Husk: Dine AdWords-URL’er skal ændres 1. Juli

Husk: Dine AdWords URL’er udløber 1. Juli 2015

Husk: Dine AdWords-URL’er skal ændres 1. JuliLige om lidt er det ikke længere muligt at bruge URL-tracking i dine AdWords-kampagner.

I stedet for skal du fremover lave sporing med de nye og opgraderede URL’er.

Når du ikke selv at ændre din konto før den 1. Juli fjerner Google bare dine kampagne-URL’er og så mister du vigtig data fra dine AdWords-kampagner.
Sørg derfor for at reagere nu – log ind på din konto og sørg for, du også fremover har sporing på dine AdWords-annoncer.

Som alternativ kan du tage kontakt til OnlineSynlighed.dk på telefon 70 13 63 23 eller mail@onlinesynlighed.dk – og så kan vi hjælpe dig med det praktiske i forbindelse med overgangen.

Skal mindske besvær ved ændring af URL’er

I dag skal du have dine annoncer gennemgået af Googles personale hver gang du ændrer dine URL’er. Også selvom det alene er din kampagnesporing bag på dit link, du ændrer.

Dette giver unødvendige forsinkelser i forbindelse med optimering af dine annoncer og det stjæler meget af Googles tid.

Derfor blev det allerede i februar muligt at benytte de nye ”Upgraded URLs” i AdWords. Her indtaster du den nøgne URL i et felt, mens dine kampagne-URL’er indtastes i et andet felt.

På denne måde skal Google alene tjekke dine links igennem før udgivelse, hvis det er linket for den faktiske URL, der ændres – og ikke dine kampagnelinks. Du får hurtigere godkendt dine annoncer fremover.

Ændringerne bliver dog ikke overført til din konto automatisk. Bruger du lige nu kampagne-URL’er på den gamle model skal du altså være opmærksom på at slå ”Upgraded URLs”  til og ændre dine annoncer – inden den 1. Juli.

Hvis ikke mister du fremover vigtig sporingsdata, der hjælper dig med at optimere din AdWords-konto. Kampagne-URL’er er sammen med Google Analytics et stærkt våben i jagten på evigt billigere AdWords-konverteringer uden at gå på kompromis med volumen.

Hvis du lige nu bruger auto-tagging af dine URL’er behøver du ikke at foretage dig yderligere. Ved du ikke hvad auto-tagging er, benytter du dig ikke af det.

Din statistik fra før 1. Juli bibeholdes naturligvis i dit Google AdWords-interface, selvom den praktiske sti til oprettelse af annoncer nu ændres.

Bruger du dynamiske URL’er skal du fortsat ændre dine URL’er. Til dig med dynamiske URL’er har Google skrevet denne FAQ.

Vi er i OnlineSynlighed.dk glade for de nye ændringer, for de gør arbejdet med daglig optimering af dine AdWords-konti både nemmere og hurtigere. Det har tidligere været en unødvendig pine og stopklods, at annoncerne skulle gennemgås selvom det blot er kampagne-URL’er, der ændres.

John Nielsen