Authorship er død

Authorship er død – men du skal stadig være en autoritet

Authorship er dødI 2014 slog Google Authorship-funktionen ihjel. Det var den, der gav dig mulighed for at få dit ansigt ud i søgeresultaterne, hvilket øgede din CTR (Click Through Rate) drastisk. Det var også grunden til at Google fjernede funktionen igen.

Men derfor har du stadig mulighed for at etablere dig som en autoritet online – også selvom Authorship ikke er midlet og Google Plus ikke er platformen.

Kast i stedet et blik på Knowledge Graph. Hvis du bliver anerkendt som en autoritet inden for din branche får du Knowledge Data-graf, når der bliver søgt efter dit navn i Googles søgemaskine. Dette i sig selv er med til at højne din autoritet og skabe flere henvendelser efter din ydelse og salg af dit produkt.

Schema-markup og Wikipedia-profil

Hvis målet er Knowledge Graph-data om dig er der tre primære midler, du skal kende til:

Vi har før omtalt schema-markup i denne artikel om, hvordan du får din virksomhed ud som Knowledge Graph-materiale.

På din virksomheds Om-side har du mulighed for at markere også din person med Schema-markup. Du markerer blandt andet dit navn og din beskæftigelse. Begge er ting Google vil benytte sig af, hvis du på et tidspunkt får mulighed for at blive til en del af Googles evigt voksende Knowledge Graph.

Se hvordan du laver Schema-markup på din person her.

WikipediaAt blive tagget op som person kan også ske med to andre kilder; Wikidata.org og Wikipedia.org. Du bør altid oprette dig på Wikidata.org, da dette ingen godkendelse kræver.

At oprette en side om dig selv på Wikipedia.org kan du ligeledes altid gøre – men andre brugere kan fjerne dig igen, hvis de ikke mener, du har en tilpas stor autoritet til at have din egen Wikipedia-side. Det er langt hen ad vejen et spørgsmål om, at ”går den, så går den”. Underbyg din personlige Wikipedia-side med informationer fra pressen for at underbygge din autoritet og derved øge sandsynligheden for, at din personlige Wikipedia-side får lov til at overleve.

Benyt andres autoritet

Google promoverede med det gamle Authorship muligheden for at lade andre autoriteter inden for din niche skabe indhold til din side. Hvis de andre autoriteter lod deres Google Plus-profiler koble sammen med din side steg din autoritet også.

Selvom Authorship formelt er død kan den blive bragt tilbage igen. Googles Gary Illes har på Twitter nævnt, at hvis nok bruger Authorship-funktionerne vil de blive indført igen.

Selv hvis de ikke gør kan det næppe skade din side at få indhold fra autoriteter inden for samme branche. Du åbner døren til et nyt publikum og det i sig selv giver muligheder i relation til dit arbejde med søgemaskineoptimering.

 

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Jeg accepterer, at mine data gemmes i overensstemmelse med OnlineSynlighed.dk's privatlivspolitik.
Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage.

John Nielsen

Direktør i OnlineSynlighed.dk og teknisk funderet SEO specialist. Til dagligt rådgiver John virksomheder i hele landet vedrørende forretningsorienteret digital strategi og eksekvering af værdiskabende online synlighed. John er desuden etisk hacker og ekspert i online reputation management.

Latest posts by John Nielsen (see all)

0 Svar

Giv en kommentar

Har du lyst til at være med i debatten?
Du er meget velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *