Bedre online synlighed = flere kunder = mersalg = større omsætning

Bedre online synlighed = flere kunder = mersalg = større omsætning

Bedre online synlighed = flere kunder = mersalg = større omsætningFor enhver der har en hjemmeside ved vedkommende, at man ikke kan komme udenom ordet ”online synlighed”. For i sidste ende handler det om at man får en større omsætning og skaber mersalg – og netop dét, kan online synlighed medvirke til.

Ved at analysere det der sker, når man ikke er synlig online, kan man skabe sig et klarere billede af, hvad der egentlig ville ske hvis man 100% havde styr på online synlighed. For muligvis får dine konkurrenter lige nu, mens du læser dette, kunder og mersalg fordi de har en bedre position på søgemaskinerne, end dine aktiviteter har.

Eftersom det er muligt at søge på søgemaskinerne døgnet rundt, kan man aldrig hindre nye kunder i at købe hos konkurrenten, da der ingen pause-knap er på søgemaskinerne. Det handler om at starte allerede nu, og ikke om et par timer. Online synlighed giver både direkte, men også indirekte, flere kunder, mersalg og ikke mindst et større positivt tal på bundlinjen.

I grove træk betyder dette, at man ved hjælp af online synlighed får flere kunder, da man eksponeres for langt flere mennesker. De flere kunder medvirker til flere salg, da flere kommer ind på jeres aktiviteter online – de flere salg øger omsætningen og bundlinjen bliver pludselig meget sjovere. Dette vil ske, hvis man får 100% kontrol over sin online synlighed.

Sådan foregår online synlighed

For at få et bedre billede af hvordan online synlighed egentlig fungerer, kan man drage paralleller til en af verdens største sportsbegivenheder – nemlig Tour de France. Inden selve Tour de France, træner de forskellige cykelryttere til dette løb, der laves altså en slags forarbejde inden løbet.

Online synlighed handler også i stor grad om forarbejde, hvor man tager de nødvendige foranstaltninger og arbejder på at gøre sig så godt rustet til ”løbet”, som overhovedet muligt. Forarbejde er ikke noget, der gøres fra den ene dag til den anden, men snarere er det en regelmæssig disciplin der skal udføres, og blive til en vane.

Dernæst handler det om i løbet, at tænke taktisk og strategisk, så man altid kan være foran konkurrenterne, og dermed tage sejren. Ved at være op på dupperne, har man muligheden for at være foran hele tiden. Online synlighed handler også om, at man regelmæssigt gør en indsats for at beholde synligheden, og dermed skabe flere kunder, mersalg og en større omsætning.

Denne gennemgang indeholder ét vigtigt ord, som er væsentlig at bide mærke i: regelmæssighed. Det er vigtigt at man regelmæssigt igennem processer, øger online synligheden, så man kan høste arbejdets frugter på længere sigt.

Belønningen af godt udført arbejde indenfor online synlighed, er at man får en stærk effekt, der er tydelig på de økonomiske resultater. Resultaterne er ikke kun synlige i dag og i morgen, men grundet det arbejde som Onlinesynlighed.dk ligger i online synlighed, vil man høste frugterne over en lang periode.

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen