Twitter og Google – 5 trin til at få mere ud af dine tweets

Twitter og Google – 5 trin til at få mere ud af tweets
Google har i flere år været bandlyst fra at indeksere tweets på Twitter. Men for et par måneder siden blev der igen åbnet en dør og Google har nu haft adgang til at indeksere tweets i et stykke tid.

En undersøgelse fra starten af oktober 2015 viser, at Google alene indekserer 7 % af alle tweets i dag. Og det er ikke tilfældigt – des bedre, du har opsat din Twitter-profil og des mere populær du er, des større er chance også for at får indekseret flere af dine tweets.

Det er der flere grunde til, at du gerne vil have. Potentielle kunder kan søge efter din ydelse eller produkt og støde på dig gennem Twitter, ligesom interesserede kan finde dine tweets i søgemaskinerne og på denne baggrund følge dig på Twitter – og derved lade dig annoncere til dem ved hjælp af organiske tweets i fremtiden.

Lad os kigge lidt på, hvordan du optimerer din tilstedeværelse på Twitter og derved får flere personer til at kigge på dine tweets:

5 ting du kan gøre lige nu

  • Gør dine tweets mere engagerende. Retweets øger sandsynligheden for at du får dit tweet indekseret. Det giver god mening, da du med flere retweets får synliggjort dit tweet på andre profiler end blot din egen. Du kan drive flere retweets ved at bruge delevenlige billeder og direkte opfordre til at dine følgere retweeter dine budskaber direkte i dit tweet.
  • Brug hashtags for større synlighed og engagement. Hashtags virker stadig og strategisk brug af populære hashtags kan derfor øge sandsynligheden for indeksering af dine tweets.
  • Udfyld din profil godt med søgeord. En godt udfyldt Twitter-profil sikrer dig flere followers, der kan sikre dig flere retweets i fremtiden; en godt udfyldt Twitter-profil øger også dine rangeringer, når potentielle kunder søger efter dine kompetencer i de organiske søgeresultater.
  • Opbyg en generelt større following. Twitter-profiler med mere end 1 million følgere havde flere indekserede tweets end dem mellem 1 million og 10.000 følgere; der igen havde flere end dem under 10.000 følgere. Det er svært at få mange followers, men trenden er klar – alle followers hjælper og din indekseringsgrad stiger med hver eneste follower, du får.
  • Link til dine tweets. Det vigtigste parameter for indeksering er stadig at linke til dine tweets fra andre sider end twitter som fx din egen blog, andre indekserbare sociale netværk, YouTube eller et helt fjerde sted. Google elsker stadig links og hele 26 % af de tweets, der har indgående links fra andre sider end Twitter er da også blevet indekseret af Google.

For at få flere indekserede tweets kan du altså med fordel gøre det til en vane at linke til dem; at fylde din profil ud og sørge for med gode billeder og hashtags at få flere retweets.

Husk, at du kan følge OnlineSynlighed.dk direkte på Twitter og ikke gå glip af flere artikler – du finder os med linket her.

Læs også vores artikel om 3 platforme, du kan lave remarketing på – Twitter er blot en af dem.

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Jeg accepterer, at mine data gemmes i overensstemmelse med OnlineSynlighed.dk's privatlivspolitik.
Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage.

John Nielsen

Direktør i OnlineSynlighed.dk og teknisk funderet SEO specialist. Til dagligt rådgiver John virksomheder i hele landet vedrørende forretningsorienteret digital strategi og eksekvering af værdiskabende online synlighed. John er desuden etisk hacker og ekspert i online reputation management.

Latest posts by John Nielsen (see all)

0 Svar

Giv en kommentar

Har du lyst til at være med i debatten?
Du er meget velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *