Hæv din indtjening med søgemaskineoptimering

Hæv din indtjening med søgemaskineoptimering

Hæv din indtjening med søgemaskineoptimeringSkal man finde information i dag, søger man efter det på internettet. Det samme gør man også, hvis man skal købe børnetøj, vin eller en ny computer. Synlighed giver øget indtjening. Derfor er det mange penge værd at have førstepladsen på Google, hvilken 90-95 % af alle danskere bruger til at søge efter information, når der søges efter netop “børnetøj”, “vin” eller “computer”. Processen, der skal til for at få denne førsteplads, kaldes søgemaskineoptimering. Indtjeningen stiger med en god placering.

OnlineSynlighed.dk har søgemaskineoptimering, forkortet SEO efter engelske Search Engine Optimization, som vores kernekompetence. Vi har hjulpet et stort antal webshops videre med deres online synlighed i form af søgemaskineoptimering med ét simpelt formål: At hæve indtjening.

En førsteplads giver gratis kunder og bedre indtjening

Søgemaskineoptimering er karakteriseret ved en relativt stor investering i starten, der dog betaler sig igen løbende gennem en længere årrække. 90 % af arbejdet med søgemaskineoptimering laves i starten, men frugterne høstes igennem længere tid. Det tager måske et par måneder, måske et halvt år, at tage førstepladsen for det ønskede søgeterm med SEO. Og i den tid bruges en væsentlig del af budgettet. Men er førstepladsen først opnået, får man dagligt nye kunder ind, der alene har fundet en ved hjælp af Google og derfor ikke har kostet noget som sådan. Og mens disse kunder driver ind, er det oftest kun nødvendig med ren vedligeholdelse i forhold til ens søgemaskineoptimering.

Søgemaskineoptimering i starten er en stor udgift. Men set på et langt sigt er SEO og PPC-annoncering i søgemaskinerne vejen til succes og flere kunder, end man troede muligt.

Hvad søgemaskineoptimering kræver

At have førstepladsen på et primært søgeord er guld værd for enhver webshop. Men vejen dertil er ikke nem. At optimere efter Googles luner er en fuldtidsbeskæftigelse og tager mange år at blive rigtigt god til. Derfor kan det ikke betale sig at klare ens søgemaskineoptimering selv samtidigt med, at man driver webshoppen, og søgemaskineoptimering kræve derfor en vis investering i starten. Google opdateres i dag i realtid, men alt efter hvor konkurrencepræget et emne, man optimerer på, tager det alligevel lang tid at opnå resultater. Nogle gange et par uger, nogle gange et par måneder, nogle gange endnu mere. Det afhænger alt sammen af, hvor dygtig mand er til søgemaskineoptimering, og hvor mange andre relevante sider, man er oppe at slås med.

Investeringen i søgemaskineoptimering kommer dog igen med renters rente, har man is i maven og fortsætter man trods den store investering i starten. Indtjeningen vil komme.

Værdien af at ligge nummer #1, når hundredevis af potentielle kunder hver eneste dag søger efter ens vare er svær at sætte en pris på. Men vi gør gerne et forsøg – tag kontakt til os på OnlineSynlighed.dk og få et uforpligtende tilbud, en snak om mulighederne samt en pris at tygge på. Øg din indtjening med søgemaskineoptimering før dine konkurrenter gør det!

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen