Linkbuilding – At bygge links
Inden for SEO (søgemaskineoptimering) har linkbuilding altid været, og er stadig, et af de vigtigste parametre.
Du kan have en flot side med godt indhold, der kan hjælpe dine brugere videre, men uden links til din side kan det tage lang tid at komme op i toppen af Googles søgeresultater. Hvis det da overhovedet sker.
Linkbuilding som fag har fået sine krav skærpet i løbet af de seneste par år. Google har lanceret en række opdateringer kendt som Penguin-opdateringer, der har til formål at dæmme op for linkspam. Google som søgemaskine tidligere har været ude af stand til at klare linkspam, men det kan de altså nu.
Google som søgemaskine er i dag dygtige til at finde linkspam. Det er derfor linkbuilding, der kan skabe store resultater for din virksomhed.
Hos OnlineSynlighed.dk har vi specialiseret os i linkbuilding som en del af vores søgemaskineoptimering. Vi kan også hjælpe dig online, når du skal skabe bedre resultater og flere kunder i din virksomhed.
Vil du gerne have flere kunder online og har du allerede en velfungerende hjemmeside? Så er professionel linkbuilding et meget naturligt skridt at tage.
Herunder har du mulighed for at udfylde vores kontaktformular. Skriv gerne en kort tekst om din virksomhed. Så kigger vi på, om vi har mulighed for at hjælpe dig med at sælge mere af din ydelse eller dit produkt ved hjælp af vores linkbuilding.
Du er også velkommen til at ringe direkte på 70 13 63 23 i stedet.
Vi ser frem til at høre fra dig – og hjælpe dig på vej mod toppen af søgemaskinerne med professionel linkbuilding!
Stort netværk og ekspertise
OnlineSynlighed.dk tilbyder en række ydelser inden for online markedsføring, herunder tekstforfatning, Google AdWords-rådgivning og søgemaskineoptimering.
Søgemaskineoptimering og herunder linkbuilding er hvad OnlineSynlighed.dk startede med – og stadig hvad vi arbejder mest med i hverdagen.
Vi har arbejdet med at bygge links i egne forretninger gennem mere end 10 år og samtidigt hjulpet kunder i så forskellige brancher som bilforhandlere, frisører og webshops.
Linkbuilding varierer meget for to forskellige kunder hos OnlineSynlighed.dk. At skabe gode links og at hjælpe dig og din virksomhed mod toppen af de profitable søgeord i Googles søgemaskine er et spørgsmål om at lave relevante links. Derfor bruges de samme kilder sjældent til to forskellige kunder, da effekten sandsynligvis vil udeblive på den ene.
Især i starten af vores samarbejde lægger vi derfor et stort stykke arbejde i at definere mulige relevante links for din virksomhed. Vores linkbuilding er ikke en hyldevare, men et stykke arbejde vi udfører unikt fra gang til gang, afhængigt af hvem vi hjælper. Du bliver ikke tilbudt et samlebåndsprodukt, når du samarbejder med OnlineSynlighed.dk. Det er linkbuilding en for vigtig disciplin til.
Når vi arbejder med linkbuilding sørger vi for fra starten at spore ændringer i søgeresultaterne. Det giver dig mulighed for at følge med og se resultaterne, som de løbende bliver skabt. Du har mulighed for at følge med i realtid.
At tage førstepladsen på et vigtigt søgeord sker ikke over natten – ofte kan det tage mange måneder at komme helt til tops. Det er vigtigt for os, at du som kunde har mulighed for at følge rejsen og ikke alene se dine organiske rangeringer stige som følge af vores linkbuilding, men også se antallet af kunder stige.
Vi leverer også hver måned en rapport over vores linkbuilding og endnu vigtigere de resultater den har skabt for dig.
En svær disciplin, der kan give bagslag – og skade dig
For få år siden var det muligt at få de fleste sider til toppen af Googles søgemaskine på næsten hvilket som helst søgeord ved hjælp af linkbuilding.
Kravene til relevante og autoritære links var ikke nær så strikse, som tilfældet er i dag.
Men det har ændret sig løbende med Googles førnævnte Penguin-opdateringer.
En af de ting Penguin-opdateringerne har medført er, at du i dag kan blive straffet for at have dårlige links peget ind mod din side. Worst case scenario ved ”forkert” linkbuilding var før i tiden, at resultaterne udeblev. I dag kan du direkte blive straffet for det, og dermed ryge ned på Googles søgemaskineresultater, i stedet for at ryge op.
