10 stærke og konkrete LinkedIn-tips
LinkedIn som ”socialt medie” i Danmark er undervurderet.
Vi ”connecter” her ikke med hinanden for at se billeder fra byturen eller af katten, men af professionelle årsager. Derfor er LinkedIn måske også det medie vi burde bruge mest energi på, da en flot profil på Facebook næppe skaffer os vores næste interessante job.
En del af forklaringen er, at vi i Danmark er decideret dårlige til LinkedIn. Men det vil vi gerne hjælpe med at rette op på. Her har du derfor 10 stærke og konkrete tips til at få mere ud af LinkedIn end du gør lige nu:
- Skriv en tekst om dig selv på mellem 500 og 1.200 ord. En lang beskrivelse giver dig mulighed for at beskrive dine styrker i detaljer og står særligt stærkt, når det er de færreste danske profiler der har en beskrivelse på mere end 100 ord.
- Betal en fotograf. Dit profilbillede er det første folk ser og det, der vægter tungest i bedømmelsen af dig. Brug de tusinde kroner det koster at få en fotograf til at tage et professionelt billede af dig i stedet. Det i sig selv kan skaffe dig et nyt job.
- Skriv opdateringer. Vi danskere er om nogen ”lurkers”. Vi vil gerne se hvad andre skriver, men vi bidrager ikke selv. Har du intet bidrag til festen bliver der ikke lagt mærke til det og smid derfor hvor du kan en kommentar, et link eller del, når dine kolleger søger nyt job.
- Undgå ”buzzwords” som kreativ og motiveret. Alle kan sige de er kreative og motiverede. Læg i stedet vægt på dine resultater og hvad du konkret kan hjælpe en potentiel arbejdsgiver med.
- Undgå den standardiserede ”Jeg vil gerne tilføje dig til mit netværk”-besked. Den siger intet om dig som person og den besked du sender ud ved en invitation er en oplagt mulighed for at skrive noget unikt til en spændende person, der sikkert får mange invitationer hver uge.
- Deltag aktivt i grupper. Brugere der deltager i grupper og skriver kommentarer til opslag for mindst 5x flere visninger af deres profil.
- Upload et header-billede. Alle, ikke blot de der betaler for LinkedIn Premium, kan nu uploade et coverbillede. Brug pladsen til et professionelt billede af dig eller lignende.
- Du kan skrive blogindlæg på LinkedIn. De mest succesfulde indlæg er de, der serverer håndfaste og konkrete tips (som disse) i punktformat. Gør det nemt for læseren at læse dine gode tips.
- Skriv dine opdateringer mellem tirsdag og torsdag, og mellem kl. 7 og 9 om morgenen. Det er her LinkedIn har mest trafik og det er derfor også her, dit indlæg vil blive vist til flest.
- Og det vigtigste af alle tips – brug LinkedIn, når du IKKE leder efter et job. LinkedIn kan hjælpe dig med at finde dit job når du skal bruge det, men arbejdet med at opbygge et stærkt netværk, at fremvise dine kompetencer og så videre skal du lægge mens du har et job. Det tager tid at opbygge en stærk profil.
Nu er bolden din – log ind på LinkedIn og få det maksimale ud af de personer, der kan blive dine fremtidige arbejdsgivere, medarbejdere og kollegaer!
- SPF Flattening: Optimering af din virksomheds mail sikkerhed og levering - 1. juli 2024
- Undgår dine e-mails spammappen? Tjek det gratis! - 14. juni 2024
- Kultur, opdragelse og værdisæt tæller mere end generationstilhørsforhold - 17. maj 2024
DK-31929407