Nyhedsbrev

Sådan får du flere til at åbne dit nyhedsbrev uden at ændre i indholdet

Nyhedsbrev

Uanset om formålet med dit nyhedsbrev er information, branding salg eller noget helt andet, ønsker du som afsender at blive hørt af dine modtagere. For hvad er værre end skuffelsen over at have brugt lang tid på et nyhedsbrev, som alt for få åbner?
Oplever du en lav åbningsrate for dit nyhedsbrev, kan det ofte skyldes, at dine mails havner i modtagernes spamfiltre eller “uønsket post”. Årsagen hertil kan være, at teknikken bag udsendelse af dit nyhedsbrev er sat forkert eller mangelfuldt op. Heldigvis er problemet let at løse.
Læs videre her og bliv klogere på, hvordan du undgår at havne i modtagernes uønskede mails, som dermed vil øge din åbningsrate på dit nyhedsbrev – helt uden at ændre i selve indholdet.

Modtagerens mailsystem tjekker dit nyhedsbrevs tekniske opsætning

Nyhedsbrev

Mailudbyderne er de seneste år blevet endnu bedre til at frasortere spam fra modtagernes indbakker. Men den skærpede kamp mod spam har desværre den uhensigtsmæssig sideeffekt, at også helt legale mails, eksempelvis dit nyhedsbrev, fejlagtigt bliver frasorteret som spam. Når nyhedsbreve frasorteres som spam, skyldes det ofte, at der ikke er styr på helt basis DNS-opsætning vedrørende mail.
De globale mailudbydere, som eksempelvis Microsoft og Google lægger i dag stor vægt på, at den sikkerhedsmæssige opsætning hos den enkelte afsender er korrekt. De frasorterer ganske enkelt mails, hvor afsenderserveren ikke aktivt er godkendt. Det betyder som nævnt, at mange mails ender i ”uønsket post” i stedet for den rigtige indbakke.

Bruger du en professionel e-mail marketingløsning, burde den tekniske opsætning jo være i orden. Men selv hvis du benytter en professionel udbydere, kan der være ting, som du selv skal gøre, for at din opsætning bliver 100% optimal.

Kampen mod falske mails og Phishing

Phishing

“Phishing”, hvor kriminelle forsøger at franarre godtroende virksomheder eller internetbrugere deres følsomme oplysninger, som kreditkort, brugernavn, adgangskode eller netbankoplysninger, er et stigende problem. Det er netop kampen mod denne trussel, som er årsagen til skærpede krav til opsætning af DNS omkring mailservere og -systemer.

Sættes dit system korrekt op, kan du øge chancerne betydeligt. Det gøres med opsætning af tre vigtige protokoller.

De tre vigtige protokoller

Ved blot at vise, at dit nyhedsbrev ikke er spam, kan du reducere risikoen for, at modtageren afviser det. Derfor er det vigtigt, at du har opsat disse tre DNS-records korrekt:
1. SPF – “Sender Policy Framework”
2. DKIM – “DomainKeys Identified Mail”
3. DMARC – “Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance”

Og så er du godt dækket ind, når det kommer til mailens opsætning, hvilket vil bidrage til, helt automatisk, at øge din åbningsrate, fordi at modtagerne nu får dine nyhedsbreve direkte i deres indbakke – og ikke i spamfiltret.

Har du brug for at få opsat din mail korrekt, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon: 70 13 63 23 eller ved at udfylde formularen herunder.

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen