Markedsføring og strategi for sociale medier

De sociale medier er i løbet af få år blevet en for mange vigtig – endda for nogle primær – markedsføringskanal ligesom Googles søgemaskine og anden betalt online annoncering.

De sociale medier brillerer ved at have et så stort antal af danskere tilstede, at du har mulighed for at annoncere til en billig pris for en skarp defineret målgruppe – hvis du forstår at bruge medierne korrekt.

Sociale medier som vi kender dem i dag er nemlig ikke ’voksne’ endnu. Annonceringsværktøjer er stadig under udvikling og endnu er det få danske virksomheder, der er kommet videre end en side på Facebook og måske på LinkedIn.

Det er en skam. Der er snart 4 millioner danskere på de sociale medier og vi kan i OnlineSynlighed.dk hjælpe dig og din virksomhed med at tage fat i lige netop din målgruppe. Fordelen er især prisen, der når de sociale medier bruges korrekt er væsentligt lavere end hvad du er vant til i din annoncering.

Vi vil gerne tage en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe, hvordan du kan ramme din målgruppe og hvordan det for din virksomhed er muligt at skabe mere indtjening med de sociale medier, herunder Facebook, LinkedIn og flere.

Udfyld din mail og telefonnummer her – så tager vi kontakt:

Din genvej til online synlighed

Navn*
Evt. virksomheds navn
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Du kan også læse mere om herunder hvilke redskaber vi har, når vi sammen skal skabe en større omsætning og indtjening for din virksomhed på de sociale medier.

Remarketing på sociale medier

At benytte de sociale medier handler især om at ramme den rigtige målgruppe. Markedsfører du med fx Google AdWords rammer du de personer, der aktivt søger efter dit produkt. Målgruppen kommer så at sige til det.

Sådan er det ikke med de sociale medier.

Med Facebook og LinkedIn har du mulighed for at segmentere fx på jobtitel, interesser, arbejdsplads, alder, køn, bopæl og mange flere.

Undtagelsen til dette er remarketing.

Med remarketing placerer vi en cookie på din hjemmeside. Når en potentiel kunde er inde på din side og ikke køber fra dig får kunden herefter vist annoncer fra dig, når kunden logger på fx Facebook og Twitter.

Ved at annoncere til dem, der allerede har vist interesse i dit produkt, har du mulighed for at skabe meget billige konverteringer. Ofte ses det hvordan du kan købe kunder til 1/5 af, hvad du er vant til at betale.

En femtedel af, hvad du er vant til at betale!

En tommelfingerregel siger, at 97 % af dine besøgende forlader din side uden at købe. Det er ofte besøgende, du har betalt for ved hjælp af fx Google AdWords eller anden PPC-annoncering. En tommelfingerregel siger også, at du skal eksponeres overfor et budskab 7 gange før du reagerer.

Du kan købe nogle af de billige eksponeringer op til 7 med remarketing. Vi tør godt vove det er noget af den mest effektive markedsføring, du nogensinde har oplevet.

Prisen for annoncering på Facebook er nemlig den samme uanset om du rammer 1.000 personer, der kender dig og har vist interesse for dig – eller om du rammer 1.000 personer, der intet kender til dig. Den eneste forskel er, at du skaber mere omsætning ved at annoncere til dem, der allerede kender dig.

Vi kan hjælpe dig i OnlineSynlighed.dk med at opsætte remarketing på de forskellige kanaler, især Facebook. Remarketing som annoncering kan du sætte op og herefter bruge få timer hvert kvartal på at optimere.

Skriv din mail og telefonnummer her – så kontakter vi dig til en uforpligtende snak om mulighederne for annoncering på de sociale medier:

Din genvej til online synlighed

Navn*
Evt. virksomheds navn
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Skal du blot lave én ting på de sociale kanaler anbefaler vi remarketing – men der er ingen grund til at stoppe der. Lad os gå videre:

Facebook – PPC-strategi

Vi danskere indtaster enormt meget information om os selv på Facebook. Vi fortæller hvad for noget TV vi ser, hvem vi godt kan lide, hvor vi arbejder, hvad vi arbejder med, hvor vi er henne i verden på et givent tidspunkt og meget mere.

Al denne information samler Facebook sammen for at du som annoncør har mulighed for præcist at markedsføre mod den målgruppe, du ved har interesse for dit produkt.

Det kan eksempelvis være :

  • Din virksomhed sælger et system til håndværkere. Din Facebook-annonce rammer personer med jobtitler som ”murer”, ”tømrer”, ”håndværker”, ”malermester”, ”mester” og lignende.
  • Du er revisor især for tandlæger. Du laver en Facebook-annonce med dit budskab om professionel økonomisk assistance og rammer alene personer, der arbejder i fx ’Godt Smil’, har ”tandlæge” som jobtitel eller har interesse for Tandlægeforeningen.
  • I din virksomhed sælger du shampoo, krøllejern, plejende cremer og lignende til især unge kvinder. Din annonce sælger budskabet for kvinder mellem 22 og 28, der har vist interesse for skønhed ved hjælp af deres ’Likes’ og ’Check-ins’.

Dette er blot 3 eksempler – vi kunne komme med mange flere.

Hvad du skal tage med fra vores eksempler er, at du med annoncering på Facebook har mulighed for at ramme lige præcis din målgruppe med dit budskab. Kender du ikke din målgruppe i forvejen har vi mulighed for at opsætte en række tests, der til et lavt samlet budget giver os en idé om, hvem vi skal rette vores annoncering mod.

Opsætning af annoncer med Facebook foregår gennem værktøjet ’Facebook Power Editor’. Det er et komplekst værktøj, der er svært at komme i gang med – de fleste finder det sværere at arbejde med end AdWords-editoren, der har flere år på bagen og derfor er mere veludviklet.

Vi kan hjælpe dig med at optimere din eksisterende kampagnestruktur i Facebook og skabe flere konverteringer til en lavere CPA (Cost Per Acquisition).

Har du ingen annoncer kan vi opsætte og optimere dine annoncer for dig til at starte med.

Facebook er måske det mest undervurderede annoncemedie i Danmark lige nu, men vi kan hjælpe dig med at bryde igennem og konvertere kunder der, hvor de er.

Lad os give dig et uforpligtende opkald om mulighederne med Facebook og remarketing:

Din genvej til online synlighed

Navn*
Evt. virksomheds navn
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Facebook – Organisk strategi for dine indlæg

Både remarketing og PPC-annoncering er betalt. Det er lidt at sammenligne med Google AdWords.

Facebook kan du dog også bruge organisk, ligesom du kan lave søgemaskineoptimering ti de organiske søgeresultater.

Her skal du dog være opmærksom på, at Facebook gradvist over de senere år har skruet ned for dit ”organiske reach” – den andel af dine ”Likes” på en side, du rammer med en almindelig statusopdatering. Tallet er ikke fast da det varierer fra opdatering til opdatering og afhænger af hvor god en side du har stablet på benene, men de fleste eksperter gætter på, at du blot rammer 4 % af dine ”Likes” med en almindelig opdatering.

Dette tal – 4 % – er muligt at hæve.

Facebook viser dine opslag til flere, hvis dine ”Likes” engagerer med din opdatering. Sagt på en anden måde vil flere se både det udsendte opslag og de næste kommende, hvis mange af dine ”Likes” enten ”Liker” opdateringen, kommenterer eller deler den. Interaktion er nøglen.

Hvis du har dette in mente når du skriver organiske opdateringer på din virksomheds Facebook-side har du mulighed for at skabe gode resultater og gratis komme ud til din målgruppe. Det er blot nemmere sagt end gjort.

Vi kan i OnlineSynlighed.dk hjælpe dig med en strategi for de sociale medier og Facebook møntet på at engagere din eksisterende målgruppe, der har tilkendegivet ønske om at høre mere fra dig ved at ’Like’.

En strategi med klargjorte opslag til udsendelse i fremtiden er nøglen til en aktiv og voksende Facebook-side, der kan tjene som en af din virksomheds aktiver fremover.

Skriv mail og telefonnummer – så tager vi kontakt for en gratis og uforpligtende snak:

Din genvej til online synlighed

Navn*
Evt. virksomheds navn
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

LinkedIn – Betalte annoncer til de med penge

Antallet af danske virksomheder der er dygtige til at annoncere og i det hele taget benytte de sociale medier er til at overse – især, hvis vi kigger på antallet af folk, der annoncerer på mediet LinkedIn.

Fordelen ved LinkedIn er grundlæggende, at du her som B2B-virksomhed kan ramme beslutningstageren i en given virksomhed på et medie, der bliver taget ’mere seriøst’ end Facebook. Du har mulighed for at segmentere dine annoncer præcist ved hjælp af målretning mod bl.a. jobtitler, arbejdspladser og – i modsætning til Facebook – også grupper.

Ulempen ved LinkedIn er til gengæld at CPM-prisen – prisen per tusinde visninger – er væsentligt højere end tilfældet er for Facebook. Du skal derfor være skarp med dine annoncer for at skabe et overskud.

Opsætter du dine annoncer med et skarp budskab og har du i øvrigt lavet en vel-konverterende landingsside er det muligt for dig at skabe omsætning med LinkedIn. Der er færre leads at hente end hos Facebook, men det enkelte lead eller salg vil ofte være meget mere værd for din virksomhed.

Vi har i OnlineSynlighed.dk erfaring med annoncering på LinkedIn – og også med opsætning af strategier for så vidt angår din virksomheds side og din personlige side. Dine opdateringer går nemlig, i modsætning til Facebook, ud til alle dine followers og det er ved et særdeles stærkt medie også organisk.

Vi tager gerne kontakt og fortæller dig om, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed med LinkedIn – et medie, så få virksomheder benytter professionelt på dansk at det i sig selv er en fordel.

Skriv dit telefonnummer og mail her for at blive kontaktet:

Din genvej til online synlighed

Navn*
Evt. virksomheds navn
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Andre sociale medier og strategi for dem

Facebook og LinkedIn er naturligvis ikke de eneste sociale medier, hvor du med enten en organisk eller betalt strategi har mulighed for at annoncere. I flæng kan nævnes Instagram, Pinterest, Snapchat og Twitter.

Når vi i OnlineSynlighed.dk holder fokus på fortrinsvis LinkedIn og Facebook skyldes det, at disse to netværk har den største mængde af brugere og de mest udviklede værktøjer til annoncering. Du kan her ramme mere præcist end på de andre netværk og der er flere mennesker, du har mulighed for at annoncere imod.

Sagt på en anden måde er det blot nemmere for os at skabe en stor vækst i din omsætning og indtjening ved at bruge Facebook og LinkedIN end det er med fx Twitter og Instagram.

Derved ikke sagt, vi ikke kan benytte de andre – det bør vi. Det vil blot blive en udstrækning af indsatsen og med det samme materiale vi bruger til Facebook og LinkedIN.

Vi bruger i OnlineSynlighed.dk tid på at følge med i udviklingen på medierne. Det betyder både at vi holder os ajour med udviklingen på de eksisterende medier og især muligheden for at annoncere her, men også at vi er opmærksomme på de nye medier, der hele tiden kommer til.

Det kommer alt sammen dig til gode, når vi sætter os sammen for at lave en strategi for brug af de sociale medier.

Nødvendige og unødvendige værktøjer til sociale medier

Du har mulighed for at benytte et væld af forskellige værktøjer, når du skal annoncere på de sociale medier. Især til Facebook er der mange interfaces som fx Falcon Social, Komfo og AdRoll.

Værktøjerne gør det nemmere at overskue dine tal og visualiserer dine kampagner – til gengæld bliver dine kampagnerer dyrere, da værktøjerne foruden en fast pris ofte fakturerer dig baseret på dit ”spend” (forbrug). En procentvis del af de penge, du har brugt på din annoncering.

Vi bruger i OnlineSynlighed.dk de værktøjer, der er stillet til rådighed af Facebook.

På denne måde undgår vi at:

  • Bruge flere penge end vi behøver, da vi kun betaler til mediet og ikke en mellemmand
  • At vi benytter et værktøj, fx Facebook med en ændring i deres system kan forhindre os i at bruge fremover

At bruge det værktøj stillet til rådighed af mediet vurderer vi er den mest driftsikre løsning og den vil vi også gerne give til dig.

Tag kontakt til en uforpligtende samtale om sociale medier

Vi har i OnlineSynlighed.dk rådgivet en række forskellige virksomheder inden for brug af de sociale medier og været med til at eksekvere de strategier, der er lagt for dagen.

Vi vil også gerne tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed, herunder:

  • Hvilke sociale medier vi med fordel kan bruge
  • Hvordan vi får billigere konverteringer end du gør lige nu
  • Hvordan vi opbygger et aktiv med dine firmasider, du kan trække på fremover
  • Og hvordan vi her og nu kan gå ind og skabe salg fra platformene

Skriv gerne dit telefonnummer og din mail ned herunder. Så tager vi kontakt og vi kan sammen se, hvordan vi har mulighed for at hjælpe din virksomhed videre!

Din genvej til online synlighed

Navn*
Evt. virksomheds navn
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked