AdWords: Dobbelt op til structured information

AdWords: Dobbelt op til structured informationI august 2015 fik vi første gang mulighed for at få ”structured snippet extensions”.

Det er ekstra information, du har mulighed for placere under din annonces tekst. I modsætning til sitelinks er det dog ikke klikbare links, men blot information.

AdWords: Dobbelt op til structured informationDet har været en succes blandt AdWords-annoncørerne. Derfor har Googlet nu udvidet formatet, således at du fra december af har mulighed for at vælge ikke en, men to linjers structured information.

I din AdWords-editor kan du oprette to prædefinerede ”Headers” og udarbejde to lister med information, der kan vises samtidigt med dine annoncer.

Google selv foreslår som brug bl.a.:

  • Hvis du er en webshop, kan du liste de mest populære brands, du sælger
  • Hvis du er et hotel, kan du liste muligheder som ”spa” eller ”swimming pool”
  • Hvis du reparerer vinduer, kan du bruge en liste til at liste dine ydelser og en til populære udsmykninger

Vi anbefaler i OnlineSynlighed.dk at benytte dig af muligheden for mere structured information i dine AdWords-annoncer. Det koster fortsat først penge når der bliver klikket på dine annoncer og jo mere information der er i dine annoncer og jo mere den fylder i søgeresultaterne, des flere kliks (og kunder) får du også.

Det er som udgangspunkt altid en fordel at ”fylde mere på” dine AdWords-annoncer.

Kom med indvendingsbehandling på forhånd

Structured information som dine infoudvidelser har det til fælles, at det er ikke-klikbar information i modsætning til sitelinks.

Der egner begge ting sig også mindre god til at liste eksempelvis kategorier eller menustruktur.

AdWords: Dobbelt op til structured informationDe egner sig især til at liste USP’er (Unique Selling Points) eller indvendingsbehandling.

Hvis du kender dine kunders mest hyppige årsager til ikke at handle hos dig (tvivl om leveringstiden, frygt for produktets kvalitet eller noget helt tredje) kan du komme med indvendingsbehandling direkte i annoncen.

Det øger antallet af henvendelser og salg i sidste ende og giver dig derved et bedre afkast på de penge, du allerede har sat af til AdWords-annoncering.

Mere AdWords, mindre organisk

Mere plads til structured information kommer ikke af sig selv. Den tages – som ved alle andre AdWords-udvidelser – fra de organiske søgeresultater.

Som vi flere gange før har skrevet hos OnlineSynlighed.dk er Googles et børsnoteret amerikansk selskab. Aktionærerne forventer, at indtjening og resultat stiger måned for måned, kvartal for kvartal og år for år.

AdWords: Dobbelt op til structured informationGoogles primære indtjeningsmiddel er AdWords-resultaterne. Derfor giver det også mening, at det er her, Google skruer op og ned for fortsat at søge indtjening.

I takt med at Google og andre hjemmesider har øget antallet af reklamer for at øge indtjening har brugerne svaret igen ved at installere adblockers – browserudvidelser, der helt fjerner annoncerne. Det modsvar betyder, at AdWords og SEO fortsat begge er relevante og nødvendige, hvis du vil ramme 100 % af din potentielle målgruppe og ikke blot halvdelen.

 

 

Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage

AdWords: Dobbelt op til structured information