3 konkrete tips til din annoncering på LinkedIn

Tips til din annoncering

LinkedIn kan bruges til andet end social selling, jobsøgning og personlig branding. På LinkedIn er der nemlig et kæmpestort markedsføringspotentiale, som ofte ikke bliver udnyttet. Du kender det måske fra Facebook – nemlig muligheden for at annoncere.

Inden du bruger løs af de budgetterede annoncekroner, kan det dog være en god idé at gøre dig nogle overvejelser. På den måde sikrer du dig nemlig ikke at spilde annoncekronerne ved at ramme brugere på LinkedIn, der ikke er interessante for dig.

LinkedIn er en yderst professionel online platform, hvor annoncer der rammer uden for målgruppen, ikke bliver budt velkommen. Det er derfor altafgørende, at du identificerer din målgruppe, og udelukkende retter din annoncering mod dem, der befinder sig i den.

Indarbejd LinkedIn i din SoMe-kalender

Du har måske planlagt dine aktiviteter på sociale medier ud i fremtiden. Måske har du endda lavet en SoMe-kalender over både opslagenes indhold, annonceringens budskab og tidspunkt for udgivelse. Måske har du kun lavet den for Facebook, og det er der fejlen opstår.

Hvis du vil have succes med annoncering på LinkedIn, skal platformen nemlig indgå som en naturlig del af din SoMe-kalender. Planlæg dine budskaber, dato og tidspunkt for udgivelse og fastlæg det budget, du ønsker at bruge.

Det hele kan rettes til, hvis en pludselig nyhed kommer ind i billedet, men det er afgørende at have en konkret plan at gå ud fra. Så sikrer man sig en gennemgående rød tråd i både emnevalg, kommunikation og budskab, som brugerne kan associere med netop din virksomhed.

Henvend dig kun til din målgruppe

Målgruppe på LinkedIn

Når man bruger LinkedIn som virksomhed er det vigtigt, at man forstår forskellene på de forskellige platforme. Din kommunikation og måden hvorpå du henvender dig til brugerne, skal altså ikke være sådan, som du er vant til at gøre på for eksempel Facebook.

Der er næsten 2 millioner danskere på LinkedIn. Alle er der af professionelle årsager, og har samtidig deres professionelle briller på. Hav altid det i baghovedet, når du arbejder med indhold på LinkedIn.

LinkedIn giver mange segmenteringsmuligheder i forbindelse med annoncering. Jo flere oplysninger du giver om din målgruppe – jo mere specifik bliver segmenteringen. Det er enkelt kun at nå ud til beslutningstagere, og du har desuden muligheden for at segmentere ud fra for eksempel specifikke brancher, demografi eller særlige virksomheder i forskellige brancher.

Alle segmenteringsmulighederne er med til at gøre LinkedIn meget værdifuld, når det kommer til annoncering. Det handler blot om at gøre både målgruppen og indholdet relevant for din service eller dit produkt.

Hav altid fokus på behov

På Facebook handler det om at opfylde sine følgeres behov ved for eksempel at skabe værdi. På LinkedIn er behovet et andet end på Facebook, men det er stadig vigtigt, at man har fokus på behov.

Dit produkt eller den service du tilbyder, er helt sikkert sat i verden, fordi den opfylder et behov hos forbrugeren. Det er altså det behov, du skal have fokus på, når du kommunikerer til din målgruppe på LinkedIn.

Henvend din kommunikation til din målgruppe og udarbejd et godt budskab, der falder i god jord hos din målgruppe. Når du har opstillet en relevant målgruppe, er det mere enkelt at udarbejde effektiv annoncering, der udfylder et konkret behov hos modtageren.

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen