3 grunde til, at SEO virker

3 grunde til, at SEO virkerI en tid med tusindvis af måder at markedsføre sig selv og sin virksomhed på, og hvor de sociale medier fylder mere og mere, kan du måske være i tvivl om, hvorvidt SEO stadig spiller en rolle, når vi taler markedsføring. Og om det er relevant for dig.

Det korte svar til dette er ja.

Som online og digitalt mediebureau har vi i mange år beskæftiget os med alt fra sociale medier til nyhedsbreve og SEO, og dertil kan vi blot fortælle dig, at SEO fortsat er en markedsføringsindsats, du i den grad bør fokusere på, hvis du vil have øget synlighed. Men måske er du en af dem, der ikke helt tror på SEO. Eller måske har du ikke oplevet, hvad SEO kan gøre for dig og din virksomhed?

Hvis du er i tvivl om SEO rent faktisk virker, kan det være en god idé at læse følgende artikel. Her kommer vi nemlig ind på 3 grunde til, at SEO virker, og også vil gøre det for din virksomhed. SEO optimereret indhold er enormt vigtigt, hvis du virkelig gerne vil markedsføre dig selv på de forskellige søgemaskiner, så læs med her, og bliv klogere.

Artiklen indeholder følgende:

  1. Du får mere trafik til hjemmesiden
  2. Opnå mere brand awareness
  3. SEO giver dine kunder en bedre brugeroplevelse
  4. Har du brug for hjælp til SEO?

Du får mere trafik til hjemmesiden

Mange virksomheder kender ikke til omfanget eller til vigtigheden af SEO, udelukkende fordi de ikke oplever at få trafik igennem SEO/gennem Google. Men ligger din virksomhed på side 4 eller 5 i søgeresultaterne, ja så er der ikke noget at sige til, at du ikke får kunder derigennem.

SEO handler om, at op timere dit indhold, så det er til at finde i Googles søgeresultater. Det handler derfor om, at din hjemmeside indeholder godt og unikt indhold som indeholder præcis de søgeord, du gerne vil findes på. Når du får SEO optimeret dit indhold ud fra gode og relevante søgeord samt en god og unik tekst plus andre SEO venlige tiltag, vil din hjemmeside langsomt begynde at rykke længere op i søgeresultaterne hos søgemaskinerne. Alt efter konkurrencen inden for din branche vil du med tiden se, at din side måske kommer til at ligge på en af de første sider i Googles søgeresultater.

Er din hjemmeside kommet ”frem i lyset” på de første par sider af Google, er der større sandsynlighed for, at den dukker op, når potentielle kunder søger efter specifikke søgeord eller søgefraser, som du selvfølgelig har medtaget i dine tekster på hjemmesiden. Da Google efterhånden er ganske klog, kan søgemaskinen vælge at vise dit indhold, hvis det matcher med søgeordene, der er søgt på. Hvis du først dukker op på side 1, er der stor sandsynlighed for, at dine potentielle kunder klikker på lige præcis din side. Jo flere der klikker på din side, jo mere trafik får du, og jo bedre en placering, vil du kunne opnå. Det er altså en ren win win situation. Med andre ord, så giver en SEO optimeret tekst dig mere trafik til din hjemmeside. Om disse kunder bliver til købere af dit produkt afhænger dernæst af, hvordan resten af hjemmesiden er skruet sammen, og om produktet svarer til kundens behov.

Opnå mere brand awareness

3 grunde til, at SEO virkerUdover at SEO kan skabe trafik til din hjemmeside, øger det også dine chancer for at brande dig selv. Hvis din side kommer langt op i søgeresultaterne, vil flere potentielle kunder se dit navn dukke op. Det øger chancerne for, at flere kunder bliver bekendte med dit brand og dit navn. Det kan i mange tilfælde betyde, at nye kunder vil huske dit navn, fordi de har set det på Google.

Din virksomhed er med garanti også på de sociale medier. Hvis ikke, har du forhåbentlig en særligt god grund. De sociale medier er geniale til at skabe salg og markedsføring. Men selvom dette er tilfældet, er det sjældent at potentielle kunder søger efter virksomheder på Facebook eller Instagram. De fleste har nemlig set et navn eller en hjemmeside først, for herefter at finde dig på Facebook. Hvis du ikke ligger godt i Googles søgeresultat, hvordan skal kunderne så finde frem til dig på de sociale medier? Når de finder dig på Google, finder de dig herefter på Facebook, og hvis du er interessant nok, kan du få mere brand awareness herigennem.

SEO giver dine kunder en bedre brugeroplevelse

Hvis din virksomhed fokuserer på at få lavet en god SEO indsats, kan dette være med til at give dine kunder en bedre oplevelse. Når du optimerer dit indhold til lige præcis din målgruppe og det, de søger efter, og derefter dukker op, når kunderne søger efter et specifikt produkt, så vil din virksomhed virke troværdig. Samtidig vil det give dine kunder en god oplevelse, når de ser, at din hjemmeside rent faktisk opfylder deres behov.

Derudover er der med SEO ikke kun fokus på kvalitets indhold, der er søgeoptimeret til dine søgeord. SEO handler også om, at du som virksomhed har fokus på kundens oplevelse af din hjemmeside. Det gælder bl.a. hastigheden af siden, temaets design og hjemmesidens overordnede brugervenlighed. Når du fokuserer på dette i en konsekvent SEO indsats, møder du dine kunder med en forståelse for deres behov og udfordringer og de får dermed en god oplevelse af din side og brand.

Har du brug for hjælp til SEO?

3 grunde til, at SEO virkerDer er mange elementer, som spiller ind, når du gerne vil have det optimale ud af en SEO indsats. Udover at skrive godt indhold med relevante søgeord, har det bl.a. også betydning at have eksterne links til din hjemmeside, samt en hurtig og sikker side. SEO virker, men det virker kun, hvis du gør det rigtigt og efter de korrekt anvendte principper. Benytter du dig af forældede SEO metoder, kan du risikere at påvirke din side negativt, og du vil måske opleve at SEO ikke virker.

Har du brug for hjælp til korrekt anvendte metoder inden for SEO, hvad enten det drejer sig om gode onsite tekster eller ekstern SEO, kan vi hos OnlineSynlighed.dk hjælpe dig. Så kan du og din virksomhed fokusere på alt det, I hellere vil. Få et helt uforpligtende tilbud ved at tage kontakt til os på telefon 70 13 63 23 eller via kontaktformularen nedenfor.

Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage

3 grunde til, at SEO virker