Google Panda og Penguin Update

Google Panda og Penguin Update

Google Panda og Penguin UpdateGoogle. En virksomhed som har ændret den måde vi mennesker søger på, og den måde vi finder informationer på. På blot 14, snart 15 år, har Google skabt en verdensomspændende virksomhed, der i den grad præger hverdagen hos millioner af mennesker verden over. Selv Dansk Sprognævn har inkluderet ”at google” i deres ordbog, hvilket siger lidt om hvor meget Google betyder i eksempelvis Danmark.

Denne magtfulde position Google har, betyder også, at hvis du ikke findes på Google, så findes du slet ikke i forbrugernes og de besøgendes øjne. Det vil sige, at ryger du først ud af Google, så ryger du ud af forbrugernes synsvidde.

Men hvor tit smider Google virksomhedernes hjemmesider og webshops ud af deres søgemaskine? Ikke særlig tit, men det de ofte gør, er at de ændrer ved deres søgealgoritmer, der gør at ”ikke-kvalitetssider” ryger langt tilbage på søgeresultaterne. Disse nyeste og mest effektive ”ikke-kvalitetsside”-værktøjer Google har skabt hedder Panda update og Penguin update, dem vender vi tilbage til lige om lidt.

Lad os lige komme tilbage til effekterne af disse opdaterede algoritmer. Faktisk er det sket, at mange virksomheder er røget over 10 sider tilbage i søgeresultaterne på langt de fleste af deres primære og sekundære søgeord. Prøv selv at tænke tilbage til hvornår du nogensinde har klikket dig videre til side 10 på Google resultaterne? Eller blot side 5? Og side 2? Sandsynligheden for at du bliver fundet på Google efter side 1 er meget lav, og derfor er det mere end vigtigt, at du undgår at Googles panda og penguin update rammer din virksomheds hjemmeside eller webshop.

Googles panda og pingvin

Google lever af at levere brugbar viden til forbrugere og søgende, og derfor vil de gerne have kvalitetssider bliver fundet. De sider der ikke er af stor kvalitet, vil de gerne have væk fra de mest sete søgeresultater, og netop derfor lavede Google deres ”Panda update” og ”Pingvin update”.

Men hvornår er en hjemmeside eller webshop af lav kvalitet? Det er den hvis du ikke passer på og er opmærksom på de spilleregler, der er hos Google. Det kan være at du har lavet linkbuilding, søgemaskineoptimering og ikke mindst indhold, der befinder sig i en gråzone i forhold til hvad Google tillader og ikke tillader.

Derfor er det vigtigt at du får fat i nogle fagfolk, der har en spidskompetence i forhold til søgemaskineoptimering og Google optimering – de fagfolk findes hos OnlineSynlighed.dk.

Få din hjemmeside eller webshop til at ose af kvalitet allerede fra i dag

Hos OnlineSynlighed.dk holder vi øje med de allernyeste trends og spilleregler til hvad Google ønsker fra hjemmesideejere, og med den viden kan vi give dig en bedre Google optimering, så du undgår at blive fanget af pandaen og pingvinen, når de gang på gang udruller disse opdateringer. For når vi sørger for din Google optimering, vil du elske hver gang at Google laver en ny søgealgoritme, der skal rydde op i deres søgeresultater – for det vil nemlig betyde at du får pluspoint for at have en høj kvalitet.

Ring til os nu på telefonnummeret 70 13 63 23, og lad os snakke om hvordan din virksomheds hjemmeside og webshop stiger i kvalitet. Send os gerne en e-mail eller udfyld vores kontaktformular til højre, så ringer vi dig op snarest muligt.

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Jeg accepterer, at mine data gemmes i overensstemmelse med OnlineSynlighed.dk's privatlivspolitik.
Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage.

John Nielsen

John Nielsen

Direktør i OnlineSynlighed.dk og teknisk funderet SEO specialist. Til dagligt rådgiver John virksomheder i hele landet vedrørende forretningsorienteret digital strategi og eksekvering af værdiskabende online synlighed. John er desuden etisk hacker og ekspert i online reputation management.
John Nielsen