Online Reputation Management og content marketing går hånd i hånd
Online reputation management og content marketing er to discipliner, der minder om hinanden.
De har også det til fælles, at de lige nu er blandt de hotteste ’buzzwords’ i online markedsførings-branchen.
Og hvis du arbejder på content marketing er du også reelt i gang med online reputation management ved at sikre din virksomheds mod efterdønningerne af dårlig omtale i fremtiden.
Hvordan hænger det sammen? Det forklarer vi her:
Skab et godt brand – og dominer søgeresultaterne
Med content marketing laver du indhold – artikler, videoer, grafikker, podcasts eller noget helt femte – der er så godt, at dine kunder deler det af sig selv. I stedet for at forstyrre dine kunder med pop-ups og reklamer forsøger du at hjælpe dem med problemer, de har i deres hverdag. Til gengæld husker de på din virksomhed med positive øjne og benytter sig af dine produkter.
Kernen i content marketing – indholdsmarkedsføring på dansk – er således det gode indhold.
Når du laver indhold så godt at det bliver delt af dine kunder figurerer det også automatisk ved søgninger på dit navn. Google som søgemaskine er i de senere år blevet dygtigere og dygtigere til at finde ud af hvad brugerne rent faktisk bliver hjulpet af og give dette prominente placeringer i søgemaskinerne.
Overvejer du at investere i content marketing bør du således have med i dine beregninger, at du ikke alene markedsfører din virksomhed, men reelt også opbygger et værn mod effekterne af dårlig omtale i fremtiden.
For hvis en tidligere kunde brokker sig og ingen fremtidig kunde ser den dårlige omtale er den for din virksomhed helt ligegyldig.
Invester tidligt og høst frugterne
Online reputation management og content marketing minder også om hinanden på den måde, at jo tidligere du påbegynder din investering, des bedre.
ROI’en på content marketing bør som med søgemaskineoptimering bare stige og stige med tiden. Indledningsvis lægger du en stor investering i det indhold der skal skabes og du bruger løbende lidt kræfter på at promovere det. Men med tiden skal snebolden gerne begynde at rulle af sig selv og løbende give dig et bedre afkast på den indledende investering.
Som med renters rente, så er det først sjovt, når det er gået lidt tid. Jo hurtigere du kan påbegynde din investering, des bedre.
Det samme er gældende for online reputation management. Som med al anden søgemaskineoptimering tager det tid. Hvis du først påbegynder arbejdet med Online Reputation Management når din virksomhed mærker effekterne af den dårlige omtale i form af en mindre tilgang af nye kunder bliver det over de kommende måneder dyrt, fordi det ikke er noget, der løses fra det ene øjeblik til det andet.
Igen gælder det om at investere tidligt. Du behøver ikke at investere meget – men lidt tid hver måned til at holde den dårlige omtale fra døren vil være en af de bedste investeringer, du laver i din virksomhed.
- SPF Flattening: Optimering af din virksomheds mail sikkerhed og levering - 1. juli 2024
- Undgår dine e-mails spammappen? Tjek det gratis! - 14. juni 2024
- Kultur, opdragelse og værdisæt tæller mere end generationstilhørsforhold - 17. maj 2024
DK-31929407