Den komplette guide til Facebook-annoncering

Den komplette guide til Facebook annoncering

Gennem den seneste måneds tid, har jeg zoomet ind på, hvordan du kan få mere ud af dine Facebook-annoncer. Du har dermed kunne læse om: Læs mere

Få mere ud af dine Facebook-annoncer: Facebook Analytics

Brug Facebook Analytics

Når du laver Facebook-annoncer, har du også en naturlig interesse i at se, hvordan de performer. Hvis en annonce ikke skaber nogle resultater, er det spild af penge, at blive ved med at bruge penge på dem. Din ROAS (Return On Advertising Spend) bør overstige omkostningerne for den pågældende annonce. Læs mere

Få mere ud af dine Facebook-annoncer: Konverteringshændelser

Spor konverteringshændelser på FacebookMange, der arbejder med Facebook-annoncering, ved, at de skal have en Facebook-pixel implementeret på deres hjemmeside for at kunne lave retargeting. Hvis du stadig ikke har fået implementeret en Facebook-pixel, så er det bare med at komme i gang! Læs mere

Få mere ud af dine Facebook-annoncer med dynamiske produktannoncer

Lær at lave dynamiske produktannoncer på Facebook

Facebook har gjort det let for webshopejere at sælge deres produkter via Facebook-annoncer. Det har de gjort med kampagnemålsætningen ”Salg fra katalog”. Det smarte ved denne type annoncer er, at de kræver minimalt med vedligeholdelse, da de netop tilpasses automatisk til den enkelte person, der har besøgt din webshop. Derfor kaldes denne type annoncer også for ”Dynamiske annoncer” eller ”Dynamiske produktannoncer”, og formålet er at skabe produktsalg, enten som nysalg eller som mersalg. Læs mere

Få mere ud af dine Facebook-annoncer: Lead Ads

Få mere ud af Facebook med lead ads

Facebooks lead ads er en annoncetype, som flere og flere benytter sig af. Det kan også være et ret effektivt redskab, hvad enten du er på B2B- eller B2C-markedet. Det er dog primært på B2B-markedet, at vi ser de fleste lead ads i dag – hvad der kan være årsagen til dette, vil jeg komme lidt nærmere ind på senere. Læs mere

Få mere ud af dine Facebook-annoncer: Splittests og dynamisk annonceindhold

Splittest

Splittests er et interessant emne, når vi taler Facebook-annoncering. Selvom Facebook har gjort det let for annoncørerne at splitteste, så oplever vi, at der er rigtig mange, der ikke udnytter disse muligheder, og det er en skam! Læs mere

Tema: Få mere ud af dine Facebook-annoncer

Ram plet med dine annoncer

Hen over de næste par uger zoomer jeg ind på Facebook og hvordan, du kan få endnu mere ud af din Facebook-annoncering. Har du aldrig prøvet at opsætte en Facebook-annonce før, eller er du nybegynder, er denne blogserie ikke for dig. I stedet vil jeg opfordre dig til at sætte dig ind i annonceadministratoren og opsætte dine første annoncer. Har du brug for hjælp til at komme i gang, så tag et kig på vores workshop, som vi skræddersyr til lige præcis din virksomhed og din (eller jeres) erfaring. Læs mere

Facebook klar med podcast om business i den forbundne verden

Podcast Facebook

Hvis du ikke lytter til podcasts, er du ikke moderne. Sådan kunne man i hvert fald godt foranlediges til at tænke, hvis man kigger på medielandskabet lige nu. Selvom der endnu ikke er de helt store penge i podcasts, vrimler det med podcasts om alt mellem himmel og jord. Nu har Facebook også en officiel podcast, du kan kaste dig ud i.

Podcasten hedder ”Three and a Half Degrees”, og den handler om at bygge en virksomhed op i en tid, hvor alle er forbundne på et utal af måder.

Læs mere

Facebook vil være hos dig hele tiden med deres Portal-produkter

Facebook Portal

Godt nok er det kun i USA indtil videre, men Facebook har produceret nogle produkter, som virksomheden håber, man vil have tanke på hele tiden. Facebooks Portal og Portal+ er langt hen ad vejen et forsøg på at erstatte telefon-funktionen i din telefon og i stedet tilbyde videoopkald på stedet med (primært) dedikerede enheder. Læs mere