LinkedIn ryster posen: Private grupper og ingen crawling

LinkedIn ryster posen: Grupper er nu private med selvstændig app

LinkedIn ryster posen: Private grupper og ingen crawling
Grupper på LinkedIn har siden lanceringen af det sociale netværk været en af de grundlæggende funktioner.

Du kan organisere dig med andre personer, der arbejder med det samme som du eller har interesse for det samme og dele viden, lære andre at kende og få flere forbindelser på det professionelle sociale netværk.

Men med tiden har LinkedIn fundet ud af, at private grupper fungerer meget bedre end offentlige grupper, hvor alle kan være med.

Der blev delt fem gange så meget viden i de private grupper og de var mindre præget af ”lavkvalitets-indhold” og decideret spam.

Derfor ryster LinkedIn nu posen.
Fra og med næste uge er alle grupper private. En gruppe kan enten være offentlig eller skjult. Men alt indholdet er skjult for personer, der ikke er med i gruppen og også for søgemaskiner.

I kombination med dette lancerer LinkedIn en iOS-app, der ene og alene giver dig mulighed for som bruger at følge med i de LinkedIn-grupper, du er med i.

Billeder i opslag og tagging i kommentarer

Udover at grupper nu er private har du mulighed for at uploade et billede, når du laver et nyt opslag i gruppen.

Du har også mulighed for at tagge andre personer i opslaget ved at bruge @-tegnet – ligesom du i forvejen kender det fra Twitter. På denne måde kan du engagere nye personer i vidensdelingen, der foregår i grupperne.

LinkedIn har også ændret på måden hvorpå indhold af lav kvalitet bliver filtreret bort. ”Promotions”-fanen er blevet fjernet og alle opslag omkring jobs flyttes nu over i ”Jobs”-fanen, så de, der er i arbejde ikke alene bliver mødt af jobopslag, når de faktisk logger på LinkedIn.

Få din profil frem i LinkedIns og Googles søgeresultater

LinkedIn er et af verdens største sociale netværk og en stærk allieret for dig, der sælger din tid eller service som konsulent.

Du kan både få kunder ved at virksomheder søger efter din ydelse direkte på LinkedIn og indirekte ved, at virksomhederne finder din LinkedIn-profil i Googles organiske søgeresultater.

Vi har tidligere skrevet om LinkedIn hos OnlineSynlighed. Læs fx vores 15 tweaks, du kan lave til din profil lige nu.

I korte træk vil især en veludfyldt profil, flere blogindlæg på LinkedIns egen blog samt beskrivelse af dine tidligere projekter især hjælpe dig til en højere placering i LinkedIns søgeresultater, når en virksomhed fx søger efter en konsulent indenfor hvad du arbejder med.

LinkedIn benyttes også i markant højere grad som ansættelsesværktøj i dag. En nylig artikel hos Berlingske Business beskriver, hvordan hele 34 % af danske rekrutteringsvirksomheder i dag aktivt bruger det sociale netværk, når de leder efter kandidater i deres headhunting-proces – op fra blot 3 % i 2011 (!).

LinkedIn kan ydermere anvendes som annonceringsplatform ligesom Twitter og Facebook. Vi anbefaler hos OnlineSynlighed.dk LinkedIn som en af de stærke platforme vi arbejder med, når vi hjælper vores kunder over hele landet med annoncering på de sociale medier.

Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage

John Nielsen