Avis: Google Ads er et ræs mod bunden og kun Google vinder
Jyllands-Postens dattermedie Finans.dk tog den 11. august et meget spændende emne op – nemlig hvordan den øgede konkurrence i Google AdWords reelt er et ræs mod bunden med én vinder.
Nemlig Google.
Google Ads er fortsat en genvej til kunder her og nu, men prisen du betaler bliver ved med at stige og har gjort det i mange år. Ads er et auktionsbaseret system og med flere og fortsat dygtigere konkurrenter bliver prisen per klik drevet op – og derved fortjenesten per konvertering ned.
I nogle brancher er Google Ads allerede nu et spørgsmål om ikke at tjene penge, men blot holde konkurrenten fra at omsætte på de mest profitable søgeord.
Hvis du selv administrerer din virksomheds Ads-konto har du sikkert lagt mærke til, at priserne synes at stige måned for måned – det er ikke Google selv, der justerer priserne, men dine konkurrenter, der bliver fortsat mere villige til at betale for hurtig omsætning.
Vil du heller ikke være med i det evige kapløb mod bunden?
Stylepit hårdt ramt – aktier faldt 20 % på én dag
En af deltagerne i den verserende budkrig er danske Stylepit (tidligere Smartguy). Aktien faldt mandag den 10. August med hele 20 %, bl.a. som følgende flere års dårlige regnskaber.
Stylepit selv giver øget konkurrence og øgede omkostninger skylden for den faldende omsætning og især det store underskud de senere år. En forklaring, der med den øgede konkurrence indenfor især tøj, konkurrenter store som Zalando og små nicheforretninger, giver god mening.
Lige for Stylepit er situationen nu så grel, at investorerne er tilbageholdende med at kaste flere penge i forretning.
Stylepit brugte ifølge artiklen hos Finans.dk den primære del af et markedsføringsbudget på 95 millioner kroner hos Google i 2014.
Søgemaskineoptimering og konverteringsoptimering
Du er ikke bundet til de stigende omkostninger på Google Ads. Vi anbefaler i OnlineSynlighed to andre løsninger til vores kunder:
Søgemaskineoptimering er arbejdet med at få din side til at ligge i toppen ikke af Ads, men de organiske søgeresultater, hvor du ikke betaler per klik. Søgemaskineoptimering er vores specialitet hos OnlineSynlighed. Søgemaskineoptimering er defineret ved en forholdsvis stor investering til at starte med i både arbejde med teknisk SEO, at bygge godt indhold, skabe relevante henvisninger og meget mere – mod til gengæld at få en evigt stigende ROI på dit arbejde, da resultaterne blot bliver ved med at komme ind.
Konverteringsoptimering er disciplinen at sikre flere konverteringer ud fra de samme besøgende. Konverterer du lige nu 2 %, får du 2 salg på 100 kliks fra Google Ads – kan vi fordoble det til 4 % (hvilket ikke er urealistisk) har du nu fordoblet dit afkast af markedsføringen uden at ændre budgettet.
Konverteringsoptimering handler om at fjerne irrelevante elementer fra siden og hjælpe brugeren på vej mod købe-knappen ved at gøre den synlig, skabe tillid omkring din forretning og dit produkt samt at have en logisk opbygning på siden. Det praktiske arbejde med konverteringsoptimering er især splittests, hvor du sætter to varianter af din side op imod hinanden.
Vi kan hjælpe dig med søgemaskineoptimering og konverteringsoptimering i OnlineSynlighed.dk – måske endda også med at få mere ud af dit Ads-budget, end du får lige nu.
Ring 70 13 63 23 eller skriv til mail@onlinesynlighed.dk for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig til vækst!
- SPF Flattening: Optimering af din virksomheds mail sikkerhed og levering - 1. juli 2024
- Undgår dine e-mails spammappen? Tjek det gratis! - 14. juni 2024
- Kultur, opdragelse og værdisæt tæller mere end generationstilhørsforhold - 17. maj 2024
DK-31929407