Sådan øger du din organiske rækkevidde på Facebook

Raekkevidde
En lav rækkevidde på Facebook er noget af det værste virksomhedsejere står over for, når det kommer til deres virksomhedsprofiler på Facebook. Læs mere

Snart kan du annoncere via Facebooks søgeresultater

Facebook Search Ads

Det har faktisk været muligt for en række amerikanske og canadiske virksomheder siden december 2018, hvor Facebook har testet denne nye annonceplacering for virksomheder inden for bilbranchen og e-handel. Læs mere

3 værktøjer til at lave federe og anderledes opslag på Facebook

Værktøjer til at lave fede opslag på Facebook

Hvis man gerne vil have succes på Facebook, bliver man nødt til at give eller gøre noget anderledes. Det kan være det ekstragode tilbud, eller det kan være en video, der adskiller sig fra alle de andre på platformen, men det kan i og for sig være tusindvis af ting. Nogle kan du få hjælp til, og vi har fundet 3 værktøjer, som kan gøre det lidt lettere at lave noget, der er anderledes. Læs mere

Facebook forklarer (en del af) deres videoalgoritme

Videoer på Facebook

Videoer klarer sig som regel godt på Facebook, og videoer er en god måde at komme ud over rampen på og nå sin målgruppe – ligesom Facebook er et godt medie til det. Nu forklarer Facebook selv noget af det, der kendetegner succesfulde videoer. Læs mere

Den komplette guide til Facebook-annoncering

Den komplette guide til Facebook annoncering

Gennem den seneste måneds tid, har jeg zoomet ind på, hvordan du kan få mere ud af dine Facebook-annoncer. Du har dermed kunne læse om: Læs mere

Få mere ud af dine Facebook-annoncer: Facebook Analytics

Brug Facebook Analytics

Når du laver Facebook-annoncer, har du også en naturlig interesse i at se, hvordan de performer. Hvis en annonce ikke skaber nogle resultater, er det spild af penge, at blive ved med at bruge penge på dem. Din ROAS (Return On Advertising Spend) bør overstige omkostningerne for den pågældende annonce. Læs mere

Få mere ud af dine Facebook-annoncer: Konverteringshændelser

Spor konverteringshændelser på FacebookMange, der arbejder med Facebook-annoncering, ved, at de skal have en Facebook-pixel implementeret på deres hjemmeside for at kunne lave retargeting. Hvis du stadig ikke har fået implementeret en Facebook-pixel, så er det bare med at komme i gang! Læs mere

Få mere ud af dine Facebook-annoncer med dynamiske produktannoncer

Lær at lave dynamiske produktannoncer på Facebook

Facebook har gjort det let for webshopejere at sælge deres produkter via Facebook-annoncer. Det har de gjort med kampagnemålsætningen ”Salg fra katalog”. Det smarte ved denne type annoncer er, at de kræver minimalt med vedligeholdelse, da de netop tilpasses automatisk til den enkelte person, der har besøgt din webshop. Derfor kaldes denne type annoncer også for ”Dynamiske annoncer” eller ”Dynamiske produktannoncer”, og formålet er at skabe produktsalg, enten som nysalg eller som mersalg. Læs mere

Få mere ud af dine Facebook-annoncer: Lead Ads

Få mere ud af Facebook med lead ads

Facebooks lead ads er en annoncetype, som flere og flere benytter sig af. Det kan også være et ret effektivt redskab, hvad enten du er på B2B- eller B2C-markedet. Det er dog primært på B2B-markedet, at vi ser de fleste lead ads i dag – hvad der kan være årsagen til dette, vil jeg komme lidt nærmere ind på senere. Læs mere

Få mere ud af dine Facebook-annoncer: Splittests og dynamisk annonceindhold

Splittest

Splittests er et interessant emne, når vi taler Facebook-annoncering. Selvom Facebook har gjort det let for annoncørerne at splitteste, så oplever vi, at der er rigtig mange, der ikke udnytter disse muligheder, og det er en skam! Læs mere