Er din virksomhed aktiv på de sociale medier? Skal den være det?

Er din virksomhed aktiv på de sociale medier? Skal den være det?

Er din virksomhed aktiv på de sociale medier? Skal den være det?De sociale medier er tilsyneladende blevet en af mest hip og elskede tjenester den dag i dag, og det kan skyldes mange ting, blandt andet fordi, at vi mennesker får opfyldt behov på sociale medier. Det er mange forskellige behov vi får opfyldt, og internettet gør at vi kan være sociale selv langt ude på natten en helt almindelig tirsdag aften. Det er sågar en forlængelse af vores sociale liv, og netop dette gør, at de sociale medier er elsket af så mange mennesker verden over.

Det er dog ikke kun forbrugere der elsker de sociale medier, for det gør virksomheder skam også. De sociale medier giver adgang til en kraftig database, som gør at man kan annoncere meget mere direkte. Dette gør at virksomheder også kan give langt mere relevante annoncer til potentielle kunder, og dermed få skabt en højere omsætning.

Men der er også en stor fadæse ved Social Media Marketing, som det fint kaldes, når der markedsføres over de sociale medier. Fadæsen er, at mange danske virksomheder slet ingen reel værdi får ud af at markedsføre sig på de sociale medier. Derfor skal dig og din virksomhed tænke over, om det overhovedet er godt med aktivitet på de sociale medier – svaret er nemlig forskelligt fra virksomhed til virksomhed.

Undgå unødig brug af tid og resurser

Grunden til at mange danske virksomheder oplever en følelse af fiasko, når de benytter sig af Social Media Marketing (SMM), skyldes at de tror at de potentielle kunder hænger på træerne – for det gør de ikke. De har en alt for stor optimisme til hvad Social Media Marketing kan, og dette gør virksomhederne blinde i forhold til hvad der realistisk. Nogle virksomheder oplever også at de potentielle kunder tager magten over dem på de sociale medier, og alt foregår efter de potentielle kunders agenda – en situation som ikke er gunstig for virksomheder.

Derfor anbefaler vi, at du får nogle eksperter indenfor området til at varetage dine Social Media Marketing aktiviteter. Vi finder ud af om det er en god ide for din virksomhed, at være på de sociale medier eller ej. Dernæst tager vi de nødvendige skridt og væbner os med en realitetssans, der skal give din virksomhed succes på de sociale medier.

Få planlagt dine aktiviteter på de sociale medier

En god markedsføringskampagne kan skabe mirakler på de sociale medier, mens en hurtig ”klippe-klistre”-løsning vil give dig følelsen af, at sociale medier spilder din virksomheds tid og resurser. Få nogle fagfolk på sagen, som kan rådgive dig igennem junglen af sociale medier. Vi guider din virksomhed imod succes på de sociale medier.

Ring til os på telefonnummeret 70 13 63 23 eller send os en e-mail, så kan vi snakke om netop din markedsføringsstrategi på de sociale medier allerede i dag.

Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage

John Nielsen