Stor AdWords-opdatering: Mobile First design

Stor AdWords-opdatering: Mobile First design

Stor AdWords-opdatering: Mobile First designSiden AdWords for første gang blev introduceret for mere end 15 år siden, har måden vi bruger internettet på ændret sig.

I dag har vi ikke én familiecomputer stående hjemme. I stedet har vi alle mindst en bærbar computer, en mobiltelefon og en tablet stående. Det betyder, at Google har flere søgninger fra mobiltelefoner end fra almindelige computere.

Det er grunden til – ifølge et nyligt indlæg på Googles AdWords-blog – at selve AdWords-interfacet nu skal redesignes.

Nye funktioner tilføjet gennem mange år og at mobilen nu betyder mere end desktop-computeren betyder, det nuværende layout er for rodet. Det er ikke nemt at komme i gang for en virksomhed, der aldrig har brugt AdWords før. Det skal det nu blive.

Først i 2016 og 2017

Du kan allerede nu på Googles blog få et sneakpeak af, hvordan det nye AdWords-interface kommer til at se ud.

Men først i løbet af 2016 og inde i 2017 bliver det ændret for alle. Lige nu er det kun få, store AdWords-annoncører, der med en særlig invitation kan få lov til at prøve og teste det nye AdWords.

Skal handle mere om din forretning

Google forklarer i deres blogindlæg, at ændringerne har 3 formål:

  • AdWords skal handle mere om din forretning – og mindre om Googles produkt. Med det nye interface ønsker Google at gøre det nemt for dig at opsætte mål og eksekvere dine kampagner på baggrund af dette.
  • Du skal have din nødvendige data lige ved fingerspidserne. Ligesom når du logger ind på Google Analytics, skal det være nemt for dig at danne et overblik over, hvordan dine kampagner kører – og hvilke problemer, du lige nu skal løse. Google vil have dig til at bruge mindre tid på at lede efter og evaluere dine kampagner – og mere tid på at sætte flere annoncer op.
  • Og så skal du have værktøjer, der lader dig klare mere på mindre tider. Google vil gerne fjerne unødvendige værktøjer og ”clutter” fra Google AdWords, så du nemt kan finde frem til de funktioner, du faktisk skal bruge.

Selvom AdWords kommer til at se anderledes ud, så vil dine kampagner køre videre som før. Det grundlæggende flow for at oprette kampagner, annoncesæt og annoncer vil næppe heller andre sig.

Én ting ændrer sig dog ikke: En veloptimeret AdWords-annoncekonto er en af grundstenene i moderne, digitale forretninger.

Vi hjælper i OnlineSynlighed.dk med opsætning og optimering af Google AdWords.

Ring på 70 13 63 23 eller skriv til mail@onlinesynlighed.dk for at få et godt tilbud på tjek af din AdWords-konto med henblik på at finde områder, hvor vi sammen kan optimere og få mere omsætning ud af de samme annoncekroner.

Jeg accepterer, at mine data gemmes i overensstemmelse med OnlineSynlighed.dk's privatlivspolitik.


Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage.

John Nielsen
0 svar

Giv en kommentar

Har du lyst til at være med i debatten?
Du er meget velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *