Case: Sæsonpræget servicevirksomhed i hovedstadsområdet

Det er afgørende for sæsonprægede virksomheder, at de er tilstede og synlige i den periode, hvor deres ydelser efterspørges. Det er dog ikke blot synligheden, der er vigtig, når man gerne vil findes af sin primære målgruppe. Budskab og kommunikation er nemlig også vigtige elementer i online markedsføring, og det er derfor noget, som vi hos OnlineSynlighed.dk også arbejder med på daglig basis.

Som udgangspunkt vil der altid være større konkurrence på lokale søgeord i og omkring større byer. Denne kunde henvendte sig til os, da de havde benyttet Google Ads (AdWords) over en længere periode, men stadig ikke oplevede en reel værdi for de mange penge, der blev brugt på Ads (AdWords) annonceringen. Samtidig gjorde deres placering i hovedstadsområdet, at rigtig mange konkurrenter også lagde et stort arbejde i diverse online markedsføringsindsatser.

Servicevirksomheden ønskede, at OnlineSynlighed.dk skulle hjælpe med at få mere ud af deres AdWords-annoncering samtidig med, at den organiske placering også skulle forbedres på virksomhedens primære søgeord.

Optimering af Google Ads (AdWords)

Case: Sæsonpræget servicevirksomhed i hovedstadsområdet

Efter virksomhedens henvendelse gik vi først og fremmest i gang med at overvåge, analysere og vurdere den Google Ads (AdWords) indsats, der indtil videre var foretaget.

Virksomheden havde en klar primær målgruppe, men formåede ikke at henvende sig til den. Det er afgørende, at budskabet og kommunikationen henvender sig til den målgruppe, man gerne vil ramme. Man skal formidle netop det, der har værdi for målgruppen.

Vi optimerede på Google Ads (AdWords) annonceringen ved at rette budskabet til, så vi fremhævede det, der helt reelt havde værdi for målgruppen.

Efter optimeringen så vi hurtigt resultater. Virksomheden fik flere besøgende til en klikpris, der var langt mindre, end hvad der førhen havde været tilfældet. De besøgende var relevante og potentielle kunder, idet de befandt sig i virksomhedens primære målgruppe.

Case: Sæsonpræget servicevirksomhed i hovedstadsområdet

Ekstern søgemaskineoptimering

En del af målet med indsatsen var desuden, at virksomheden skulle opnå en bedre organisk placering i søgeresultaterne. Det var vigtigt, at den organiske placering blev forbedret hurtigt, da virksomhedens ydelser var sæsonpræget. Resultatet af vores arbejde havde derfor en klar deadline.

For at forbedre hjemmesidens organiske placering påbegyndte vi derfor arbejdet med ekstern søgemaskineoptimering. Vi skabte, gennem godt indhold, indgående links til virksomhedens hjemmeside. Alle de indgående links kom fra relevante eksterne medier.

Indsatsen med ekstern søgemaskineoptimering skulle forbedre hjemmesidens linkprofil, og derved forbedre placeringen i søgemaskinernes organiske søgeresultater. Arbejdet med ekstern søgemaskineoptimering gav hurtigt pote, og sendte virksomhedens hjemmeside op i en langt bedre placering, når potentielle kunder søgte på deres primære søgeord.

Online kommunikation

Hos OnlineSynlighed.dk arbejder vi i høj grad med online kommunikation. Det er nemlig en af de bærende elementer i online markedsføring. Vi er eksperter i online kommunikation, uanset om det drejer sig om at formidle et budskab eller i forbindelse med at skabe indgående links.

Vi sørger altid for, at kommunikationen er rettet mod den målgruppe, man gerne vil henvende sig til. Kommunikationen er nemlig afgørende, når man gerne vil opnå en effektiv annoncering – uanset om det er i søgemaskinerne eller på sociale medier.

Alt i alt oplevede denne servicevirksomhed i hovedstadsområdet en forbedret placering samtidig med, at omkostningerne til Google Ads (AdWords) annonceringen faldt – helt uden at man gik på kompromis med antallet af besøgende.

Case: Sæsonpræget servicevirksomhed i hovedstadsområdet

Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage