ROI falder på SEO-optimering ved sen start

ROI falder på SEO-optimering ved sen start

Des tidligere, du og din virksomhed har mulighed for at starte med søgemaskineoptimering, des flere penge vil I i sidste ende også tjene på arbejdet.

Det er der to årsager til – to gode årsager til allerede tidligt at gå i gang med det grundlæggende arbejde i forhold til søgemaskineoptimering.

Den ene gode grund er, at Google bruger alder i deres søgemaskine som en vigtig ranking-faktor. Hvis et resultat har lidt alder på bagen og stadig findes relevant af de besøgende – noget, Google har mulighed for at måle på ved hjælp af fx afvisningsprocenten og tid brugt pr. side – vil dette resultat blive vejet tungere mod en ny side. En ældre side vil have nemmere ved at komme op og rangere på vigtige og dyre søgeord.

Den anden gode grund er, at konkurrencen i de organiske søgeresultater konstant intensiveres. Der er hele tiden kun 10 pladser at slås om, hvoraf der reelt kun er den ene placering, der er noget værd. Men antallet af nye sider der skabes og nyt indhold eksploderer nærmest dag for dag. En tommelringer går ud på, at over halvdelen af alt data på internettet er skabt inden for blot de sidste 6 måneder.

Så mens at konkurrencen bliver højere og højere og dit resultat ikke får tillagt så vigtig alder i søgemaskinerne, bliver det sværere at komme til tops. Med mindre, du da allerede er gået i gang med din SEO optimering?

Hav fundamentet på plads

Til at starte med er det ikke nødvendigt at investere store ressourcer i SEO optimering. Sørger man blot for at have det tekniske fundament på plads, er der mulighed for at få de første organiske placeringer i søgemaskinerne samtidigt med, at der efterlades et flot potentiale, til når det større arbejde går i gang.

En SEO-ekspert vil have mulighed for at igangsætte denne grundlæggende SEO-optimering for et relativt småt beløb. Herefter vil der være et godt fundament og et stort potentiale at bygge videre på, når virksomheden er i opgang og på et tidspunkt har flere likvide midler at gøre godt med.

Det er den billigere løsning i sidste ende. At få fundamentet for yderligere SEO-optimering på plads til at starte med er lidt at sammenligne med en forsikring. Det koster en mindre del nu, men kan spare for den store regning senere hen, hvis virksomheden bliver en succes (eller, i forsikringens tilfælde, hvis huset brændes ned eller bilen stjæles).

Bedste ROI opnås nu

ROI – Return Of Investment, hvor mange kroner man får ud ved at kaste en enkelt krone ind – forbedres ved allerede tidligt at igangsætte den vitale søgemaskineoptimering.

Søgemaskinerne er danskernes ubetinget største indgangsvinkel til nye virksomheder og nye produkter. Langt overlegen i forhold til både personlige referencer, de sociale medier og lignende. Men konkurrencen intensiveres og algoritmerne er ikke til gode for dem, der ikke har været med “i spillet” i længere tid ad gangen.

Vend konkurrencen til din side – påbegynd SEO-optimering, mens ROI’en stadig er værd at gå efter!

ROI falder på SEO-optimering ved sen start