Det understreger blot, at det er blevet endnu vigtigere at vælge den rigtige leverandør af linkbuilding til at starte med. Vi vil i OnlineSynlighed.dk gerne vise dig referencer fra tidligere kunder, og vise hvilket arbejde vi udfører, inden vi starter et eventuelt samarbejde. Vi vil også gerne, tage os god tid til at forklare, hvordan vi kan hjælpe, og hvad vi præcist har tænkt os at gøre, når du har udfyldt vores kontaktformular.
Linkbuilding er en tillidssag. Vi vil gerne vise dig fuld tillid og vise, præcis hvordan vi har tænkt os at føre dig til tops for dine profitable søgeord.
Et solidt fundament er altafgørende
At skabe gode og relevante backlinks til din hjemmeside er vigtigt – men links kan ikke stå alene.
Har du allerede haft en søgemaskineoptimeringskyndig til at kigge på siden, er dit udgangspunkt sikkert godt.
Er dette ikke tilfældet, vil vi ofte foreslå, at vi starter samarbejdet ved at arbejde med at optimere din side, før vi skaber backlinks med vores linkbuilding.
At bygge links kan ses som at putte tag på dit hus. Er murene ikke oppe at stå på et solidt fundament, er taget ikke meget værd.
Forudsætningen for at vores linkbuilding kan hjælpe dig er, at din hjemmeside i forvejen er veloptimeret.
Dette indebærer bl.a. at:
Linkbuilding står ikke alene
At linkbuilding ikke står alene, og at din side skal være søgemaskineoptimeret, er også grunden til, at vi beder dig skrive dit firmanavn i vores kontaktformular. Så har vi mulighed for at tage et kig på din side og de muligheder, den giver. Derefter ser vi på, hvor vi kan skabe de bedste resultater for det budget, vi lægger for søgemaskineoptimerings- og linkbuilding-arbejdet.
”Pris per link” duer ikke længere – Google er blevet dygtige
Før Penguin-opdateringerne var det normalt at købe linkbuilding som en samlet pakke, hvor du betalte en fast pris per link. Denne model fungerede, da relevansen af links ikke var i højsædet, og det i højere grad var et spørgsmål om kvantitet fremfor kvalitet.
Men sådan er det ikke længere.
Pris per link som model fungerer ikke, da der kan være enormt stor forskel på værdien af to links. Et relevant link fra en brancheorganisation kan være alverden værd, mens et irrelevant link fra en ny-opsat hjemmeside ikke får dig i toppen af søgeresultaterne.
Når vi laver linkbuilding hos OnlineSynlighed.dk afregner vi ikke med en pris per link. Vi fakturerer i stedet for det faktiske tidsforbrug. Det skaber sikkerhed både for dig som kunde og for os. Du kan være sikker på, at vi ikke bare skaber en masse links, men bruger tid på at skabe de rigtige links.
I sidste ende vil vi gerne måles på den værdi vi skaber for din virksomhed. Vi vil gerne måles på den øgede omsætning du får fra de flere kunder, der kommer ind online. Ikke på antallet af links, da det er et middel og ikke et mål.
Varieret linkbuilding skaber resultater for din side
Et af de svære aspekter ved linkbuilding er, at vi sammen skal skabe en varieret linkprofil for din hjemmeside og din virksomhed.
En ensidig linkprofil er defineret ved alene at have en enkelt type af links – fx links fra profilsider eller måske blogindlæg.
En sådan ensidig linkprofil ser unaturlig ud i Googles øjne og risikerer ikke at have samme effekt, som hvis vi sammen benytter en lang række forskellige kilder til vores linkbuilding.
I OnlineSynlighed.dk har vi selv kilder, et stort netværk og evnen til at skabe godt indhold, andre gerne vil linke til. Det skaber en varieret og naturlig linkprofil, der igen er midlet til målet – bedre placeringer i søgemaskinerne og flere potentielle kunder ind på din hjemmeside.
Linkbuilding er også en intern ting
Når man taler om linkbuilding, menes der oftest arbejdet med at skabe links fra andre sider end ens egen hjemmeside.
Dette kaldes dog også undertiden for ekstern linkbuilding.
Den interne linkbuilding er dog også meget vigtig.
Intern linkbuilding handler om, at du på din hjemmeside linker rundt til andre sider på din hjemmeside. Din hjemmeside er at sammenligne med et opslagsværk og den interne linkstruktur er med til at hjælpe Google i retning af, hvilke sider der er vigtige på din side og med til at hjælpe dine brugere videre.
Interne links er et stærkt – og desværre undervurderet – værktøj til både at skabe en god brugeroplevelse og hjælpe Google til en hurtig indeksering med vægt på dine stærkeste sider.
Når vi, efter at du har udfyldt vores kontaktformular eller har ringet 70 13 63 23, kigger på din side, kigger vi også på din interne linkstruktur. Vi har interesse i sammen med dig at forbedre din interne linkstruktur, da en veloptimeret hjemmeside gør det nemmere for os at skabe resultater med vores linkbuilding for dig.
Få guiden – og lav arbejdet selv
En alternativ mulighed er dog, at du selv laver ’det hårde fodarbejde’ med din linkbuilding og alene lader os om at udstikke en strategi.
Denne løsning er god, hvis du gerne vil spare penge, har ekstra tid på hånden og gerne vil lære det praktiske i linkbuilding og i at få en hjemmeside op i toppen af Googles rangeringer. Til gengæld er løsningen dårlig, hvis du ikke har tid til at følge op på den strategi og liste, vi sammen udarbejder.
Ønsker du selv at stå for det praktiske arbejde med vores linkbuilding, nøjes vi alene med sammen at lave en strategi samt en liste over, hvad der skal gøres. Du får lov til at lave ’det hårde arbejde’ og i realiteten skabe dine egne links, men du har sikkerhed for, du er i gang med langtidsholdbar linkbuilding.
Udgangspunktet og vores klare anbefaling for et samarbejde med OnlineSynlighed.dk, omkring professionel linkbuilding er, at vi laver arbejdet.
Sammen finder vi ud af hvilke søgeord, det giver bedst mening at arbejde på. Dette definerer vi ud fra, hvor vi får den bedste ROI (Return of Investment) af det afsatte budget.
Derefter går vi i gang med arbejdet – måske både på din side og med linkbuilding eller måske alene i form af linkbuilding
Brug kun relevante links!
Den største risiko ved linkbuilding er, at du kommer til at vælge en ufarbar vej med irrelevante links. Google som søgemaskine kan vælge at se bort fra dine links, men kan også vælge at straffe din hjemmeside.
Denne risiko kan vi – takket være vores årelange erfaring med linkbuilding i vidt forskellige brancher – hjælpe dig med at minimere, samtidig med at du stadig får erfaring med linkbuilding og selv har mulighed for at bestemme, hvor hurtigt din hjemmeside skal rykkes op.
Vælger vi en løsning, hvor du selv står for at udføre det praktiske arbejde i forbindelse med vores linkbuilding-samarbejde, bruger vi indledningsvis tid på at forklare dig de nødvendige aspekter af at bygge links. Formålet hermed er, at du på et senere tidspunkt uafhængigt af os kan fortsætte og udbygge linkbuilding-strategien.
Det er svært at købe en vare uden at have en grundlæggende forståelse for, hvad du køber. At bruge tid på at sætte dig ind i en så vigtig gren af online markedsføring som søgemaskineoptimering og linkbuilding er for din virksomhed en af de bedste investeringer, du kan foretage dig.
Lad os se, om vi kan hjælpe dig
Fordi linkbuilding kan være så forskellig fra virksomhed til virksomhed er det ikke garanteret, at vi i OnlineSynlighed.dk kan hjælpe dig videre med dine links.
Men vi vil meget gerne have en mulighed for at se, om vi kan gøre noget.
Når du udfylder kontaktformularen herunder, kigger vi kort på din side og giver et kald med henblik på at se, hvad vi kan hjælpe med. Måske kan vi ikke – men måske kan vi være kilden til permanent flere organiske besøgende fra Googles søgemaskine til din virksomhed.
Vi ser frem til at høre fra dig – og til at etablere et samarbejde omkring professionel linkbuilding til din hjemmeside. Målet er simpelt: Der er mange penge at tjene på de millioner af danskere, der starter deres købsproces online. Og de penge kan tjenes ved Googles organiske søgemaskine og den rigtige linkbuilding.
Læs vores 5 seneste blogindlæg om linkbuilding herunder:
DK-31929407