Derfor skal din virksomhed oprette en blog
Virksomheder arbejder i dag med blogs på mange måder. Det kan enten være at de starter et samarbejde med personlige bloggere, eller fordi at virksomheden selv laver en blog. Flere virksomheder har i dag deres egen blog, og det er der forskellige grunde til at en virksomhed kan drage nytte af.
Her får du syv grunde til hvorfor en virksomhedsblog er en god ide:
Svar på spørgsmål fra kunder
Det kan godt være at din virksomhed har en FAQ. Men det er måske ikke så tit, at den bliver opdateret. Du holder derfor ikke øje med, om dine spørgsmål og svar kan være forældede. Med en blog, har du mulighed for at gå i dybden med dine svar til kunderne.
Online markedsføring
Med en virksomhedsblog vil du formå at være online døgnets 24 timer. Dermed har du en konstant markedsføring i gang. De ting du skriver på din blog, kan give svar til dine kunder, eller være med til at lokke nye potentielle kunder ind på din side. Dette fungerer i praksis som en normal kundeservice ville gøre.
Ekspertviden i virksomheden
Hvis I har en eller flere i virksomheden, som er eksperter inden for forskellige relevante områder, bør dette blive udnyttet. Det kunne f.eks. være SEO eller online markedsføring. Dette vil være med til at positionere jer som stærke i markedet, og gøre jer relevante for nye potentielle kunder.
Derudover kan det medvirke til positiv omtale fra andre.
Bliv klogere i virksomheden
Ikke nok med at der bliver delt relevant viden ud til jeres kunder og læsere, får i også selv skabt ny viden i virksomheden. Når man har en blog, er det vigtigt at vedligeholde og opdatere den jævnligt. Det kræver derfor at man er kreativ og kan finde nye emner at skrive om. Det er med til at udfordre medarbejderne, og kan gøre virksomheden klogere på nye punkter, der ikke var kendskab til i forvejen.
Skabe trafik til din hjemmeside
En blog kan også være med til at skabe relevant trafik til din hjemmeside. Jo flere blogindlæg der bliver lavet, jo mere indhold kommer der på hjemmesiden. Mængden af dette indhold, hænger sammen de besøgende, som kommer fra søgemaskiner som f.eks. Google.
Google har forskellige privilegier, såsom nyt indhold, der vil være en indgangsvinkel til organisk trafik fra søgemaskiner som Google.
Stærk relation
En blog kan være med til at skabe en stærk relation, til eksisterende samt nye kunder og ambassadører for din virksomhed. Det gør det også muligt at nå ud til en bredere målgruppe end man f.eks. ville nå ved blot at lave en statusopdatering på de sociale medier.
Relevant indhold til dine andre medier
Med dine blogindlæg, kan du være med til at øge din kommunikationsstrategi gennem de sociale medier, et nyhedsbrev og andre kanaler virksomheden benytter sig af. Hver gang der bliver produceret et nyt blogindlæg, kan det være med til at give relevant indhold til virksomhedens nyhedsbrev eller sociale medier. Der vil dermed blive skabt en rød tråd og dine medier vil på en naturlig måde smelte sammen.
En blog kræver tid og stiller andre krav end man er vant til, så det er derfor vigtigt at man som virksomhed lægger en strategi for, hvad ens mål med bloggen er. Helt grundlæggende er det vigtigt at have en blog hvor indlæggende er velskrevet og relevante. Dette er med til at gøre bloggen interessant for dem der læser med.
- SPF Flattening: Optimering af din virksomheds mail sikkerhed og levering - 1. juli 2024
- Undgår dine e-mails spammappen? Tjek det gratis! - 14. juni 2024
- Kultur, opdragelse og værdisæt tæller mere end generationstilhørsforhold - 17. maj 2024
DK-31929407