7 typer af e-mails du bør bruge, hvis du vil have mere salg
Bruger din virksomhed e-mailmarkedsføring til at sende nyhedsbreve ud til dine kunder? Selvfølgelig gør du det! Men selvom e-mailen flittigt bliver brugt til e-mail nyhedsbreve, kan den også sagtens bruges på mange andre måder i din markedsføring.
Det kan godt være, du synes, at dit e-mailnyhedsbrev fungerer fint til din virksomheds behov. Men hvis du virkelig vil have noget ud af din e-mail marketing, så bør du benytte mange flere forskellige typer af e-mails. Når du bruger forskellige typer af e-mails til forskellige formål, vil du bl.a. også opleve, at du kan få mere salg.
I denne artikel har vi samlet en række af forskellige typer e-mails som du med fordel kan bruge udover at sende nyhedsbreve ud.
Hvorfor bruge flere typer af e-mail?
Hvis du kun udsender nyhedsbreve, går du glip af en masse potentiale, og samtidig risikerer du, at dine modtagere ikke finder det interessant nok at få dine mails. Derfor kan de finde på at afmelde sig din e-mail liste. Og det vil du gerne undgå. Derfor får du her et overblik over, hvorfor det kan være en fordel at have flere måder at bruge e-mails på.
Undgå at blive uinteressant
Hvis du kun udsender nyhedsbreve en gang om ugen eller måneden, er du ikke interessant nok for dine kunder. De risikerer at glemme dig, og endnu værre, afmelde sig din e-mail liste, fordi de ikke synes det er interessant nok. Derfor er det en god idé at veksle mellem nedenstående typer af e-mails, hvis du vil være sikker på at få flere til at konvertere. Når du vælger at bruge flere typer af e-mails, opretholder du også dine kunders interesse i dig og dit brand. Samtidig gør du opmærksom på dig selv, og skaber en større synlighed, så de ikke glemmer dig.
Du har større sandsynlighed for at få flere salg
Når du udsender forskellige typer af e-mails til dine e-mailmodtagere, har du større chance for at få dem til at konvertere. Det skyldes, at du kan påvirke dem over flere gange til at foretage et køb, men du kan også øge din synlighed og troværdighed ved at skabe engagement og få dem til at føle sig værdsat.
Ingen kunder er ens
Grunden til, at du bør variere dine mails, så du ikke kun udsender nyhedsbreve er, at dine kunder er forskellige og dermed også har forskellige behov og ageren på din hjemmeside. Nogle vil gerne have en reminder om en efterladt kurv, og nogle foretrækker at få besked, når du har nye varer på lager. Du kan ikke nøjes med at sende en enkelt standard nyhedsmail ud, når ingen af dine kunder er ens. Når du udsender flere typer af mails, tilgodeser du også flere af dine kunder, som i sidste ende resulterer i flere konverteringer.
7 typer af e-mails du også bør sende
E-mail til retargeting
Retargeting er markedsføring målrettet potentielle kunder, som har vist interesse for din virksomhed og/eller besøgt din side, men som ikke har konverteret til en betalende kunde endnu.
Måske bruger du allerede retargeting på Facebook, hvor du laver annoncer der vises disse potentielle interesserede kunder. Det er et effektivt redskab, og derfor kan du også bruge dine e-mails til samme formål. Når du opdager, at en besøgende har besøgt din side, men ikke konverteret, kan du med en simpel e-mail påvirke dem over flere gange. Når de modtager en mail fra dig, bliver de mindet om, hvad de var i gang med, og der er en større sandsynlighed for, at de vender tilbage til din hjemmeside for at foretage et køb.
Forladt kurv
Mange af os har på et tidspunkt besøgt en hjemmeside, lagt ting i kurven, for herefter at afbryde processen med købet. Nogle gange skyldes det, at vi bliver forhindret eller forstyrret, og andre gange opdager vi, at fragten simpelthen er så dyr, at vi ikke gider bruge tid på det.
Vi er igen tilbage ved retargeting, for hvis du bruger e-mails til at sende en besked ud til alle de potentielle kunder, der har efterladt sig en kurv fyldt med varer, kan du påvirke dem igen. Du minder dem om, at de var i gang med en proces, og hvorfor ikke fuldføre købet, mens varerne stadig er på lager? Du kan også vælge at tilbyde en lille rabatkode, hvis kunden vælger at købe med det samme. En e-mail der minder besøgende om en efterladt kurv har større sandsynlighed for at få kunderne til at konvertere.
Næsten udsolgte varer
Har du næsten udsolgt af en bestemt vare eller ydelse, kan det være en god idé at minde dine kunder om det. Det er ikke sikkert, de er klar over, at varen eller ydelsen næsten er udsolgt, og derfor vil de sætte pris på at få besked om dette. At sende en mail med besked om, at en populær vare næsten er udsolgt, skaber samtidig en form for urgency, hvilket kan tilskynde flere til at hoppe ind på din hjemmeside og købe produktet.
Vis dem, at de betyder noget for dig
Du har med garanti både set og hørt det før. Du skal huske dine kunder, og vise dem, at de betyder noget for dig og din virksomhed. Det kan du gøre ganske simpelt med en e-mail. Hvis dine kunder har fødselsdage eller været kunde hos dig i 5 år, kan du passende sende en lille hyggelig e-mail, hvor du ønsker dem tillykke, fortæller om, hvorfor det er vigtigt at have dem som kunde eller lign.
Er du rigtig snedig, så vedlægger du selvfølgelig en lille rabatkode til dem, så incitamentet til at foretage et køb bliver højere. Når du sender mails der husker på dine kunders særlige dage, øger det troværdigheden til dit brand og din virksomhed. De fleste af os kan jo godt lide at få en “tillykke med fødselsdagen” mail. Også selvom den er automatiseret.
Kundeudtalelser
Hvis du ikke er ret god til at få dine kunder til at anmelde dig, eller hvis du ikke er ret god til at bruge dine anmeldelser fornuftigt i din markedsføring, skal du se at komme i gang. Anmeldelser er enormt effektive og vigtige for din virksomhed. Derfor kan du også med en lille e-mail fortælle dine kunder, hvor glade alle andre kunder er for netop din virksomhed og din enestående service. Det kan hurtigt blive et godt salgstrick, hvis du formår at skrue mailen fornuftigt sammen. Hvis du har potentielle kunder som er tilmeldt dine e-mails, men ikke har købt hos dig endnu, er dette en god måde at få flere af disse potentielle kunder til at konvertere.
Nye varer på lager
Zalando har for vane at sende mails ud med varer, de mener kunne være interessant for deres kunder, baseret på deres købshistorik. Det er ikke altid de rammer plet, men det kan til tider fungere. Med en sådan mail øger du chancen for, at flere af dine modtagere vælger at se produkterne på din hjemmeside. Du skal blot sende en besked ud til dine kunder, hvis der er kommet nye varer, de måske kunne være interesseret i. Det kan også være varer, du har udvalgt specielt til dem, baseret på tidligere køb. En sådan mail oser af personlighed, fordi du har brugt tid på at finde frem til produkter der matcher dem. Det kan få de fleste til at overveje et køb på din hjemmeside.
“Længe siden” e-mail
Flere brands bruger e-mailen til at sende en besked ud til deres modtagere, hvis de ikke har hørt fra dem længe. Det kan være, at kunden ikke har købt i lang tid, eller ikke har engageret sig i produkterne i mail eller på hjemmesiden.
Du kan bruge samme trick, hvis du oplever ikke at høre noget til flere af dine modtagere. Der kan være flere årsager til, at modtagerne ikke reagerer eller responderer på dit indhold i dine mails, og derfor skal du først og fremmest finde frem til, hvorfor de ikke reagerer. Måske sender du bare for mange mails. Eller også er mails ikke deres foretrukne måde at kommunikere på. Uanset årsagen, skal du forsøge at imødekomme deres behov, så de ikke falder helt fra.
Opsummering
Vi kommer ikke udenom, at e-mail marketing er særdeles effektivt. Men hvis du kun bruger e-mailen til at sende månedlige eller ugentlige nyhedsbreve ud, går du glip af en masse potentiale. E-mailen kan nemlig mange andre ting, og ovenstående metoder er blot et udpluk af, hvad du også kan bruge e-mailen til. Det vigtigste er, at dine e-mails er interessante og giver modtagerne lyst til at engagere sig med dig og dit indhold, samt får lyst til at se mere på din hjemmeside om dine produkter.
Når du vælger at bruge e-mailen til andet end blot ugentlige nyhedsbreve, øger du dine chancer for at få flere til at konvertere med dit brand. Samtidig øger du dit brands synlighed, fordi du minder kunderne om, at du eksisterer.
Du bør derfor se på, hvordan du effektivt kan udsende flere mails til dine kunder for at få endnu flere til at konvertere.
Har du brug for sparring eller hjælp til, hvordan du kan bruge e-mail marketing, så kan du altid ringe til os på telefon 70 13 63 23 eller skrive til os via nedenstående kontaktformular.
DK-31929407