Søgeordsanalyse

En søgeordsanalyse bør være grundlaget for hele din SEO-indsats. Hvis du ikke ved hvilke søgeord, der giver mening for dig, har du ikke nogen som helst chance for at vide, hvordan du skal tilrettelægge din indsats.

På en workshop i søgeordsanalyse hos OnlineSynlighed.dk lærer du at analysere den konkurrencesituation, du står i i forhold til SEO. På den måde kan du lave den bedst mulige plan til at komme foran konkurrenterne på dine vigtigste søgeord.

Navnet er en ting, søgningen er en anden

Hvis du tænker, at det da er let nok at finde de ord, du gerne vil findes på, så læs lige med her. Det er nemlig ikke nødvendigvis så simpelt, som det lyder.

Man skal nemlig huske på, at man som fagperson sandsynligvis har et andet ordforråd inden for ens felt, end ens kunder har det. Noget som du kalder den ene ting, vil ’almindelige mennesker’ måske kalde noget andet.

Et helt klassisk eksempel er de dimser, der tænder og slukker for lyset. Når du arbejder med faget til daglig, hedder det en afbryder, og så kan din SEO-indsats ellers gå efter at ligge bedst på søgeordet ’afbryder’.

På workshoppen i søgeordsanalyse vil vi lære dig, at du nok snarere skulle arbejde mod at ligge nummer 1 på et andet ord, selvom det er samme produkt, vi snakker om. Vi ville nok anbefale at arbejde mod at ligge nummer 1 på ordet ’stikkontakt’. Det er nemlig det, der bliver brugt mest.

Short tail eller long tail?

Noget andet, vi kommer ind på på workshoppen, er spørgsmålet om, hvorvidt det giver mest mening for dig at satse på short tail- eller long tail-søgeord. Kort fortalt er short tail søgeord, der er meget korte nemlig kun et ord eller to. Long tail er nærmere sætninger, der tastes ind i søgemaskinen.

Det er ikke helt lige meget, hvad man satser på, og hvad der giver bedst mening, kommer an på dig og din virksomhed.

Et spørgsmål er, hvor i salgsprocessen man fanger folk. En generel tilgang med brede søgeord – short tail – kan måske give 100 besøgende, hvoraf 1 procent køber. Det er 1 salg.

Et fokus på long tail kan måske give 10 besøg, men 30 procents konvertering. Det er 3 salg.

Situationen kan også være anderledes, så det giver bedst mening at optimere og arbejde på at ligge nummer 1 på de korte søgeord. Sådan noget vil man lære at skelne imellem på workshoppen i søgeordsanalyse.

Foreslå en dag herunder og bliv klar til at arbejde med SEO

På workshoppen kommer vi ind på mange flere ting end blot disse to, der er nævnt herover, så gå ind og foreslå os en dato med det samme.

Vi peger dig i retningen af de rigtige værktøjer, de effektive fremgangsmåder og de bedste måder at fortolke dine resultater på. På den måde kan du få mest muligt ud af dit eget arbejde med SEO, så du får flere ordrer.

Det kan være en rigtig god investering at arbejde med SEO, fordi alle bruger Google til at finde alt det, de skal bruge, men hvis du arbejder ud fra mangelfuld information, ender du med at spilde din egen tid og gå glip af omsætning for din virksomhed – derfor skal du lære at lave søgeordsanalyser ordentligt.

Praktisk information

Sted: Østergade 15, 1. sal, 8370 Hadsten

Antal deltagere: 1-5

Varighed: 2 timer

Pris: 3.800 kr. ekskl. moms

Underviseren

Mikkel Guldbjerg Jensen

Mikkel Guldbjerg Jensen

Mikkel er vant til at gennemskue de tendenser, man kan drage fordel af, når man skal begynde at arbejde med SEO, og han er god til at lære fra sig

I undervisningen stifter du bekendtskab med:

  • Konkrete værktøjer
  • Gennemgang af gode fremgangsmåder
  • Analyse af resultater

Du får altså en grundig indføring i det forarbejde, der er en forudsætning for effektivt arbejde med SEO.