7 typer af e-mails du bør bruge, hvis du vil have mere salg

Bruger din virksomhed e-mailmarkedsføring til at sende nyhedsbreve ud til dine kunder? Selvfølgelig gør du det! Men selvom e-mailen flittigt bliver brugt til e-mail nyhedsbreve, kan den også sagtens bruges på mange andre måder i din markedsføring. Læs mere

E-mail markedsføring: Derfor skal du også måle din CTOR

Det der e-mail marketing. Det er garanteret noget du kender, eller måske benytter jævnligt. Og siden e-mailen som markedsføring kom frem i 90’erne, har det være populært.

E-mailmarkedsføring er stadig enormt populært og er et godt værktøj til at skabe flere konverteringer. Men du kommer ikke langt med din markedsføring, hvis du ikke måler på, hvor godt dine mails klarer sig. Det er her CTR og CTOR kommer ind i billedet. Disse to begreber er nemlig nogle af de vigtigste begreber, når du skal måle indsats og performance på dine mails. Men har du styr på, hvad de begge står for, og hvad du får ud af også at måle din CTOR?

Det giver vi dig svar på i nedenstående artikel, hvor du vil blive klogere på forskellen på de to begreber samt finde ud af, hvorfor det er så godt at måle din CTOR.

Artiklen indeholder:

  1. CTR vs. CTOR – hvad er forskellen egentlig?
    1. CTR
    2. CTOR
  2. Hvad får du ud af at måle din CTOR?
  3. Opsummering af fordelene ved måling af CTOR
  4. CTOR kan ikke stå alene
  5. Gør noget ved din CTOR

CTR. vs. CTOR – hvad er forskellen egentlig?

I verden af e-mail markedsføring findes der rigtig mange begreber som er nødvendige at forstå, hvis du gerne vil se resultater af markedsføringen- Her vil vi dog kun berøre CTR og CTOR, men mangler du mere information omkring de gængse begreber inden for e-mail markedsføring, kan du læse om begreberne i denne artikel.

CTR

CTR står for click-through-rate – populært kaldet klikrate. Det er en model der måler på forholdet mellem antal leverede e-mails og antal klik i dine mails. Ligningen ser således ud: antal klik/antal leverede mails * 100. Med klikrate måler du altså den overordnede performance af dine mails.

CTOR

CTOR står for click-through-open-rate. Dette er en model der måler forholdet mellem antal åbnede e-mails og antal klik. Ligningen ser således ud: antal klik/antal åbnede e-mails * 100. Her måler du altså på selve indholdet i dine mails.

Alt efter din branche, varierer det meget, hvad en god CTOR ligger på, men den vil typisk ligge mellem 11-30%.

Forskellen på de to ligger altså i, at CTR fortæller dig, hvor mange der modtager din mail og klikker i den, men CTOR måler på indholdet ved at fortælle dig, hvor mange af de åbnede mails der også har medført klik.

Hvad får du ud af at måle din CTOR?

Hvis du allerede måler på din CTR på dine e-mails er du måske en smule forvirret. For hvorfor skal du nu til at måle på noget andet?

Med et utal af e-mails der udsendes hver dag, konkurrerer du med rigtig mange virksomheder. Hvis du vil gøre dig nogle forhåbninger om, at din e-mail bliver læst, er det indholdet du bl.a. skal fokusere på. Og det er her CTOR kommer til gavn. CTOR måler nemlig på indholdet af dine mails. Dvs. der bliver målt på, hvor mange der rent faktisk fandt indholdet så interessant, at de gerne ville klikke på et link i din mail, efter åbningen af denne.

Derfor er CTOR også enormt vigtigt at måle på, fordi det giver dig en indikation om, hvorvidt dine kunder rent faktisk synes om indholdet. Om det var værd at læse, klikke på eller lign. en høj CTOR indikerer, at modtagerne af dine mails fandt indholdet af din mail interessant, herunder både billeder, tekst, links mv. Modsat vil en lav CTOR give dig et indblik i, at ikke alt dit indhold fungerer optimalt.

Når du ved, hvor mange af dine kunder der rent faktisk åbner og klikker på links i din mail, ved du også, hvor du skal sætte ind, hvis du ikke oplever de ønskede resultater. Med andre ord vil du få værdifuld indsigt i dine kunder, hvilket hjælper dig i dine fremtidige kampagner.

Når dine e-mails er effektive, og det kan du jo måle med CTOR, vil du derudover også kunne generere flere leads og eventuelle salg. Jo flere leads og salg du kan generere på baggrund af din e-mail markedsføring, jo mindre behov har du for at markedsføre andre steder. Det giver en billigere omkostning pr. lead og sparer dig for en hel del markedsføringskroner. Det kan derfor være en stor fordel at måle din CTOR, hvis du ikke allerede gør det.

Opsummering af fordelene ved måling af CTOR:

  • Indsigt i kunderne/modtagerne
  • Mulighed for at forbedre dine mails
  • Høj CTOR giver flere leads og mere salg
  • Lav omkostning pr. lead

CTOR kan ikke stå alene

Efter at du nu ved, hvad forskellen på CTR og CTOR er, forventer du måske, at vi så fortæller dig, hvilken af de to begreber, du skal bruge, og hvilken der er bedst at måle effekten af din markedsføring på. CTR eller CTOR? Men det gør vi altså ikke.

For sagen er den, at der ikke er nogen af dem der er bedre end den anden. Det handler om, at du bruger begge ”måleenheder” til at måle effekten af din markedsføring. Hvor din CTR måler klikraten for alle dine udsendte e-mails, altså hvor mange der har klikket på download knappen eller lign. i din e-mail, måler din CTOR, hvor effektivt dit indhold i dine mails er, baseret på, hvor mange der rent faktisk har åbnet og derefter klikket igennem mailen. CTOR er således en yderst vigtig spiller, da den er med til at give et billede af, hvordan din mail klarer sig. Derfor er de begge essentielle spillere at bruge, når du skal måle effekten af din markedsføring, ligeså vel som åbningsraten også er vigtig.

Gør noget ved din CTOR

Som de ovenstående afsnit belyser, er der altså flere gode grunde til, at du bør forbedre din CTOR. Med et par enkle tips, kan du gøre din e-mail mere letfordøjelig for din læser og dermed øge dine chancer for at få flere klik. Du kan bl.a. sørge for, at din mail indeholder en klar call-to-action, er personliggjort eller er nem at skimme igennem. Du kan læse mere om, hvad du skal og ikke skal gøre i dine e-mails i denne artikel.

Er du stadig lidt i tvivl om, hvordan det hele hænger sammen? Eller vil du bare gerne have andre til at stå for dine e-mailkampagner? Så fortvivl ej. Vi gør det nemt for dig at måle på dine e-mails. Ja vi håndterer også gerne dine kampagner for dig. Så slipper du for at forstå både CTR og CTOR. Kontakt os på tlf. 70 13 63 23 eller via kontaktformularen herunder, hvis du gerne vil have lidt mere styr på dine e-mailkampagner.

Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage

Succesfulde nyhedsbreve: Det skal du undgå, og det skal du huske

Selvom der findes et hav af forskellige markedsføringsmetoder, er det stadig e-mailen der bringer flest konverteringer. Hvis den er rigtigt udformet vel og mærke. Når det kommer til e-mail markedsføring, så er der rigtig mange ting, der kan medføre, at dine mails ikke performer eller fungerer optimalt. Læs mere

Disse 11 konkrete tips øger dit e-mail engagement

E-mail markedsføring er ikke noget nyt. Det har faktisk eksisteret længe, og er den mest effektive måde at markedsføre sin virksomhed på. Men det handler om at gøre det rigtigt. Læs mere

E-mail automation: Din komplette guide til automatisering af e-mail flows

e-mail-automation

E-mail marketing er en velkendt markedsføringsdisciplin, som i stadigt stigende grad bliver brugt i såvel B2B- som i B2C-virksomheder. Mange bruger tid og kræfter på at planlægge, udforme og udsende nyhedsbreve med jævne mellemrum for at holde kommunikationen til nyhedsbrevsmodtagerne ved lige. Læs mere

Korrekt opsætning af mail hjælper både din virksomhed og dine kunder

Det er nok de færreste der tænker over at tjekke op på, om deres e-mails system er sat korrekt op. Ikke desto mindre har en korrekt e-mail opsætning dog en stor betydning for din virksomhed generelle IT-sikkerhed, samt om du eller dine kunder og samarbejdspartnere bliver udsat for phishingmails. Læs mere

Sådan får du flere til at åbne dit nyhedsbrev uden at ændre i indholdet

Nyhedsbrev

Uanset om formålet med dit nyhedsbrev er information, branding salg eller noget helt andet, ønsker du som afsender at blive hørt af dine modtagere. For hvad er værre end skuffelsen over at have brugt lang tid på et nyhedsbrev, som alt for få åbner? Læs mere

12 tips til det gode nyhedsbrev – sådan øger du din åbningsrate

Der er mange gode grunde til at udgive et nyhedsbrev. Du opretholder kontakt til dine kunder, skaber mere trafik til din hjemmeside og får øget dit salg samt får mulighed for at brande din virksomhed overfor potentielle kunder. Læs mere

En gang til – hvis du skal have en e-mail for noget, er det ikke gratis

E-mail er ikke gratis

Et af de første blogindlæg jeg skrev her hos OnlineSynlighed.dk handlede om e-mails. Fokus var på, at man ikke skal poste sin e-mail i kommentarerne på opslag på LinkedIn, fordi det er let for spammere at scrape e-mails fra disse kommentarer.

Det er selvsagt irriterende, hvis ens arbejdsmail pludselig svømmer over med spam, men indlægget bliver afsluttet med et afsnit om, at gratis ting på nettet ofte ikke er gratis. Læs mere

Din e-mail har værdi – pas på den!

Pas på din mail, den har værdi

Den er din digitale postkasse og ikke bare nogle tegn i en bestemt rækkefølge. Din email er værdifuld – både for dig selv og andre – og derfor skal den også behandles sådan. Læs mere