SoMe-strategi 2019: Undgå at drukne i mængden på de sociale medier

Drukner på sociale medier

For blot få år siden var det nok at poste lidt i ny og næ på virksomhedens sociale medier for at være foran konkurrenterne. Læs mere

Derfor kan Facebooks nye forsøg om at skjule likes gå begge veje

Styret af likes

I fredags, d. 27. september, oplyste Facebook, at de har sat et nyt forsøg i gang i Australien, som har til formål at skjule antallet af likes på brugernes opslag. Forsøget skal være med til at dæmpe det pres, som folk i dag kan føle på grund af de sociale medier. Læs mere

Instagram forstærker deres indsats overfor vildledende markedsføring

Misvisende reklamer

En britisk undersøgelse har vist, at ca. 65 pct. af 5000 unge ville ønske, at de sociale medier aldrig var blevet opfundet, og at Instagram er det sociale medie, der slider mest på unge menneskers velbefindende. Læs mere

Vigtige faktorer at kende til i din Facebook-annoncering

Annoncering

I dag får mange virksomheder en stor del af deres salg igennem Facebook. Platformen gør det nemt at komme i gang med marketing på ingen tid, og derfor er det ikke så underligt, at den er blevet så populær. Læs mere

Snart kan du annoncere via Facebooks søgeresultater

Facebook Search Ads

Det har faktisk været muligt for en række amerikanske og canadiske virksomheder siden december 2018, hvor Facebook har testet denne nye annonceplacering for virksomheder inden for bilbranchen og e-handel. Læs mere

3 værktøjer til at lave federe og anderledes opslag på Facebook

Værktøjer til at lave fede opslag på Facebook

Hvis man gerne vil have succes på Facebook, bliver man nødt til at give eller gøre noget anderledes. Det kan være det ekstragode tilbud, eller det kan være en video, der adskiller sig fra alle de andre på platformen, men det kan i og for sig være tusindvis af ting. Nogle kan du få hjælp til, og vi har fundet 3 værktøjer, som kan gøre det lidt lettere at lave noget, der er anderledes. Læs mere

Facebook forklarer (en del af) deres videoalgoritme

Videoer på Facebook

Videoer klarer sig som regel godt på Facebook, og videoer er en god måde at komme ud over rampen på og nå sin målgruppe – ligesom Facebook er et godt medie til det. Nu forklarer Facebook selv noget af det, der kendetegner succesfulde videoer. Læs mere

Den komplette guide til Facebook-annoncering

Den komplette guide til Facebook annoncering

Gennem den seneste måneds tid, har jeg zoomet ind på, hvordan du kan få mere ud af dine Facebook-annoncer. Du har dermed kunne læse om: Læs mere

Få mere ud af dine Facebook-annoncer: Facebook Analytics

Brug Facebook Analytics

Når du laver Facebook-annoncer, har du også en naturlig interesse i at se, hvordan de performer. Hvis en annonce ikke skaber nogle resultater, er det spild af penge, at blive ved med at bruge penge på dem. Din ROAS (Return On Advertising Spend) bør overstige omkostningerne for den pågældende annonce. Læs mere