Lovlig gode til online synlighed
Hos OnlineSynlighed.dk skinner vores jyske beskedenhed som regel igennem, men nogle gange er det alligevel på plads at fejre sine succeser – og faktisk er der mange af dem. De store og små succeser bliver fejret med et klap på skulderen, et ring fra den gamle skibsklokke på kontoret og som regel et stykke kage til hele kontoret.
Her på bloggen kan der læses om alt inden for online markedsføring, men hvad er det egentlig helt præcist vi gør for vores kunder? Vi hjælper dem til mere online synlighed, og det er der faktisk en rigtig god grund til.
Mere trafik giver højere omsætning
Når vi indgår et samarbejde med en kunde, er det altafgørende, at vi kan gøre en forskel. På den måde bliver både vi og vores kunder tilfredse med samarbejdet. Målene spænder bredt – nogle gange er fokus udelukkende på sociale medier, mens det andre gange omfatter flere elementer inden for søgemaskineoptimering. Fællesnævneren er dog, at vores indsats altid skal skabe merværdi for vores kunder.
Når vi indgår et samarbejde, er første step at identificere de indsatsområder, hvor vi kan gøre en forskel. Den indsats der behøves, er naturligvis individuel, og her spiller både ambitioner, formål og i forvejen udførte indsatser naturligvis ind.
Selvom Google værdsætter trafik højt, er arbejdet dog ikke slut, når en hjemmeside har fået en masse besøgende. Siden skal nemlig også konvertere, så de besøgende bliver til kunder. Først der opnår vores kunder en reel merværdi på baggrund af vores indsats.
Både en øgning i trafik og konverteringsoptimering er nogle af vores kernekompetencer her hos OnlineSynlighed.dk, hvilket mange af vores kunder har været vidne til. Du kan læse mere om hvad vi har gjort for nogle af vores kunder her.
Reaktion fra konkurrenter
Både lokale virksomheder og større organisationer er vant til at konkurrere med andre virksomheder i fysisk forstand, hvilket ikke er meget anderledes fra den måde, man konkurrerer online. Det er nemlig altafgørende at have gode placeringer i Googles søgeresultater, hvis man vil trække besøgende til sin hjemmeside.
Ofte gør konkurrenter også en stor indsats inden for online markedsføring, hvilket blot sætter endnu større krav til os og den indsats, vi gør for vores kunder. Det er aldrig sjovt at blive overhalet indenom af konkurrenter – hverken online eller i fysisk forstand.
Vi har netop hjulpet en advokat til en højere placering, hvilket skabte en reaktion fra en konkurrent:
Hvis bare det var så nemt at komme et godt og solidt arbejde med søgemaskineoptimering til livs, så ville vi ikke have så meget at lave.
Linkbuilding der gavner
Linkbuilding er en af de aspekter inden for SEO, der har fået allermest kritik. Her hos OnlineSynlighed.dk oplever vi dog, at der kan gøres en rigtig stor forskel, når man arbejder med linkbuilding. Det er dog vigtigt, at man udelukkende arbejder med linkbuilding, der gavner – ellers kommer kritikken til sin ret, og linkbuilding-indsatsen kan i værste fald få den modsatte virkning.
Advokaten der overhalede sin konkurrent, gjorde det blandet ved brug af god og solid linkbuilding, og vi oplever, at mange af vores kunder opnår en bedre placering efter en linkbuilding-indsats.
Når vi arbejder med linkbuilding, er der især to ting, der altid er centrale elementer:
- Godt indhold
- Relevans
God linkbuilding giver gode backlinks, som får enhver hjemmeside til at fremstå mere troværdig. Når vi arbejder med linkbuilding, prioriterer vi derfor altid godt indhold. De backlinks der kommer, skal komme fra artikler, der består af godt og velskrevet indhold.
Her hos OnlineSynlighed.dk er vi en del tekstnørder, der sætter en ære i at have styr på vores grammatik, og samtidig altid producerer velskrevet og velformuleret indhold. Det er især disse egenskaber, der gør, at vi ved hjælp af linkbuilding kan gøre en forskel for vores kunder.
Endeligt er det afgørende, at de backlinks vi skaber, kommer fra steder, der er relevante for vores kunder. Der skal være professionel sammenhæng, hvilket vi bruger mange ressourcer og meget tid på at sikre os, er tilfældet. Hvis et link til en advokat kommer fra en side om kosttilskud, vil Googles algoritmer hurtigt tolke linket som irrelevant, og det trækker i den grad ned i linkkvaliteten – og i placeringerne.
Sociale medier
Mange af vores kunder kommer til os med et ønske om at udnytte det store potentiale, som der er på sociale medier. Hos OnlineSynlighed.dk har vi specialiseret os i indhold på sociale medier og herunder særligt annoncering.
Vores kunders behov er ofte forskellige, og vi tilpasser derfor vores indsats, så den matcher vores kunders behov inden for sociale medier. For nogle fungerer vi som Community Manager, og administrerer alt indhold og annoncering, mens vi for andre afholder workshops.
Med vores workshop giver vi vores kunder muligheden for selv at kunne administrere deres sociale medier i fremtiden. Vi er altid med på sidelinjen, og kan hjælpe, hvis der opstår spørgsmål, men som udgangspunkt klæder vi dem så godt på, så de selv kan varetage deres aktivitet.
Vi har haft stor succes med at fungere som Community Manager for en lang række kunder. På den måde opsætter, overvåger og optimerer vi på alle indsatser løbende – og i tæt samarbejde med vores kunder. På sociale medier er resultaterne målbare og med de rette værktøjer, kan vi altså løbende sørge for, at det store markedsføringspotentiale på de forskellige platforme bliver udnyttet til fulde.
Vi har opnået en stigning på 150 % i antallet af følgere hos en kunde, samtidig med, at rækkevidden er vokset betydeligt. Gennem vores dybdegående viden inden for målgrupper, kommunikation og generel opsætning når vores kunder udelukkende relevante personer – altså potentielle kunder.
I denne case kan du læse mere om vores resultater inden for facebook-annoncering for en af vores kunder.
- SPF Flattening: Optimering af din virksomheds mail sikkerhed og levering - 1. juli 2024
- Undgår dine e-mails spammappen? Tjek det gratis! - 14. juni 2024
- Kultur, opdragelse og værdisæt tæller mere end generationstilhørsforhold - 17. maj 2024
DK-31929407