”Know Like Trust” webdesign – Brug dine 30 sekunder

du har kun tredive sekunderHvis du er heldig, har du 30 sekunder til at overbevise en besøgende om, at du kan levere, hvad de søger.

Men det kræver, du inden for de første par sekunder har givet et godt indtryk – og at den besøgende nogensinde kom ind til at starte med.

Det er tanken bag ”know, like, trust”-webdesign. Det handler om at tiltrække dine besøgende, overbevise dem om at du kan løse deres problem og endeligt konvertere dem til kunder.

”Know Like Trust”-webdesign er en rettesnor, din designer med fordel kan benytte, næste gang du skal have lavet en ny hjemmeside. Det er også en tankegang, du kan benytte i forbindelse med konverteringsoptimering.

Vi forklarer de 3 trin her:

Know

Til at starte med skal den besøgende ind på din side. Her skal du sikre, at din hjemmeside tekniks kan crawles af søgemaskinerne, så du kan blive fremvist i de organiske søgeresultater.

Du bør også have en struktur, hvor hver ydelse og produkt har sin egen underside. Jo mere relevant en underside du kan skabe, jo mere sandsynligt er det, Google vil vise den i søgeresultaterne.

Overvej også, hvordan du med knapper til delinger på de sociale medier kan gøre det nemt for dine brugere at dele budskabet med venner og bekendte.

Like

her er loesningen paa flere likesFørstegangsindtrykket på en hjemmeside er ligesom med en person – du har kun få sekunder.

Her gælder det mere om, hvad du ikke bør gøre, end hvad du bør gøre.

Undlad i så vidt muligt omfang animationer, videoer der afspiller af sig selv, lyde der afspiller af sig selv pop-up-vinduer, slide-in-videoer og hvad der i øvrigt forstyrrer brugeren. Det øger risikoen for et ”bounce” (brugeren trykker ’Tilbage’ i browseren og vælger en konkurrents resultat).

Modsætningsvis kan en brugbar menu, billeder af mennesker og overskrifter hjælpe brugeren med at blive bekræftet i, at han eller hun er det rigtige sted.

Trust

Har du vundet de første par sekunder, får du yderligere cirka 30 sekunder til at overbevise brugeren om, du kan løse dennes problemer.

Nu skal du skabe tillid.

Du kan bruge elementer som:

  • Logoer for firmaer, du har arbejdet for
  • Klare kontaktinformationer som telefonnummer, e-mail og adresse
  • Introduktionsvideo, brugeren selv kan vælge at starte eller ej
  • Udtalelser fra tidligere kunder

Og meget mere.

I løbet af de 30 sekunder bør du med dit design skabe tillid. Har du først skabt tilliden, vil brugeren også gå i gang med at læse mere i dybden om dine ydelser og overveje, om du kan hjælpe.

Design i dag handler om brugeradfærd og om at skabe tillid. En dygtig designer er derfor en investering i din virksomhed.

Vi kan hos OnlineSynlighed.dk hjælpe både med webdesign til en ny hjemmeside og konverteringsoptimering, hvis du ønsker at bygge videre på den nuværende.

Kontakt os på 70 13 63 23 eller mail@onlinesynlighed.dk for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe.

 

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen