Derfor er online markedsføring en investering, der betaler sig

Online markedsføring giver synlighed på bundlinjen

At bruge penge på online markedsføring i din virksomhed er en af de bedste investeringer, du kan foretage.

Henry Ford, stifteren af Ford, er kendt for citatet:

”A man who stops advertising to save money is like a man who stops the clock to save time”.

Og det var endda i en tid, hvor online markedsføring slet ikke eksisterede. Dengang kunne du bruge penge på et væld af forskellige markedsføringsaktiviteter uden at vide hvilken af dem, der bidrog til dit salg.

I dag kan du præcist se hvilken kanal online, der bidrager med hvilken del af din omsætning. Og det kan du tjene penge på. For de, der giver overskud skruer du op for og de, der ikke er en rentabel forretning skruer du bare ned for igen.

I OnlineSynlighed.dk har vi specialiseret os i online markedsføring og vi vil gerne være den investering i din forretning, der giver det største afkast.

Du kan læse om, hvordan vi arbejder med online markedsføring herunder – og hvordan du tjener dine penge hjem mange gange igen:

Søgemaskineoptimering – Investeringen

En af de primære kanaler til omsætning for mange danske virksomheder er Googles organiske søgeresultater. Din virksomhed kan få åbnet sluserne til gratis trafik hver eneste dag, hvis Google først er overbevist om, at din side er det bedste resultat at sende brugerne videre til.

Søgemaskineoptimering kan derfor generere det bedste afkast på sigt – men til at starte med er det en investering. Der skal lægges tid og kræfter i at bygge det bedste indhold, en for søgemaskinerne læsbar hjemmeside og gøre opmærksom på den.

Når først arbejdet er gjort kan du også læne dig tilbage og se investeringen i søgemaskineoptimering give et større og større afkast.

PPC – Penge her og nu

Hvor søgemaskineoptimering er investeringen, der tjener sig hjem over langt sigt, er PPC-annoncering det, der kaster penge i din virksomhed her og nu.

Med PPC-annoncering betaler du en pris per klik for at få besøgende ind fra Google, der søger efter dit produkt eller din ydelse her og nu.

Hvis din side konverterer godt, kan du tjene mange penge på Google AdWords. En række af Danmarks fremmeste internetvirksomheder benytter Google AdWords som deres primære indgangsvinkel til nye kunder.

Google AdWords tager nogle timer at sætte op – men herefter er arbejdet gjort og du har mulighed for at foretage løbende, små justeringer og se din pris per konvertering falde.

Vi kan i OnlineSynlighed.dk hjælpe med at opsætte din Google AdWords-konto og løbende optimere på samme og derved skabe det bedste resultat for din virksomhed.

Konverteringsoptimering – Forbedret afkast

Når vi først er gået i gang med at skaffe brugere til din side, går arbejdet i gang med at få en bedre forretning ud af disse.

Med konverteringsoptimering fjerner vi sammen forhindringerne, dine potentielle kunder har for at blive til betalende kunder.

Ved at dedikere ressourcer til konverteringsoptimering øger du afkastet af dine penge brugt på både PPC-annoncering med Google AdWords og søgemaskineoptimering. Konverteringsoptimering kan derfor blive den bedste investering af de 3, når de 2 første er sat op.

Løbende check og optimering

At sikre din virksomhed en stabil omsætning fra internettet er et spørgsmål om at lægge et stort arbejde og engagement til at starte med – og så løbende optimere dine kampagner og hjemmeside til at skabe et stadig større afkast.

Skal vi sammen finde ud af, hvordan vi starter med online markedsføring for din virksomhed – eller skaber et endnu bedre afkast af det arbejde, der allerede er lagt?

Ring 70 13 63 23 eller skriv til mail@onlinesynlighed.dk – og så er vi i gang!

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Jeg accepterer, at mine data gemmes i overensstemmelse med OnlineSynlighed.dk's privatlivspolitik.
Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage.

John Nielsen

Direktør i OnlineSynlighed.dk og teknisk funderet SEO specialist. Til dagligt rådgiver John virksomheder i hele landet vedrørende forretningsorienteret digital strategi og eksekvering af værdiskabende online synlighed. John er desuden etisk hacker og ekspert i online reputation management.
0 svar

Giv en kommentar

Har du lyst til at være med i debatten?
Du er meget velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *