faa en god handel paa nettet her

At man kan få flere kunder, hvis man bliver mere synlig på nettet, er ikke en påstand – det er ganske enkelt et faktum.

Private forbrugere shopper løs på internettet

E-handelen i Danmark stiger stadig, og i 2015 var den samlede e-handel på 58,7 mia. kr. – det var en stigning på 8 % i forhold til 2014 og en samlet stigning på 40 % siden 2012 (Kilde: www.dibs.dk). Der er med andre ord et rigtig stort marked at få en andel af – men det er ikke nemt at sælge noget på nettet, hvis man ligger milevidt bag sine konkurrenter, når det gælder online synlighed.

Det gælder også B2B

Selvom din virksomhed ikke er eller har en webshop, betyder det ikke, at du kan læne dig tilbage og lade de andre om at vinde internettet. I B2B-segmentet finder virksomhederne også hinanden på internettet – for selvom netværkssalg stadig er godt, foregår research altså online. Derfor skal din virksomhed både have en god og optimeret hjemmeside, ligesom den skal være til at finde i det hele taget.

Mobilerne løber fra PC’erne

Mobilerne løber fra PC’erne

Det er desuden et ganske sikkert faktum, at andelen af surfing af nethandel foretaget fra mobiltelefoner bliver større og større.

Der er altså ikke nogen grund til at sætte spørgsmålstegn ved værdien af at blive fundet på nettet.

Man skal ikke undervurdere betydningen af at have en mobilvenlig hjemmeside og tilstedeværelsen på sociale medier.

Online synlighed har mange facetter

Når man snakker om online synlighed og det at blive fundet på nettet, er det vigtigt at forstå, at her er tale om en all-round indsats. Det vil sige, at der ikke er nogen præcis opskrift på, hvordan man bliver mere synlig på nettet. Indsatsen tilrettelægges tværtimod fuldstændig individuelt fra virksomhed til virksomhed. Det hele begynder med nogle forskellige analyser:

  • En SEO-tilstandsrapport, der skal klarlægge, hvordan virksomhedens aktuelle situation ser ud – set med søgemaskinebriller.
  • En analyse af jeres nuværende hjemmeside, der skal afdække, hvor konverterende jeres hjemmeside er. Hvad kan gøres bedre?
  • En analyse af jeres tilstedeværelse på sociale medier – hvilke medier bruger I? Hvordan interagerer brugerne med jer? Hvad kan gøres bedre?
  • En markedsanalyse til at definere relevante målgrupper ud fra. Hvem er jeres kunder, og hvordan bruger de internettet?

Online synlighed er altså en kombination af søgemaskineoptimering, webdesign og online markedsføring. Alle tre dele er meget vigtigt, og lykkes man ikke med det hele, er man sjældent stærkere end sit svageste led. Hos OnlineSynlighed.dk kan du derfor få hjælp til det hele – hver for sig eller samlet, afhængigt af dit behov.

Hvad skal der være styr på for at komme til tops?

Din side skal…

  • Være mobilvenlig (responsiv)
  • Opdateres jævnligt
  • Have masser af godt indhold set med redaktionelle briller
  • Være overskuelig og brugervenlig
  • Have en god intern linkstruktur
  • Indeholde relevante call-to-actions

Du skal også…

Være tilstede på sociale medier:

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Google+
  • Og andre relevante platforme

Andre skal...

  • Linke til din side!

Selvom nogle i branchen mener, at værdien af indgående links er på vej ned, skal det ikke forstås sådan, at man lige så godt kan glemme alt om linkbuilding.

Gode, relevante og troværdige links er stadig en af, hvis ikke den mest betydende ranking factor. Linkbuilding er med andre ord det måske vigtigste ben i søgemaskineoptimering.

Når 2 + 2 giver 5

Inden for søgemaskineoptimering snakker man om on-page og off-page SEO – altså SEO, der foregår på sin side, og SEO, der foregår alle andre steder. Begge dele indeholder mange facetter, og begge dele er enormt vigtige for den samlede effekt af den indsats, man gør. Gør man det rigtigt, giver 2 + 2 = 5, og her er hvorfor:

Din hjemmeside kan være rigtig flot og veludført, og det vil også have en del at sige for din placering på relevante søgeord på Google. Din hjemmeside vil formentlig også konvertere godt, hvis den spiller. Men hvis dine potentielle kunder ikke en gang overser dig, men bare slet ikke ser dig, fordi du ligger på side 2, 3 eller værre i søgeresultaterne, hvad nytter det så?

På samme måde kan man sige, at det ikke er nogen nytte til, hvis dine kunder bliver ledt til hjemmeside, hvis din hjemmeside er fyldt med fejl og slet ikke spiller. Så kan du bruge nok så meget energi på linkbuilding og anden off-page SEO – hvis din konvertering på hjemmesiden er dårlig, får du en højere bounce rate, og det har en negativ indvirkning på din placering i Google. Ergo: Du kan nøjes med enten on-site eller off-site optimering. Begge dele skal i sidste ende spille, før det virkelig giver pote. Og når først det spiller, vil resultatet derfor også have en højere værdi end de enkelte dele hver for sig. Med andre er 2 + 2 = 5.

Din genvej til online synlighed

Navn*
Evt. virksomheds navn
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked