5 spoergsmaal om remarketing

Remarketing: Test dig selv med 5 spørgsmål her

5 spoergsmaal om remarketingRemarketing på især Facebook og med Google AdWords er blandt de mest effektive kanaler til direkte salg og leadgenerering vi har benyttet os af i 2015 hos OnlineSynlighed.

Muligheden for til en lav pris per tusinde visninger at ramme lige præcis dem, der allerede har vist interesse for dit produkt virker.

Hvad der virker endnu bedre er et stærkt datagrundlag og en udvidet forståelse for remarketing på tværs af forskellige kanaler.

Herunder har vi skrevet 5 udsagn ned i overskriftsform. Løb den igennem og kom med dit svar inden du læser vores under overskriften.

Dit afkast på remarketing bliver bedre i takt med at du optimerer dine kampagner og bruger den unikke data, din virksomhed indsamler. Remarketing har potentiale til at blive din bedste kanal. Vi kan i OnlineSynlighed.dk hjælpe dig med at udløse potentialet – ring 70 13 23 63 eller skriv til mail@onlinesynlighed.dk for en uforpligtende samtale om mulighederne.

Vores 5 udsagn:

Hvad er bedst – Google AdWords eller Facebook?

facebook eller adwordsSvar: Du bør bruge begge for at få det bedste afkast.

Facebook giver flere muligheder for at segmentere din målgruppe snævert end AdWords gør. Vi har oplevet de bedste resultater med Facebook-annoncering hvor vi kombinerer remarketing-målgrupper med yderligere segmentering på alder, køn og interesser. På denne måde kan vi nøjes med eksempelvis kun at målrette de kvinder der har besøgt din side fremfor alle besøgende.

Google AdWords giver et højt afkast især på Search Ads, hvor du kan sætte et procentvis højere bud for de mennesker, der allerede har været inde på dit domæne.

Hvad konverterer bedst – Search eller Display-ads?

search eller displaySvar: Search Ads.

Hvis dine brugere kender dig i forvejen og derfor er 50 % mere tilbøjelige til at konvertere er det en god forretning at betale 25 % mere for klikket.

Det er ræsonnementet bag Search Ads og det virker godt. Det hænger især sammen med den købsintention der ligger bag mange søgninger på Google. Selvom din målgruppe er smal, så konverterer den godt og du opnår derfor en høj ROI.

At lave samme høje ROI på Display-netværket kræver et større stykke arbejde. Du skal være skarp på dine annoncer og på ekskludering på ikke-relevante sider. Det er ikke den lavest-hængende frugt i haven – men stadig en velsmagende frugt, når du har plukket alle de andre.

Stiger eller falder konverteringsraten med tiden?

vil konveeteringsraten stige eller faldeSvar: Konverteringsraten STIGER med tiden.

Undersøgelser viser at din konverteringsrate med tiden stiger i takt med at dine brugere bliver udsat for flere eksponeringer – se eksempelvis her.

Vi anbefaler at eksperimentere både med korte og længere målgrupper for at finde ud af hvilke tal der gælder for din virksomhed. Ikke to virksomheder er ens og netop dine produkter og services kan adskille sig.

Der er dog ingen grund til alene at have korte remarketing-lister på eksempelvis 7 dage – guldet kan sagtens ligge på dag nummer 27 i stedet. Du finder ud af det ved at prøve.

Er remarketing på Facebook er dyrere end displaynetværk på AdWords?

hvilken remarketing form er dyrestSvar: Det afhænger af hvor dygtig du er i din opsætning.

En veloptimeret remarketing-kampagne køber dig relevante kliks til få kroner – nogle gange endda under. Det gælder afhængigt af om mediet er Facebook, AdWords eller sågar Twitter (hvis du er virkeligt dygtig).

Facebook-annoncering har potentiale til at blive dyrere end AdWords, fordi du ikke kan betale per klik, men i stedet betaler per tusinde visninger. Har du lavet en dårlig annonce med en lav relevansscore (Facebook har relevansscore hvor AdWords har kvalitetsscore; begge går fra 1-10) bliver prisen også derefter.

Modsætningsvis får du de billigste klik i din remarketing-kampagne med en relevansscore på 8-10. Vi har set kampagner med klikpriser på 10 ører. Det er svært at konkurrere med.

Er remarketing begrænset til min egen side?

er jeg begraensetSvar: Heldigvis ikke!

Det mest oplagte sted at begynde med remarketing er på din egen side, men der er ingen grund til at lade dig nøjes.

Har du en bekendt med en ikke-konkurrerende side i samme branche kan du lægge en Facebook-pixel eller AdWords-script på hans side og på denne måde målrette besøgende mod hans (lige så relevante) besøgende. Det koster dig samme pris per tusinde visninger som du er vant til at betale og din ven mærker intet til det; det er ikke nødvendigt at afgive plads til irriterende bannere eller tekstannoncer.

 

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen