Tip: Vær altid opdateret på Google My Business

Tip: Vær altid opdateret på Google My BusinessGoogle My Business er dit vigtigste redskab i arbejdet med lokal søgemaskineoptimering.

Med lokal søgemaskineoptimering sigter du at få din virksomhed til tops, når private og virksomheder søger efter geografisk afhængige virksomheder som frisører og tømrere.

Google My Business udvikler sig som alle andre af Googles funktioner i et hastigt tempo.

For at give de der arbejder med det en chance for at følge med opdaterer Google jævnligt en liste med opdateringer – en liste, du bør bogmærke i dit arbejde med lokal søgemaskineoptimering.

Du finder listen her

Reager på nye ændringer som de første

Listen giver dig mulighed for at reagere på ændringer som den første og enten selv skaffe flere mulige klienter eller yde en bedre service overfor dine kunder.

I marts 2016 er det allerede nu blevet muligt at tilføje logo, profiloplysninger og cover photos ved hjælp af regneark for større kæder, mens det i februar blev muligt at importere regneark uden at gennemse Google-opdateringer.

Hvis du bruger RSS-feeds har du også mulighed for at tilføje et feed og få nye ændringer direkte ind i din foretrukne RSS-læser.

Lokal SEO

Tip: Vær altid opdateret på Google My BusinessNår du taler om lokal SEO er der flere ting du kan gøre for at optimere.

En er at udfylde alle de mulige felter, når du opretter din Google My Business-konto. Du bør tage dig tid til at skrive en god beskrivelse af dit firma og hvad du beskæftiger dig med. Det hjælper Google med at rangere dig når interesserede kunder skriver.

Du bør også få dine kunder til at skrive gode anmeldelser af dig. Anmeldelser er ligeledes en vigtig faktor. Hvis du har kunder der er glade for din service du har ydet dem kan du slå to fluer med ét smæk ved først at få dem til at anmelde dig på Google My Business og herefter på Trustpilot. Ved at få dine kunder til at anmelde dig (positivt) på Trustpilot opbygger du et værn af positive anmeldelser, der skærmer, hvis du på et tidspunkt får en negativ – du er således  i gang med at udøve præventiv online reputation management.

Sidst, men ikke mindst, skal du sikre dig at dine kontaktinformationer, adresse og lignende er det samme på din Google My Business-konto som det er på din hjemmeside og hvor din virksomhed i øvrigt er repræsenteret.

 

Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage

 

Tip: Vær altid opdateret på Google My Business