Ikke flere lokale søgeresultater i google plus

Ikke flere lokale søgeresultater i Google Plus

Ikke flere lokale søgeresultater i google plus Det er ikke lang tid siden, vi på OnlineSynlighed.dk kunne fortælle, at Google havde ændret udseendet i de lokale søgeresultater.

Nu kan vi rapportere det samme igen.

Denne gang er det de lokale søgeresultater i Google Plus, der er blevet ændret – eller nærmere fjernet, hvis vi skal være helt præcist.

Allerede i september fjernede Google links fra søgeresultaterne til de lokale Google Plus-sider. Nu har de fjernet det meste af den data, du havde mulighed for at indtaste på din lokale Google Plus-sider.

Google Plus som socialt netværk fik for nyligt præciseret sin mission. Fra nu af handler det om at være et ’community’, hvor brugerne kan samle deres billeder og samles i grupper efter interesser. Det efterlader ikke den samme plads til de lokale resultater i Google Plus.

Underligt miks fra start med socialt netværk og forretning

At du nogensinde har haft mulighed for at indtaste informationer om din forretning på Google Plus kan virke underligt. Google Plus var fra starten af tænkt som et socialt medie.

Du havde en virksomhedsprofil på Google Plus, samtidigt med at din virksomhed havde en Google My Business-profil. Det var unødvendigt kompliceret.

Derfor giver det også god mening, at Google har taget konsekvensen og fjernet de lokale informationer fra Google Plus, hvor de kun blev brugt i ringe grad.

Google har over de senere måneder fjernet flere elementer fra Google Plus, der ikke fungerede for til gengæld at beholde delen med strømmen og opdateringer, billeder og grupper. Især gruppefunktionaliteten på Google Plus lever fortsat stærkt.

Google my business er stedet du skal væreGoogle My Business er stedet, du skal være

For at være en del af de lukrative lokale søgeresultater er Google My Business stadig stedet, du skal være.

Her bør du bruge tid og ressourcer på at:

  • Få taget gode billeder, der giver dine kunder lyst til at handle hos dig
  • Skrive en god og indbydende tekst om dig og dine produkter
  • Sikre anmeldelser fra tidligere kunder, der er glade og tilfredse med det arbejde, du har udført for dem
  • Og holde din adresse og kontaktinformationer opdaterede og konsistente på tværs af din Google My Business-profil og virksomhedens egen hjemmeside

Alle disse ting er med til at sikre dig en fremtrædende plads i de lokale søgeresultater. De lokale søgeresultater virker som et supplement til de organiske søgeresultater og er derfor gratis – hvis du da er en af de 3 virksomheder, der bliver vist, når en potentiel kunde søger efter præcis din fagtype.

Vi har i OnlineSynlighed.dk erfaring med at hjælpe med søgemaskineoptimering af de lokale resultater – du er velkommen til at skrive til mail@onlinesynlighed.dk eller ringe 70 13 63 23 for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig!

 

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen