Kender du LinkedIn Insight Tag? Dét kan du bruge det til

LinkedIn Insight Tag

Følger du med på vores blog, har du efterhånden lært, at retargeting er et vigtigt og effektivt annonceværktøj – både når det gælder AdWords og Facebook. Annoncering via sociale medier kommer kun til at fylde mere og mere, og derfor skal du også være skarp i dine budskaber og ramme de rigtige målgrupper.

Retargeting er smart, netop fordi du henvender dine annoncer til personer, der allerede har et kendskab til dig. Allerede dér har du en fordel i forhold til dine – i kundens øjne – ukendte konkurrenter. I dag søger de fleste personer tryghed, når de handler online, og denne tryghed skabes, når de kan genkende din hjemmeside, dit brand eller dit virksomhedsnavn.

Retargeting på LinkedIn

Du kan snart lave retargeting via alle tænkelige sociale medier, og LinkedIn er ingen undtagelse. Det eneste, det kræver, er, at du implementerer en trackingkode på dit website. Dette kender du allerede fra Facebook-pixelen, Google Analytics, Google Tag Manager og så videre.

LinkedIns trackingkode er en javascript-kode, som du skal implementere på alle dine sider (eksempelvis via headeren eller Google Tag Manager). Når dette er gjort, begynder du at indsamle data om dine besøgende på din hjemmeside – lige som du kender det fra Facebook-pixelen. Denne data bliver sendt til LinkedIn, hvor du kan nyttiggøre den indsamlede data i din markedsføring.

Lær dine besøgende at kende

LinkedIn besøgende

Udover retargeting giver LinkedIn Insight Tag dig også nogle andre fordele. Via LinkedIn Website Demographics, kan du se, hvilke professioner, der besøger din hjemmeside. På LinkedIn angiver alle brugere deres jobtitel, hvilken virksomhed de arbejder i samt hvilken branche, der er tale om.

Sælger du ydelser eller produkter B2B er denne viden unik for dig. Du får serveret data om, hvem du kan målrette din øvrige annoncering på LinkedIn mod. Den viden kan være guld værd i jagten på nye kunder.

Følg dine konverteringer

Med LinkedIns Insight Tag kan du også følge med i, hvor mange, der klikker på din annonce, som også konverterer på din hjemmeside. Afhængig af hvilken type konvertering du vil spore, kan du opsætte dette i din Campaign Manager.

LinkedIn Marketing Solutions har lavet en video, som forklarer Conversion Tracking godt:

Sådan kommer du i gang

Der er altså mange fordele og guldkorn at komme efter med LinkedIns Insight Tag. Det er hurtigt at implementere på din hjemmeside, og så snart du har implementeret den, skal du ikke gøre mere. Det er som nævnt tidligere en trackingkode, som kommer til at køre i baggrunden af din hjemmeside. Din hjemmeside bliver altså ikke udadtil påvirket af trackingkoden.

For at komme i gang, skal du blot følge disse simple trin:

  1. Log ind på LinkedIn Campaign Manager
  2. Find ”Insight Tag” under menupunktet ”Account Assets”
  3. Kopier javascript-koden og indsæt på din hjemmeside (på samme måde, som ved Google Analystics og Facebook-pixel)

Så simpelt er det faktisk! Så hvad venter du på? Særligt hvis du er på B2B-markedet kan LinkedIn være et effektivt redskab til at skabe nye leads og kunder.

Husk det med cookieteksten

Som en afsluttende bemærkning vil jeg blot nævne cookietekster. Mange hjemmesider har ikke en cookietekst, hvilket ellers er et EU-lovkrav. I din cookietekst skal du blandt andet skrive, hvilke cookies, der bliver gemt, når en person besøger din hjemmeside. Her bør du altså nævne Google Analytics, Facebook og LinkedIn, hvis du altså sporer trafik via disse kanaler.

Har du brug for hjælp til LinkedIn Insight Tag, cookietekster eller tracking via andre sociale medier, så kontakt os. Udfyld formularen herunder, så tager vi en uformel snak om, hvordan vi bedst kan hjælpe dig.

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen