Nu er Google Panda virkelighed
Du skal virkelig stå tidligt op, hvis du vil løbe om hjørner med Google. Det er i hvert fald det signal, Google sender med den nye Panda update. Her er der tale om en opdatering, der går benhårdt efter alle de hjemmesider, der ikke rummer indhold af reel kvalitet. Og det kan blive et problem for dig, hvis du er en af de hjemmesideejere, der har fokuseret mere på kvantitet end kvalitet.
I denne artikel kan du blive meget klogere på Google Panda. Du kan læse mere om, hvilken konsekvenser den nye Panda update får, ligesom du kan få informationer om, hvordan du kan begrænse dit tab, hvis du er blevet ramt af Google Panda.
Pandaen spiser middelmådigt indhold
Internettet vokser, vokser og vokser. Hver eneste dag bliver der lavet nye hjemmesider i alle verdens kroge, og der er ingen tvivl om, at den udvikling vil fortsætte, når resten af verdensbefolkningen også får netadgang. Men hvordan håndterer man lige den udvikling, hvis man er verdens største søgemaskine, og man har dedikeret sig til at hjælpe brugerne med at sortere i de mange informationer?
Svaret er, at man lancerer en ny og endnu mere sofistikeret søgealgoritme, der prioriterer de kvalitet, som brugerne efterspørger. Og det er faktisk en ganske præcis definition af det, der er formålet med Googles Panda-opdatering. Google Panda er nemlig sat i vandet for at dæmme op for de mange hjemmesider, der udelukkende fylder som støj og grums i et informationsakvarie, der i forvejen er alt for småt.
Med den nye Panda update trækker Google en linje i sandet: Der findes hjemmesider, der indeholder reelle informationer, og så findes der hjemmesider, som udelukkende er med til at frustrere de brugere, der tror, at de har fundet de svar, de ledte efter.
Det skal du være opmærksom på
Google har heldigvis løftet sløret for, hvad du skal være opmærksom på, hvis du ikke vil rammes af Google Panda. Eller nogle af de andre opdateringer, der utvivlsomt vil komme i fremtiden. Generelt kan man nemlig sige, at du aldrig nogensinde vil gå galt i byen, hvis du følger nedenstående råd. Det er nemlig svært at forestille sig, at kvalitet nogensinde går af mode.
Først og fremmest er Google med Panda-opdateringen gået benhårdt efter sider, der rummer tyndt indhold. Det betyder omvendt, at du er nødt til at fokusere på at skrive gode, præcise og gennemarbejdede tekster, hvis du vil sove trygt i forvaring om, at dine placeringer i Google ikke pludselig forsvinder lige foreløbigt. Det betyder også, du skal være opmærksom på duplicate content – altså at dit indhold er unikt og ikke også ligger på andre hjemmesider. I den forbindelse kan det betale sig at læse op på reglerne for god citatskik.
Efter Google Panda skal du også være opmærksom på, at Google straffer din side, hvis den virker overoptimeret. Hvis du med andre ord har klistret din hjemmeside til med de søgeord, du vil have din side bliver fundet på. I det hele taget gælder det, at man som webmaster nu kan blive straffet, hvis man signalerer alt for stærke kommercielle interesser. Det gælder også i forhold til reklamer, som – hvis du har alt for mange af dem på din side – kan få indflydelse på din hjemmesides placeringer i søgeresultaterne.
Der er ingen tvivl om, at det er søgemaskinebrugerne, der har fået mest ud af det, når støvet efter Google Panda har lagt sig. De vil nemlig i højere grad opleve, at de finder det, de leder efter, når de bruger Google. Det er i hvert fald sådan, Google gerne vil have det.
- SPF Flattening: Optimering af din virksomheds mail sikkerhed og levering - 1. juli 2024
- Undgår dine e-mails spammappen? Tjek det gratis! - 14. juni 2024
- Kultur, opdragelse og værdisæt tæller mere end generationstilhørsforhold - 17. maj 2024
DK-31929407