Derfor skal du skrive evergreen content
Content marketing er og bliver en væsentlig del af flere og flere virksomheder. Men med så mMen hvordan bliver det ved med at være det, selv efter flere år siden det blev udgivet?
Men hvordan kan dit indhold blive ved med at være relevant? Svaret er simpelt – evergreen content.
Hvis du ikke kender til evergreen content kan du være ganske rolig. Vi forklarer dig, hvad det helt præcist er, og hvorfor det er vigtigt at have. Samtidig kan du også læse, hvordan du bedst kommer i gang, hvis du får lyst til at prøve kræfter med denne type indhold.
Hvad er evergreen content?
Evergreen content er indhold som ikke udløber, som mange andre nyhedsartikler eller statistikker eks. gør det. Med evergreen indhold laver du typisk en dybdegående arttikel eller video omhandlende et emne inden for din branche. Grunden til, at det kaldes evergreen indhold, skyldes evergreen træer, altså træer eller buske som formår at have grønne blade hele året og dermed holde sig friske hele tiden.
Med evergreen indhold berør du emner som hele tiden er relevante for dine brugere, uanset årstal, sæson, højtider eller lign.
Med evergreen indhold vil du således have værdifuldt indhold til dine brugere, som er relevant selv efter 5 eller 10 år.
Derfor er evergreen indhold vigtigt
Der er flere gode grunde til at du bør producere evergreen indhold. Nedenfor har vi samlet 5 af de bedst grunde til, at du straks bør gå i gang med at producere evergreen indhold.
Du øger din organiske trafik
Når du producerer evergreen indhold, vil dette også typisk være søgeoptimeret og af høj kvalitet. Det betyder, at meget af dit evergreen indhold vil ligge højt i Googles søgeresultater. Eftersom at indholdet forbliver aktuelt, vil indholdet også blive ved med til tiltrække trafik, fordi det er informativt og brugbart for brugerne.
Det er et effektivt redskab til lead generering
Med godt og brugbart indhold som naturligt vil ligge højt i søgeresultaterne, vil det være en oplagt mulighed at bruge lead generering på disse artikler. Med den øgede trafik du får igennem søgemaskinerne, kan du være sikker på, at du vil modtage flere leads, hvis du opsætter en formular på din artikel. Du kan således opleve at få leads på en artikel der måske er 5 år gammel.
Lavere bouncerate
Udover det tidsløse aspekt, så vil dit informative og værdifulde evergreen indhold giver brugerne det, de søger, og dermed vil du kunne fastholde deres interesse længere. Når dine besøgende bruger længere tid på din hjemmeside, får du en lavere bounce rate, samtidig med, at søgemaskinerne ser din side som værdifuld og brugbar for brugerne.
Det er tidsbesparende
Hvis du udelukkende fokuserer på at skrive artikler eller andet indhold som er nyhedsorienteret eller på anden vis ikke er aktuelt kort efter udgivelse, så kræver det også, at du udgiver noget hele tiden. -den konstante publicering af artikler kræver tid, men vælger du at gå i dybden med et emne som forbliver aktuelt, kan du skabe evergreen indhold og på den måde spare dig selv for en masse tid. Du behøver nemlig ikke udgive artikler eller lign. re tofte, hvis det er indhold som er relevant hele tiden.
Du kan genbruge indholdet i din markedsføring
Dit tidløse indhold kan med fordel genbruges i flere dele af din markedsføring, som eks. på de sociale medier eller i dine e-mailkampagner/nyhedsbreve. Når du vil genbruge eller genudgive dit evergreen indhold, kan det være en god ide, lige at tilføje et par opdateringer eller lign. således, at du ikke ender med at gengive det samme og blive straffet for duplikeret indhold. Samtidig vil du opleve, at din artikel prioriteres i søgeresultaterne, dels pga. indholdet og kvaliteten, men også fordi den er nyopdateret.
Sådan kommer du i gang
Når du skal i gang med at producere indhold som forbliver aktuelt, skal du først sørge for, at finde frem til de emner, du gerne vil skrive om. inden for hver branche, vil der være emner, som du med garanti ved, ikke bliver ud dateret foreløbig, og her handler det om at vælge de emner, der passer ind i din virksomhed. Brug tid på at researche på forskellige søgeord, emner og lign. til artikler, så du ved, hvad der bliver søgt på, og som kan være relevante for dig.
Undgå datoer og statistikker
Når du skal i gang med at skrive dit indhold, så er det vigtigt, at du undgår datoer og statistikker. Hvis din artikel omhandler noget, der er sket på en bestemt dato, vil det ikke opfylde kriterierne for at være evergreen. Statistikker der fortæller noget om en vis tendens i et bestemt årstal eller lign. bør du også gå udenom. Alternativt kan du sørge for at opdatere din tekst årligt eller halvårligt. Desuden slipper du for at Google nedprioriterer din artikel, hvis du fornyer den, og det betyder meget for din hjemmesidetrafik.
Lav Case studies eller how-to guides
Afhængig af, hvilken branche din virksomhed er i, er det ikke sikkert, det kan lade sig gøre at lave denne type indhold. Men, kan det lade sig gøre, og det giver mening for dine brugere, vil det være en god idé at lave case studies eller how-to guides. Vælger du de rette emner, vil det være to typer af indhold som aldrig går af mode. Er du en bilforhandler, eller bilforretning, kan du lave how to guides om, hvordan dine kunder nemt kan rengøre bilen, selv skifte dæk eller lign.
Der findes selvfølgelig en masse andre typer af indhold du kan lave, så fortvivl ej, hvis din virksomhed ikke lige passer ind i en how-to guide.
Opdatér dit indhold
Det kan godt være du har brugt oceaner af tid på at lave en udførlig guide, men du kommer desværre ikke udenom at opdatere din artikel løbende, hvis du fortsat vil rangere højt på den. Når du opdaterer artiklen vil Google se en nye opdateret dato, hvilket gavner dig i søgeresultaterne. derudover vil dine brugere også hellere klikke på en artikle som er ny, fremfor en, der er et par gammel. Det betyder også mere trafik til dig.
Når du opdaterer artiklen, kan du forsøge at give brugerne lidt mere information omkring emnet. Endvidere er det vigtigt, at du fjerner gamle informationer som ikke er relevante mere.
Få hjælp fra professionelle tekstforfattere
Med evergreen indhold har du muligheden for, hele tiden at være synlig for dine besøgende. Indholdet forbliver aktuelt hele tiden, og du kan derfor hurtigt opleve både mere organisk trafik og mere brandkendskab.
Sørg for, at dit indhold er dybdegående og relevant ift. Din branche, og hold øje med, om du skal opdatere dit indhold en gang imellem, så det hele tiden er relevant.
Har du brug for hjælp til at skrive godt og unikt indhold til din blog eller hjemmeside, står vores tekstforfattere klar til at hjælpe dig på tlf. 70 13 63 23 eller kontakt dem gennem vores kontaktformular nedenfor.
- SPF Flattening: Optimering af din virksomheds mail sikkerhed og levering - 1. juli 2024
- Undgår dine e-mails spammappen? Tjek det gratis! - 14. juni 2024
- Kultur, opdragelse og værdisæt tæller mere end generationstilhørsforhold - 17. maj 2024
DK-31929407