Dårlig omtale er ikke bedre end ingen omtale …

Simon Spies er kendt for mange ting – herunder sin talemåde, at ”dårlig omtale er bedre end ingen omtale”. Det skete ud fra en præmis om at omtale var svært at få, så at befolkningen blev opmærksom produkt var det vigtige – og om det så var en positiv eller negativ vinkel underordnet.

Sådan er det bare ikke længere.

Med internettet – og især søgemaskinerne Google og Bing – kan dårlig omtale nu være en enorm hæmsko for din virksomhed. Mange potentielle kunder til dine ydelser og produkter vil Google din virksomhed før de køber for på den måde at finde ud af, om din virksomhed leverer varen.

Og er det første de potentielle kunder ser en dårlig anmeldelse fra en tidligere kunder slukkes deres købelyst hurtigere end du kan nå at sige ”charterrejse”.

Har du styr på din omtale online?

Hvornår har du sidst Googlet dig selv og din virksomhed?

Google ønsker at vise de mest relevante søgeresultater for en given søgning, og de mest relevante resultater kan sagtens være et negativt af slagsen. Især hvis det negative har mange læsere og kommentatorer, hvis engagement er med til at drive det negative søgeresultat endnu længere op.

Og sådan omtale er ikke bedre end ingen omtale. Tværtimod. Det kan koste din virksomhed mange penge. Det er noget, virksomheder som Vordingborg Køkkener, Seat, Eniro og mange flere kan skrive under på.

Vis dine potentielle kunder alt det gode – Løs problemet

Ligesom det er muligt for et negativt søgeresultat at komme op på en søgning for din virksomhed, er det muligt for et positivt ladet søgeresultat.

Dette er tankegangen bag online reputation management.

Med online reputation management går du sammen med en ekspert i søgemaskineoptimering for at fremhæve positive resultater om dig eller din virksomhed – på bekostning af de negative.

Oftest er situationen den, at du som ramt af dårlig omtale ikke har direkte kontrol over det negative resultat. Du kan ikke bare slette siden eller opsige domænet. Det tilhører en anden. Til gengæld er det i din magt at lave et andet resultat eller domæne med en anderledes positiv vinkel, du sammen med os som eksperter i søgemaskineoptimering kan skubbe op over det negative.

På denne måde fjerner vi ikke det negative – vi skubber det blot væk. En stående joke blandt søgemaskineoptimeringsbranchen lyder, at det bedste sted at gemme et lig er på side 2 i Google. Og det er lige netop det, du skal udnytte, når du og vi sammen går i gang med online reputation management.

Tager måneder – Kom i gang nu

Online reputation management er – som al anden søgemaskineoptimering – ikke noget, der er overstået på en eftermiddag.

Det kan tage måneder at opbygge de relevante sider og overbevise Google om, at de er det bedste søgeresultatet for dig og din virksomhed.

Derfor kan det betale sig at komme i gang nu, da den dårlige omtale – trods Simon Spies tanker fra tidligere – kan koste dig og din virksomhed penge dag for dag.

Hvis du er bange for at blive ramt af dårlig omtale på et tidspunkt kan proaktiv online reputation management være med til at spare dig mange penge, da de sider vi skaber med online reputation management stiger i værdi takket være alder alene. Vi tager gerne en snak om muligheden.

Ring 70 13 63 23 eller skriv til mail@onlinesynlighed.dk for at høre mere om, hvordan vi sammen viser den gode side frem.

Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage