også selvom den måske aldrig bliver til noget. Online Reputation Management kan på den måde også være en proaktiv tilgang.

Når du arbejder proaktivt med Online Reputation Management, bliver det nemmere for dig at ’gemme’ den negative omtale i søgeresultaterne, hvis skaden skulle opstå. Du bliver med andre ord i stand til hurtigere at skubbe den dårlige omtale om på side 2 i Google.

Læg en strategi for Online Reputation Management

Når du arbejder proaktivt med Online Reputation Management (ORM), bør du lægge en strategi for, hvordan arbejdsindsatsen skal planlægges og gribes an. Vi hjælper dig med at udarbejde en effektiv Online Reputation Management strategi, ligesom vi også kan bidrage til hele arbejdsindsatsen.

Når vi udarbejder en ORM strategi for din virksomhed er det med en proaktiv tilgang, hvor vi har fokus på at styrke din virksomheds image og skabe tillid hos dine kunder.

En strategi for Online Reputation Management kan blandt andet omfatte:

Kortlægning af online omdømme

Første step er at analysere og kortlægge din virksomheds nuværende online omdømme og online tilstedeværelse. Her kigger vi blandt andet på placeringer i Google, sociale medier, anmeldelser på Trustpilot og Google, blogs og andre online kanaler for at få et indblik i, hvad dine kunder siger om dig, og hvor stærk din virksomheds online tilstedeværelse er på tværs af kanaler.

Content marketing

I forbindelse med din Online Reputation Management strategi udarbejder vi en content strategi/plan, der har til formål at styrke din virksomheds synlighed og troværdighed samt skabe flere resultater i Google, når en bruger søger på din virksomheds navn. Content planen kan omfatte artikler, blogindlæg og andre typer indhold, der fokuserer på din virksomheds værdier og styrker.

Linkbuilding

ORM strategien vil også omfatte en plan for en linkbuilding indsats. Linkbuilding-indsatsen har til formål at forbedre din virksomheds synlighed i søgeresultaterne og samtidig sørge for at de mest relevante og positive søgeresultater vises øverst.

Plan for håndtering af anmeldelser

For at forebygge dårlig omtale og en eventuel shitstorm hjælper vi dig også med at udvikle en strategi/plan for håndtering af anmeldelser. Denne plan vil inkludere gode råd og retningslinjer for, hvordan din virksomhed skal håndtere og reagere på både gode og dårlige anmeldelser. Vi kan også tilbyde at give rådgivning i forhold til, hvordan din virksomhed skal håndtere øvrige henvendelser og en eventuel shitstorm.

Få hjælp til en proaktiv Online Reputation Management strategi

Hos OnlineSynlighed.dk får du rådgivning og sparring med et team af specialister med stor erfaring inden for Online Reputation Management og online markedsføring. Vi er dedikerede til at hjælpe dig og din virksomhed med at opretholde et stærkt og positivt online omdømme, så du er bedre stillet i tilfælde af, at du skulle komme ud for dårlig omtale.

Vi skræddersyer din Online Reputation Management strategi til din virksomhed, så du kan være sikker på at få en målrettet strategi, der passer til din virksomheds behov og mål. Har du brug for en samarbejdspartner til at fortage det praktiske arbejde med Online Reputation Management, kan vi naturligvis også klare det.

Vi hjælper dig, uanset om du blot skal have hjælp til at udvikle en strategi og en handlingsplan, eller om vi skal varetage opgaven for dig, og hjælpe dig med at beskytte og forbedre din virksomheds online omdømme.

Skal vi også hjælpe dig videre?

Ring til os

+45 7013 6323

Er du interesseret i at få hjælp til din Online Reputation Management?

Kontakt os allerede i dag så kan vi tage en snak om dit behov for en Online Reputation Management strategi. Du kan også få mere viden om Online Reputation Management her.