Online kommunikation

Online kommunikation

Online kommunikationOnline kommunikation adskiller sig fra almindelig kommunikation på flere væsentlige områder. Alene mulighederne for at linke til relevante kilder, visuelle virkemidler samt det, at den gennemsnitlige person online kun giver meget få sekunder af sin opmærksom før der surfes videre, gør kommunikationen på nettet til en udfordring for enhver virksomhed.

I dag bliver der skreget på opmærksom fra tusindvis af kanaler online. At få ens budskab igennem er derfor en større opgave end nogensinde før. Samtidigt er spillereglerne for kommunikation med dem, man allerede har fået fat på, ændret siden alt kom online. Til slut har vi online kommunikation anno 2013:

Interaktive sociale medier ændrer spillereglerne

På de sociale medier er tendensen klar: Online har brugeren mulighed for at agere med dig som virksomhed. Det ændrer fundamentalt på al kommunikation, der nu online er blevet en dialog nærmere end en monolog. Din online kommunikation kan sagtens fungere som et oplæg til debat eller et indspark til det samme.

Brugerne forventer i dag at kunne kommunikere med din virksomhed på de sociale medier såsom Facebook, Twitter og i fremtiden Google Plus. Der skal skabes en strategi for de udfordringer, dette skaber – hvem skal tage sig af kommunikationen med kunderne online på de sociale medier, under hvilke spilleregler og med hvilket formål skal kommunikationen foregå?

Video og billeder

Et billede siger mere end tusinde ord og det samme kan siges om en video. Moderne online kommunikation kan ikke komme uden om brugen af både billeder og video:
At styre online-kommunikationen i den rigtige retning foregår i dag ved hjælp af visuelle virkemidler som netop billeder, grafikker, videoer og interaktive websites. Det sætter igen nye krav til virksomhederne, der er nødt til at definere en strategi.

Brugerne forventer både i forhold til din dialog med dem og på oplevelsen på dit website, at der benyttes visuelle virkemidler. Du har kun meget få sekunder til at overbevise en bruger om at blive på dit website, men visuelle virkemidler hjælper hertil – bruges de rigtigt.

Roller i opbrud

Det digitale samfund udvikler sig med rivende hast, og online kommunikation er også et område i meget voldsom udvikling. Det er dog stadig muligt at lægge en overordnet strategi og derved styre ens kommunikation i den rigtige retning. En proaktiv tilgang til kommunikationen forhindrer problem i fremtiden.

Nøgleord som content strategy, content marketing, visuelle virkemidler, relevans, opfyldelse af behov, feedback og dialog er med til at sætte dagsordenen for moderne online kommunikation. Kom på forkant og få hjælp af OnlineSynlighed.dk med at styre din kommunikation i den rigtige retning nu og i fremtiden – det betaler sig!

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen