EHV el og VVS blev grundlagt tilbage i 1992 af også nuværende direktør og indehaver Freddy Utzen. Dengang tilbød virksomheden udelukkende el, og opererede kun i Hadsten.
Gennem årerne er VVS’en kommet til, og man har udvidet virksomheden med en afdeling i Aarhus.
Virksomheden består nu af 40 ansatte og 18 servicevogne fordelt i EHV el og VVS og Aarhus el og VVS.
EHV el og VVS er en virksomhed i vækst, og havde allerede, inden de henvendte sig til os, opbygget et stort kundenetværk, men Freddy, som er direktør ved EHV El og VVS, forstod alligevel vigtigheden af, at nye kunder kunne finde frem til virksomheden, når de søger på Google.
Man havde i forvejen fået lavet en hjemmeside, men den var ikke synlig, og havde derved ikke ret mange relevante besøgende. Det var blandt andet noget af det, som vi ville lave om på.
Først og fremmest gik vi i gang med at udarbejde on-site søgemaskineoptimering. On-site søgemaskineoptimering består af mange forskellige aspekter.
Det hjælper til at give hjemmesiden struktur, linkværdi og relevans, hvilket alt sammen er noget, der har værdi for søgemaskinerne.
Vi udarbejdede søgemaskineoptimerede tekster på samtlige sider på hjemmesiden, der præsterede godt og var relevante for netop el og VVS.
Det var vigtigt, at de var fagligt skarpe, men også at EHVs værdier blev formidlet, og var i højsædet i kombination med de ydelser, som EHV tilbyder.
På hjemmesiden udarbejdede vi desuden content marketing i form af en blog, som også var en del af den søgemaskineoptimering on site, vi havde planlagt.
Blogindlæggene omhandlede både el og VVS, og var netop med til at skabe mere godt og relevant indhold på siden.
Da hjemmesiden var gjort knivskarp, så den kunne præstere bedre i søgeresultaterne, påbegyndte vi indsatsen med ekstern søgemaskineoptimering. Her fokuserede vi særligt på linkbuilding, og skabte indgående links til hjemmesiden.
De indgående links kom fra gennemarbejdede artikler på relevante eksterne medier.
De indgående links var ligeledes med til at skabe en bedre linkprofil for EHV, og skabte dermed også en forbedret præstation i søgeresultaterne. Hos OnlineSynlighed.dk ved vi, at det gode indhold er med til at booste en sides præstation.
Netop derfor ligger en stor del af vores fokus på at skabe godt indhold på hjemmesiden såvel som på eksterne medier.
I EHVs tilfælde oplevede vi en rigtig stor effekt på baggrund af vores løbende indsats med ekstern søgemaskineoptimering.
De klare og mærkbare resultater har betydet, at vi forsat udarbejder ekstern søgemaskineoptimering for EHV samtidig med, at vi sørger for at vedligeholde hjemmesiden, så den altid er skarp, optimeret og opdateret.
EHV el og VVS er en lokal virksomhed i Hadsten, som vi er stolte over at have hjulpet til en forbedret online synlighed. Vi ser ligeledes frem til et forsat tæt samarbejde med Freddy og resten af EHV.
Det er afgørende for sæsonprægede virksomheder, at de er tilstede og synlige i den periode, hvor deres ydelser efterspørges. Det er dog ikke blot synligheden, der er vigtig, når man gerne vil findes af sin primære målgruppe.