Nye kompetencer på kontoret hos OnlineSynlighed.dk.

Jacob Skjødt Danielsen

Vi byder velkommen til Jacob Skjødt Danielsen, der er uddannet Digital Konceptudvikler fra Business Academy Aarhus i januar 2018.

Jacob har tidligere arbejdet og været i praktik hos Searchmind, hvor han har fået erfaring med søgemaskineoptimering og online annoncering.

Hos OnlineSynlighed.dk skal Jacob hjælpe med at optimere vores egen hjemmeside, så kunderne kan få en endnu bedre oplevelse med at besøge vores side. Derudover kommer han med forslag til organisationsudvikling, som kan gøre samspillet mellem OnlineSynlighed.dk og kunderne mere dynamisk og brugervenlig. Dette skal sikre, at vores kunder fortsat har en god og resultatskabende samarbejdspartner i OnlineSynlighed.dk.

Tilfældigt kendskab til SEO

Han stiftede første gange bekendtskab med SEO på uddannelsen på Business Academy og faldt derefter for kompleksiteten inden for området.

”SEO er ekstremt spændende at arbejde med, fordi det indeholder så mange elementer, der skal spille sammen for at give den optimale løsning. Det er også et område, som er i rivende udvikling, og derfor skal man altid være parat til at modtage nye informationer. Googles algoritmer ændres konstant, og det er både sjovt og udforende at skabe resultater for kunderne på denne baggrund.”

Det med at skabe resultater online fik Jacob prøvet, da han for første gang skulle oprette annoncer på Google AdWords.

”Da jeg startede hos Searchmind, havde jeg aldrig nogensinde beskæftiget mig med annoncering på Google før. Det var helt nyt for mig, men jeg synes det var spændende. Jeg fik lov til at oprette kampagner for en virksomhed, der sælger haveartikler, og her lykkedes det mig at skabe en ROAS på 18 for dem. Det betyder, at hver gang virksomheden brugte 1 kr. på AdWords fik de 18 kr. tilbage. Det kan man kalde en god forretning, og det gav mig tro på at jeg kunne skabe resultater.”

Jacob har dermed vist, at han er lærenem og ser muligheder frem for begrænsninger. Det er gode egenskaber, der vil komme kunderne hos OnlineSynlighed.dk til gode gennem solide resultater indenfor SEO og online annoncering.

Interesse for konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering

At skabe gode resultater for kunderne er ikke altid så simpelt. Nogle gange kræver det mere end ”blot” at føre besøgende ind på en hjemmeside:

”Man kan altid betale sig til flere besøgende, men disse besøg bliver først interessante, hvis de køber noget. Derfor er konverteringsoptimering et emne, som jeg også finder meget interessant. Både fordi det handler om at give de besøgende en god oplevelse på hjemmesiden, men også fordi kendskab til forbrugeradfærd og psykologi spiller en rolle. Arbejdet med mennesker har jeg altid fundet interessant, og inden for online markedsføring kan arbejdet med mennesker kombineres med det digitale univers. OnlineSynlighed.dk er et sted, hvor jeg kan bruge min erfaring, men samtidig lære en masse nye ting og udvikle mig inden for den branche, jeg finder spændende.”

Fodboldnørd og familiemenneske

I sin fritid nyder Jacob tiden sammen med sin kone og sin datter på knapt 2 år. De flyttede for lidt over et år siden ’hjem’ til Hinnerup, hvor både Jacob og hans kone er opvokset. Udover at passe haven om sommeren så nyder Jacob også friheden i at gå og lave gør-det-selv projekter i huset.

Han elsker desuden fodbold, som han selv har spillet meget i sine yngre år. En knæskade stoppede dog karrieren. Nu følger han kun med foran skærmen, men nyder at være på stadion en gang i mellem. Han har desuden store planer om at tage til Madrid og se yndlingsholdet Real Madrid snarest muligt.

Virksomhedspraktik i 8 uger

OnlineSynlighed.dk får i første omgang glæde af Jacob i 8 uger, hvor han skal være i virksomhedspraktik. Han startede mandag den 12. marts og er hurtigt blevet integreret på kontoret blandt kollegaerne.

John Nielsen