Online Reputation Management og content marketing går hånd i hånd

to dicipliner der gaar haand i haandOnline reputation management og content marketing er to discipliner, der minder om hinanden.

De har også det til fælles, at de lige nu er blandt de hotteste ’buzzwords’ i online markedsførings-branchen.

Og hvis du arbejder på content marketing er du også reelt i gang med online reputation management ved at sikre din virksomheds mod efterdønningerne af dårlig omtale i fremtiden.

Hvordan hænger det sammen? Det forklarer vi her:

Skab et godt brand – og dominer søgeresultaterne

Med content marketing laver du indhold – artikler, videoer, grafikker, podcasts eller noget helt femte – der er så godt, at dine kunder deler det af sig selv. I stedet for at forstyrre dine kunder med pop-ups og reklamer forsøger du at hjælpe dem med problemer, de har i deres hverdag. Til gengæld husker de på din virksomhed med positive øjne og benytter sig af dine produkter.

Kernen i content marketing – indholdsmarkedsføring på dansk – er således det gode indhold.

Når du laver indhold så godt at det bliver delt af dine kunder figurerer det også automatisk ved søgninger på dit navn. Google som søgemaskine er i de senere år blevet dygtigere og dygtigere til at finde ud af hvad brugerne rent faktisk bliver hjulpet af og give dette prominente placeringer i søgemaskinerne.

Overvejer du at investere i content marketing bør du således have med i dine beregninger, at du ikke alene markedsfører din virksomhed, men reelt også opbygger et værn mod effekterne af dårlig omtale i fremtiden.

For hvis en   tidligere kunde brokker sig og ingen fremtidig kunde ser den dårlige omtale er den for din virksomhed helt ligegyldig.

jo tidligere du investerer jo tidligere kan du hoeste frugterneInvester tidligt og høst frugterne

Online reputation management og content marketing minder også om hinanden på den måde, at jo tidligere du påbegynder din investering, des bedre.

ROI’en på content marketing bør som med søgemaskineoptimering bare stige og stige med tiden. Indledningsvis lægger du en stor investering i det indhold der skal skabes og du bruger løbende lidt kræfter på at promovere det. Men med tiden skal snebolden gerne begynde at rulle af sig selv og løbende give dig et bedre afkast på den indledende investering.

Som med renters rente, så er det først sjovt, når det er gået lidt tid. Jo hurtigere du kan påbegynde din investering, des bedre.

Det samme er gældende for online reputation management. Som med al anden søgemaskineoptimering tager det tid. Hvis du først påbegynder arbejdet med ORM når din virksomhed mærker effekterne af den dårlige omtale i form af en mindre tilgang af nye kunder bliver det over de kommende måneder dyrt, fordi det ikke er noget, der løses fra det ene øjeblik til det andet.

Igen gælder det om at investere tidligt. Du behøver ikke at investere meget – men lidt tid hver måned til at holde den dårlige omtale fra døren vil være en af de bedste investeringer, du laver i din virksomhed.

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Jeg accepterer, at mine data gemmes i overensstemmelse med OnlineSynlighed.dk's privatlivspolitik.
Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage.

John Nielsen

Direktør i OnlineSynlighed.dk og teknisk funderet SEO specialist. Til dagligt rådgiver John virksomheder i hele landet vedrørende forretningsorienteret digital strategi og eksekvering af værdiskabende online synlighed. John er desuden etisk hacker og ekspert i online reputation management.
0 svar

Giv en kommentar

Har du lyst til at være med i debatten?
Du er meget velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *