Foredrag om online markedsføring og online synlighed

Følg med udviklingen indenfor online synlighed

Online markedsføring er blevet et vigtigt emne for mange virksomheder – og med god grund. Langt de fleste danskere starter nemlig deres købsproces på nettet. Her er det særligt Google og de sociale medier, der benyttes som første trin i købsprocessen, hvor danskerne søger efter produkter eller bliver påvirket af annoncer.

Udviklingen inden for online markedsføring går stærkt, og virksomhederne får stadig flere og mere avancerede muligheder for at målrette deres budskaber mod specifikke målgrupper. Lige som annonceringsværktøjerne bliver mere og mere intelligente bliver søgemaskinerne også bedre til at finde det bedste svar på den søgendes søgning.

Hos OnlineSynlighed.dk følger vi udviklingen tæt, og vi har mange års praktisk erfaring med de forskellige emner inden for online markedsføring, herunder søgemaskineoptimering, annoncering, sociale medier og meget mere.

Formålet med foredraget er:

  • At få dig helt ”up to date” med hvad der virker inden for online markedsføring
  • Hvordan du kan bruge de sociale medier til at generere og fastholde klienter
  • Hvorfor din e-mailliste måske er dit vigtigsteaktiv i din virksomhed overhovedet
  • Og hvordan du undgår at blive sat af, når dine konkurrenter i et sidste desperat forsøg på at overgå dig skruer op for deres budget

Foredraget omfavner altså flere forskellige emner inden for online markedsføring, og bliver løbende opdateret med den nyeste viden.

Dét lærer du

Når du booker et foredrag, vil vi tage udgangspunkt i virksomhedens aktuelle situation. Derfor kontakter vi dig, efter du har booket foredraget via formularen herunder, så vi sammen kan tale om, hvordan et foredrag om online synlighed kan hjælpe jer videre.

Herunder kan du se, nogle af de mest populære emner, som vi fortæller om til dette foredrag:

  • Søgemaskineoptimering
  • Konverteringsoptimering
  • PPC-annoncering
  • Sociale medier
  • Pressearbejde

Praktisk information

Sted: Hos jer.

Varighed: 2 timer

Pris: 5.000 kr. ekskl. moms + kørsel

Foredragsholderen

John Nielsen | OnlineSynlighed.dk

John Nielsen

John er direktør i OnlineSynlighed.dk og rådgiver virksomheder om både strategi og praktisk eksekvering inden for online markedsføring og sociale medier.

Hvem er foredraget for?

Foredraget om online markedsføring er til alle, der enten direkte eller indirekte beskæftiger sig med hjemmesider, markedsføring og selvstændige.

Foredragets alsidighed betyder, at OnlineSynlighed.dk blandt andet har talt for:

  • Virksomheder om, hvordan de med en mere målrettet indsats med online markedsføring kan få hul til den største danske kilde til nye kunder
  • Offentlige institutioner om hvordan internettet bruges af borgerne og hvordan kommunen når ud til dem
  • Messer og arrangementer til andre virksomheder og selvstændige som almindelig oplægsholder
  • Og meget mere

Selvom vi her på siden omtaler det som ”foredraget”, er der ikke tale om det samme foredrag om online markedsføring fra gang til gang. Når vi kommer ud til dig og din virksomhed har vi rettet foredraget og dets indhold mod det, vi sammen først har talt om, og som her og nu kan hjælpe dig og din virksomhed videre.

Kan de sociale medier ikke benyttes i jeres branche – og der er mange brancher, hvor Facebook og Instagram ikke genererer kunder selvom eksperter i sociale medier vil fortælle jer andet – udelader vi dette punkt og fokuserer i stedet på de kilder, der rent faktisk kan generere kunder.

Foredraget er for dig, der gerne vil have (flere) kunder ved hjælp af internettet og få en bedre forståelse af, hvordan online markedsføring får dig og dit budskab ud!

Kompetencer

OnlineSynlighed.dk er stiftet af John Nielsen, ekspert i online markedsføring. Udover John Nielsen er en række freelancere inden for hvert deres fag tilknyttet virksomheden som underleverandører.

John Nielsen har i mange år arbejdet med online markedsføring i egen virksomhed og med en række kunder inden for vidt forskellige brancher.

Dette er sket i virksomheden OnlineSynlighed.dk. Derudover har John arbejdet som IT-ekspert i Nielco IT, Danmarks største ejendomsmæglerkæde, EDC, og Danske Bank.

Den mangeårige og brede erfaring inden for online markedsføring ligger til grund for et foredrag både om udviklingen inden for feltet, de aktuelle trends og hvordan modtageren af foredraget – dig – kan bruge online markedsføring til at komme ud over startramperne.

Hvad kommer vi omkring i foredraget?

”Online markedsføring” som begreb er meget bredt. Så bredt, at der findes dygtige danskere, der har valgt at specialisere sig inden for et underfelt som fx konverteringsoptimering eller søgemaskineoptimering.

John Nielsen og OnlineSynlighed.dk har specialiseret sig bredt og har viden inden for alle aspekterne. Derfor vil vi også gerne bidrage med et komplet foredrag om online markedsføring til dig.

Vi vil komme ind på emner som:

Konverteringsoptimering

Hvis 2 brugere ud af 100 bliver betalende kunder på din hjemmeside er det godt – men hvis 4 ud af 100 bliver betalende kunder kan du halvere dit markedsføringsbudget og få det samme ud af dine penge.

Konverteringsoptimering handler om at gøre det nemt at foretage den ønskede konvertering som bruger.

Dette kan ske ved små ”tweaks” i designet, ved at ændre et checkout-flow og ved i det hele taget af at have nye øjne på designet. Konverteringsoptimering er en af de ting, der giver det største afkast i din forretning og derfor en del af vores foredrag til dig om online markedsføring.

PPC-annoncering 

I Danmark er PPC-annoncering næsten synonym med Google AdWords. Mange store danske virksomheder bruger Google AdWords som primær indgang til nye kunder.

At opsætte Google AdWords er ligetil, men at optimere en kampagne i en sådan grad at den bliver profitabel er straks sværere. Vi udøver i OnlineSynlighed.dk Google AdWords-rådgivning til en række virksomheder og kan komme med de nyeste trends inden for PPC-annoncering i Danmark.

Vi kommer også ind på PPC-annoncering i Microsofts søgemaskine og de få andre værktøjer, der i Danmark kan generere omsætning i din virksomhed.

Søgemaskineoptimering

At arbejde med søgemaskineoptimering er spændende, fordi udviklingen sker enormt hurtigt. Men det betyder også, at man hurtigt bliver hægtet af.

Har du i din virksomhed ikke en fast mand til at sidde med søgemaskineoptimering, eller har I ikke outsourcet til en ekspert, er der stor risiko for at jeres viden er forældet. En vigtig del af vores foredrag til dig om online markedsføring er derfor søgemaskineoptimering og hvordan dette vendes til en stabil og vedvarende kilde til nye klienter for jer.

Når vi kommer til søgemaskineoptimering i vores foredrag om online markedsføring, fortæller vi ikke bredt og generelt om feltet – vi tager i stedet udgangspunkt i, hvor din virksomhed står lige nu. Måske har du aldrig tænkt søgemaskineoptimering ind over før, og måske har du allerede lagt en stærk grundindsats.

Vores foredrag skal skabe værdi for dig – og derfor er det også tilpasset til din situation.

Sociale medier

Er du dygtig til at skabe fans på de sociale medier, har du en indgang til loyale kunder, der deler dit budskab.

Og selv hvis du ikke ønsker at lave det store arbejde med at opbygge en stor Facebook-side og mange følgere på Twitter, kan du segmentere brugerne på de sociale medier meget skarpt og annoncere lige netop til den målgruppe, din virksomhed har.

Pressearbejde 

I din virksomhed gemmer der sig mange gode historier. Mærsk har en af de største publikummer på det sociale netværk Google Plus på trods af at containertransport ikke er det mest ophidsende i hele verden. Men folk følger Mærsk for at følge med i de spændende historier, og Mærsk er dygtige til at fortælle dem.

Vores foredrag om online synlighed kan hjælpe dig med at finde de gode historier frem og give dig værktøjer til, hvordan dine data bringes til journalister, der kan skabe historier og udbrede din virksomhed for et stort publikum.

At komme i pressen er nemlig – selvom en hårdlivet myte siger det modsatte – ikke svært. Det kræver bare en struktureret indsats og at du ved, hvad du laver.

Og meget mere 

Ovenstående er blot en række af de emner, vi kan komme ind på i et foredrag om online markedsføring. Foredraget vil blive tilpasset til din virksomhed, din situation og de problemstillinger du står foran. Dem afdækker vi før foredraget afholdes ved at tale sammen om virksomheden og hvilke problemstillinger, der kan afhjælpes med foredraget.

Online markedsføring er ikke løsningen på alt – men et kursus i samme løser dog alligevel en af de væsentlige udfordringer. Hvordan får vi flere kunder fra internettet?

Workshops om online markedsføring- og synlighed

Udover at tilbyde foredrag om online markedsføring og online synlighed tilbyder vi også workshops i online markedsføring.

Workshoppen udmærker sig ved at være mere konkret for netop din hjemmeside og din virksomhed.

Vi tager sammen udgangspunkt i, hvor I er lige nu. Hvilke kanaler bruger I, er der succes og hvordan kan indsatsen optimeres?

Workshoppen er en kombination af undervisning i de emner af online markedsføring, der kan gå ind og skabe værdi i jeres virksomhed lige nu og udførelse af arbejdet. Vi kan sidde sammen i en eller flere dage, hvor vi på forhånd har afdækket problemstillinger og muligheder. Sammen kan vi igangsætte arbejdet, således at du og medarbejdere i din virksomhed har mulighed for at fortsætte arbejdet.

Workshoppen i online markedsføring afholdt hos din virksomhed er en god løsning, hvis I ønsker at skærpe markedsføringsindsatsen på internettet, men ikke ønsker selv at lave alle begynderfejlene først.

Med en workshop i online markedsføring kan du skyde genvej og udnytte vores erfaring. Få defineret problemstillinger, se hvordan arbejdet udføres, og bliv i stand til i løbet af en dag eller to selv at udføre arbejdet fremover.

Opfølgning på foredrag og workshop

Et foredrag virker bedst, når du som modtager får konkrete værktøjer til at udøve online markedsføring. Og det virker også bedst, når der bliver fulgt op på indsatsen.

En undersøgelse i DJØF medio 2014 viste, at mange kurser og foredrag gav et mærkbart fagligt løft (ligesom et løft i motivationen og arbejdsglæden), men at effekten i løbet af et par uger eller måneder ’løb ud i sandet’.

Løsningen var her at sikre konkrete værktøjer og ikke bare teori samt en grad af opfølgning.

Vi tilbyder i OnlineSynlighed.dk at følge op på vores foredrag og workshops om online markedsføring. Vi kan komme ud efter et par måneder og følge op på indsatsen – og hjælpe med at strømline den fremover.

En opfølgning koster få timer, men kan ende med at forøge værdien af det allerede afholdte foredrag i online markedsføring ganske markant!

Mange danske virksomheder misser onlinemuligheder

Online markedsføring er ikke et nemt felt at komme i gang med. Du kan ikke uddanne dig ad traditionel vej, og det er svært at følge med i udviklingen, hvis ikke du dedikerer tid minimum ugentligt til at følge med.

Det betyder, at mange danske virksomheder vælger ikke at prioritere deres indsats online.

Men det er en skam – for internettet, og søgemaskinerne især, er den største kilde til kunder for mange danske virksomheder.

Vores købsproces starter med at finde ud af, hvem der kan levere, vi sammenligner priser, læser anmeldelser og skriver selv samme – og hvis din virksomhed ikke drager fordel af dette, kan I være sikre på, at jeres konkurrent gør det for jer.

Et foredrag i online markedsføring kan være med til at give en god start på jeres online markedsføring – eller være med til at sikre, kræfterne bliver brugt rigtigt, hvis I allerede er i gang.

Book dit foredrag om online markedsføring og online synlighed her

Udfyld formularen herunder for at booke et foredrag.

    Foreslået dato:

    Alternativ dato:

    Jeg accepterer, at mine data gemmes i overensstemmelse med OnlineSynlighed.dk's privatlivspolitik.