Nyt ansigt hos OnlineSynlighed.dk

Mikkel Gudbjerg Jensen hos OnlineSynlighed.dk

Teamet i OnlineSynlighed.dk er blevet suppleret med uddannet journalist Mikkel Guldbjerg Jensen, der blev færdig med journalistuddannelsen fra Danmark Medie- og Journalisthøjskole i sommeren 2016.

Mikkel har tidligere arbejdet for Mobilsiden.dk og Dansk Byggeri, og han har længe været skribent for Nationalligaen.dk, som dækker landets bedste række i amerikansk fodbold. Sidstnævnte sted har han eksempelvis kommenteret kampe, som er blevet streamet live på nettet.

Han er vant til at skrive artikler og til at producere godt indhold, og hos OnlineSynlighed.dk ser vi frem til at få gavn af Mikkels journalistiske kompetencer.

Søgemaskineoptimering er ikke (helt) fremmed

Mikkel skal lære om SEO

Det at arbejde med synlighed online er ikke helt uprøvet territorie for teamets nyeste medlem. Som en del af uddannelsen på Danmark Medie- og Journalisthøjskole er der nemlig et mindre forløb med SEO – men det er et kort kursus, og derfor glæder Mikkel sig til at komme i gang og til at blive klogere.

”Jeg synes, det er utrolig spændende at arbejde med synlighed online. Alt findes jo efterhånden online, og derfor bør søgemaskineoptimering være en integreret del af enhver virksomheds onlinestrategi,” siger Mikkel og uddyber:

”Det kan godt være lidt af et detektivarbejde at knække koden til SEO og de mange andre ting, der påvirker ens online tilstedeværelse. Derfor glæder jeg mig til at kaste mig over arbejdet her hos OnlineSynlighed.dk og blive endnu bedre til søgemaskineoptimering og til at skabe værdi for kunderne,” siger Mikkel.

Ud over at have berørt SEO har Mikkel arbejdet med et bredt udvalg af journalistiske og kommunikationsfaglige discipliner. Det tæller alt fra nyhedsartikler og features inden for klassisk journalistik til strategisk kommunikation i form af blandt andet blogging og community management.

Skribent med blik for strategi

Selvom det er journalist, der står på eksamensbeviset, så er det det strategiske arbejde med kommunikation, der for alvor har fanget Mikkels interesse. Derfor ser han også frem til at kunne arbejde målrettet med at nå kundernes mål hos OnlineSynlighed.dk.

Der er nemlig ingen tvivl om, at godt indhold er vigtigt – noget vi også har nævnt nogle gange her på bloggen, og som bliver prædiket mangt og meget på nettet. Men det gode indhold skal selvfølgelig sættes i den rigtige kontekst, før det for alvor bliver effektivt. Det er noget af det, vi forstår her i virksomheden, og vi er derfor glade for at få en dygtig journalist med på holdet.

”Det at agere skribent kan man jo gøre i mange sammenhænge, og jeg kan rigtig godt lide at skrive. Når jeg så kan gøre det i en strategisk kontekst, som gavner på bundlinjen, så er det kun endnu bedre og endnu mere motiverende for mig,” fortæller Mikkel.

Særlig interesse for sport og tech

Mikkel er glad for Amerikansk Fodbold

Alle har emner, der interesserer dem mere end andre. Hvis man husker tilbage til starten af dette blogindlæg – eller skæver til overskriften for dette afsnit – så vil man vide, hvor Mikkels interesser og største viden ligger.

Tiden hos Mobilsiden.dk har nemlig givet ham en interesse for teknologi, gear og gadgets, Når det gælder teknik, har han sin spidskompetence inden for smartphones. Derudover gemmer han på en medfødt interesse for stort set alt sport og amerikansk fodbold især.

Interesse for data

En anden ting, der fascinerer Mikkel, er data, og hvad man kan få ud af det data, man kan indsamle. Det at kigge på og fortolke det data, man kan få ud af efterhånden mange ting, er noget, der længe har interesseret ham, og han ynder at gøre data til grundlaget for sit arbejde.

Med den interesse er det heldigt, at det er muligt at kigge på mere og mere data. Især de sociale medier er en guldgrube af data, men efterhånden findes der data til næsten alt – især online – og det er information, der bare venter på at blive brugt og fortolket.

Otte uger i første omgang

I første omgang skal Mikkel være i virksomhedspraktik hos OnlineSynlighed.dk i otte uger. Han startede sidste mandag, den 27. marts, med at suge til sig af al den viden om det at være synlig online, der findes på kontoret, men også med at producere værdifuldt indhold for OnlineSynlighed.dk.

Som uddannet journalist forventer vi, at Mikkel hurtigt lærer en masse om SEO og alle de andre ting, vi kan, og at han med det samme kan bidrage med en produktivitet, der kan komme både os og vores kunder til gode.

Til slut vil vi blot ønske Mikkel hjerteligt velkommen på kontoret hos OnlineSynlighed.dk!

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen