Hjælp din virksomhed ud af mørket med Google-optimering
Internettet er en afgørende handelsplads for rigtig mange forretninger. Det betyder ikke så meget, om vi så taler blomsterbutikker, producenter af fiskestænger eller din lokale pizzamand. I dag er det nemlig ofte sådan, at din virksomhed går glip af en vigtig indtjeningsstrøm, hvis I ikke er synlige på nettet.
I denne artikel får du svar på, hvordan Google-optimering er vigtigt for lige netop din virksomhed – og du får selvfølgelig også svar på, hvordan din virksomhed undgår at drukne i det hastigt voksende digitale informationshav.
Vi ved allerede, at danskerne elsker at handle på nettet. Men for at understrege vigtigheden af synlighed på nettet, er vi nødt til at fortælle, hvordan en typisk forbruger griber opgaven an, når han eller hun skal købe en given vare online. Det hele starter nemlig typisk med research, hvor jagten på det bedste tilbud begynder. Akkurat som det sker i den fysiske verden, når tilbudsaviserne tikker ind gennem brevsprækken lørdag formiddag.
Tilbudsjagten begynder i Google
Forbrugerens research på nettet begynder med en søgemaskine, som på få sekunder kan servere et mere eller mindre komplet billede af de tilbud, forbrugeren har at vælge imellem. Problemet er bare, at en Google-søgning stort set altid favoriserer de virksomheder, der har gjort en indsats for at gøre deres hjemmesider mere attraktive og indholdsrige i forbrugerens – og dermed Googles – øjne.
De hjemmesider, som Google mener er mest værdifulde for forbrugeren i forhold til den pågældende søgning, bliver med andre ord placeret i toppen af søgeresultaterne. Og det er lige præcis i toppen, din virksomhed skal være, hvis I også vil mærke danskernes stigende købelyst i jeres regnskab. Men det er lettere sagt end gjort. I dag har rigtig mange virksomheder fået øjnene op for, hvor vigtige deres søgeordsplaceringer i Google er, og det betyder, at konkurrencen er spidset til. Der er naturligvis stadigvæk håb for din virksomhed, men det kræver en målrettet indsats over tid.
Google er en simpel elsker
Der er mange, der snakker om, at Googles algoritmer bliver mere og mere komplicerede. Det har de kun delvist ret i. Algoritmer er i denne sammenhæng udtryk for de kriterier, Googles robotter indsamler og prioriterer informationer efter. Sandheden er i højere grad, at mens Googles algoritmer teknisk set er avancerede, er udviklingen snarere udtryk for en tendens, hvor indholdsmæssig kvalitet spiller en større rolle.
Opskriften er mere andre ord enkel. Hvis dit indhold er bedre end konkurrenternes, vil din hjemmeside ryge øverst i bunken, når dine potentielle kunder leder efter et godt tilbud i Google.
Det er vigtigt at understrege, at indholdet ikke kan stå alene. En af forudsætningerne for, at Google prioriterer din virksomhedens hjemmeside højere end de andre, er, at hjemmesiden også er korrekt sat op rent teknisk. Først da vil din virksomhed kunne måle den fulde effekt af den indsats, der samlet går under betegnelsen Google-optimering.
- SPF Flattening: Optimering af din virksomheds mail sikkerhed og levering - 1. juli 2024
- Undgår dine e-mails spammappen? Tjek det gratis! - 14. juni 2024
- Kultur, opdragelse og værdisæt tæller mere end generationstilhørsforhold - 17. maj 2024
DK-31929407