Responsiv hjemmeside

Ny apotekerlov gjorde apotek i Bruuns Galleri muligt

Den 1.maj 2016 slog Bruuns Apotek dørene op i Bruuns Galleri i Aarhus C. Bruuns Apotek åbnede altså næsten præcis et år efter den nye apotekerlov blev vedtaget af folketinget d. 27. april 2015. Apotekerloven liberaliserede mulighederne for at åbne nye fillialer op til 75 km fra et moderapotek, også i konkurrenters områder.

Så langt er der dog ikke fra Bruuns Apotek til moderapoteket, som er Aarhus Åbyhøj Apotek. Det er Apoteker Lene Hurup Kristoffersen, der står bag det modige ryk ind på konkurrenternes område i Aarhus Centrum. Bruuns Galleri har årligt over 11 millioner besøgende, som alle har mulighed for at aflægge Bruuns Apotek et visit i hele centerets åbningstid.

Ny hjemmeside til det nye apotek

Apoteker Lene Hurup Kristoffersen kontaktede OnlineSynlighed.dk et par måneder før apoteket skulle åbne: Nogle gode venner havde anbefalet hende at få en professionel, selvstændig hjemmeside for at øge hendes muligheder for at brande apoteket.

Hos OnlineSynlighed.dk gik vi derfor i gang med at designe en moderne, responsiv og ikke mindst flot og imødekommende hjemmeside til det nye apotek. Lene havde et ønske om, at hjemmesiden gerne måtte spille sammen med apotekets logo og genbruge den grønne farve herfra.

Se Bruuns Apoteks hjemmeside her.

Jeg er specielt glad for at have en, for branchen, anderledes hjemmeside. Den er et frisk pust med glade farver og meget overskuelig. En hjemmeside som jeg med stolthed henviser til og hvor vi efterhånden også har en masse godt og værdiskabende indhold.

Lene Hurup Kristoffersen, apoteker, Bruuns Apotek

 On-site søgemaskineoptimering

Efter lancering af apotekets nye hjemmeside kort før apotekets åbning d. 1. maj 2016, var det tid til at sætte fokus på det vigtigste: At gøre det nye apotek i Aarhus C synlige online.

I forbindelse med opbyggelsen af hjemmesiden var der fokus på on-site søgemaskineoptimering i form af:

Efterfølgende har fokus ligget på søgemaskineoptimering efter alle kunstens regler samt online marketing. For Bruuns Apotek har det blandt andet inkluderet:

Alt dette har medført, at Bruuns Apotek nu figurerer på Google Maps ved en lokal søgning på “Apotek Aarhus”, kun et lille års tid efter åbningen af et nyt apotek i et særdeles tæt og konkurrencepræget marked.

Der ligger i alt 16 apoteker i Aarhus, som vi har hjulpet Bruuns Apotek med at overhale. Det betyder, at Bruuns Apotek får mest mulig synlighed, så deres potentielle kunder ser dem – fx fra mobilen, når de er på farten og leder efter et apotek.

Bruuns Apotek på Google Maps

Det er fedt, at vi er “kommet på kortet”, når man søger efter et apotek i Aarhus. Det giver os uden tvivl en større synlighed, især når folk søger fra mobilen. Vi kan også se i vores statistik, at vi fortsat bliver mere synlige, det er sjovt at følge med i.

Lene Hurup Kristoffersen, apoteker, Bruuns Apotek

Det hurtigste apotek i Aarhus C

En af de kampagner, vi har haft fornøjelsen af at hjælpe Bruuns Apotek med, var nyheden om, at de klarer sig som det hurtigste apotek i Aarhus C.

Tallene kommer fra Apotekerforeningen, som indsamler målinger fra apotekerne selv. Tiden måles fra et bestemt nummer trækkes til det bliver kaldt op til ekspedition. Vi så nyheden som en oplagt mulighed for at brande apoteket på Facebook.

Derfor opsatte vi en meget snæver målgruppe for folk, der bor lokalt i Aarhus, og som ligger i apotekets målgruppe, og søsatte kampagnen med et klart budskab med en tilhørende landingsside på bloggen.

Resultatet blev en rækkevidde på over 36.000 personer i lokalområdet og over 178.000 visninger for et meget beskedent annoncebudget.

Læs den gode historie om ventetiderne på apoteket her.

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Jeg accepterer, at mine data gemmes i overensstemmelse med OnlineSynlighed.dk's privatlivspolitik.
Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage.