Facebook klar med podcast om business i den forbundne verden

Podcast Facebook

Hvis du ikke lytter til podcasts, er du ikke moderne. Sådan kunne man i hvert fald godt foranlediges til at tænke, hvis man kigger på medielandskabet lige nu. Selvom der endnu ikke er de helt store penge i podcasts, vrimler det med podcasts om alt mellem himmel og jord. Nu har Facebook også en officiel podcast, du kan kaste dig ud i.

Podcasten hedder ”Three and a Half Degrees”, og den handler om at bygge en virksomhed op i en tid, hvor alle er forbundne på et utal af måder.

Navnet er et spil på den klassiske lære om, at vi alle er maksimalt 6 forbindelser væk fra enhver given person i verden. Altså at enhver maksimalt er ’en ven af en ven af en ven’ ud i 6 led. Facebook mener bare, at i denne tid med forbindelser på mange måder er vi ikke så langt væk.

En del af Facebooks research-hold skrev i 2016, at de havde kigget på deres egne data, og gik man ud fra den halvanden milliard brugere, der var på Facebook på det tidspunkt, så var tallet tættere på 3,5 end på 6. Deraf navnet på podcasten.

Man kan ikke komme uden om Facebook

Uanset hvad man synes om Facebook som virksomhed, som platform, som samlingspunkt, som udvidet adressebog, eller hvad man anser Facebook for, så kan man ikke komme uden om det sociale netværk.

Facebook er simpelthen for stor en spiller til, at man kan ignorere den blå firkant med det hvide ’f’ – også når det kommer til ens forretning.

Selvom man er en virksomhed, som egentlig ikke vil det store på sociale medier, så kan det give en troværdighed, at man har en Facebook-side. Det at man ikke findes på Facebook kan nogle tolke som om, at der er noget galt eller noget utroværdigt, fordi ’alle er jo på Facebook’.

På Facebook har man også en oplagt mulighed for at tage noget af kontrollen på den samtale, der findes om ens virksomhed. Hvis du kan være med til selv at lægge opslag på din side og sprede de gode historier, er du med til at styre, hvad din virksomhed skal kendes for.

Google My Business er et must

Google My Business Online Synlighed

Ligesom man stort set ikke kan holde sig fra at være på Facebook er Google også en mastodont på nettet, man ikke kan lade være med at forholde sig til. Særligt når det kommer til Google My Business, som er det ’kort’, der nogle gange dukker op i højre side af søgeresultaterne.

Her er der en række informationer om din virksomhed, som du bør sikre dig er opdaterede – det er sådan noget som den rigtige hjemmeside, de rigtige åbningstider, det rigtige telefonnummer og den slags.

Den Google My Business-profil kan også vise anmeldelser fra eksempelvis Facebook, men også direkte på Google. Det endda uden at du selv har lavet en Google My Business-profil.

Google kan nemlig autogenerere disse profiler, og så kan man risikere at have denne facade af sin virksomhed, som man ikke har kontrol over. Det giver rigtig god mening at have kontrol over sin egen Google My Business-profil, og det samme gælder for ens tilstedeværelse på Facebook.

Hvis du ønsker, at vi skal hjælpe med at etablere dig optimalt på Google eller Facebook, så brug kontaktformularen herunder.

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen