Webdesign i sig selv handler om at skabe en flot hjemmeside, der hjælper brugeren på vej til at blive betalende kunde i din forretning.
Men for mange webdesignere glemmer den sidste del – nemlig, at et webdesign ikke bare skal være flot, men at det også skal konvertere. Og lige så ofte ses det, at webdesignet ikke tager så vigtige parametre som søgemaskineoptimering og landingssider til PPC-annoncer med i overvejelserne.
Som webdesigner er det fristende at lave et visuelt imponerende website, hvor brugeren bliver næsten overrasket første gang han eller hun besøger siden. Det er flot og det er spændende.
Men for din virksomhed er flot og spændende ikke nok. Der skal også tjenes penge på det. Og derfor er det vigtigt at have et webdesign, der også er lavet med såvel online synlighed som konvertering in mente.
I OnlineSynlighed.dk har vi i mange år arbejdet med søgemaskineoptimering, PPC-annoncering, konverteringsoptimering og andre grene af online markedsføring. Vi har stor erfaring med, hvad der virker, når en hjemmeside og et webdesign skal generere kunder og tjene penge. Og det betyder, at vi også har stor erfaring med webdesign.
Har du brug for et nyt website – og vil du ikke alene have et flot et, men også et webdesign, der er optimeret til Google, velegnet til PPC-annoncering og endda i stand til at konvertere dine besøgende?
Ring enten 70 13 63 23 eller udfyld vores uforpligtende formular herunder. Beskriv gerne din virksomhed med en linje eller to. Så ringer vi op og vi kan tage en snak om, hvordan OnlineSynlighed.dk kan hjælpe dig videre med et hjemmesideforløb præcis som du havde håbet på:
Vi kender SEO – og det er nødvendigt for dit webdesign
Søgemaskineoptimering (SEO efter Search Engine Optimization) er en af OnlineSynlighed.dks kernekompetencer. Og det kommer dig til gode, når vi hjælper med et webdesign, hvor også søgemaskinernes retningslinjer er tænkt ind fra starten af.
Alt for ofte ser vi nemlig, hvordan et flot webdesign ikke har tænkt søgemaskinerne ind i ligningen.
Det kan vi se i form af en ikke-brugervenlig menu-struktur, manglende oversigtsmuligheder og en ulogisk opsætning af overskrifter og underoverskrifter på din side – for blot at nævne et par stykker.
For den almindelige bruger vil det ikke springe i øjnene, men selv små designfejl kan være store hindringer i det følgende arbejde med søgemaskineoptimering. Og store hindringer kan koste mange penge på langt sigt.
At forhindre problemer med din virksomheds måske vigtigste indgangskanal til nye kunder i form af Googles organiske søgeresultater er meget vigtigt. Når vi udarbejder dit webdesign har vi altid søgemaskineoptimering i baghovedet, så din hjemmeside fra starten af er gearet til at give dine konkurrenter baghjul i top 10.
En veldesignet og velkodet hjemmeside gør din senere investering i søgemaskineoptimering væsentligt mere overkommelig og dit afkast større.
Fokus på din bundlinje med konverteringsoptimering
Udover søgemaskineoptimering har OnlineSynlighed.dk også stærke kompetencer inden for konverteringsoptimering.
Også dette er vitalt for successen af din nye hjemmeside og det nye webdesign – og også dette er en af de ting, ikke alle danske webdesignere desværre er lige dygtige til.
Vi tænker også konverteringsoptimering ind i dit webdesign. Formålet er at gøre det så nemt for en bruger som muligt at blive betalende kunde i din butik.
Dette kan vi gøre ved ikke at have unødvendige elementer på siden, kun at have fokus på et konverteringsmål per side, guide brugeren med pile og tekst og hvis du sælger direkte på din side at gøre dit checkoutflow overskueligt.
Det kan lyde som små ændringer – men vi ser også, at netop de små ændringer nogle gange er de, der har den største effekt på din side.
Når vi sammen udarbejder kravspecifikationen til din nye hjemmeside, kommer vi med inputs, der har til formål at øge konverteringsraten på din side – eller sagt på en anden måde at øge antallet af kunder og derved omsætning i din forretning. Og vores tilknyttede designer har mange års erfaring med at skabe webdesign, der konverterer fra gratis brugere til betalende kunder.
Vi tilbyder også konverteringsoptimering som selvstændig ydelse, hvis du allerede har en hjemmeside og ikke ønsker et komplet redesign af samme. Ring gerne 70 13 63 23 for at høre mere om dette.
50 % af dine besøgende kommer fra mobilen – er din side klar til det?
I dag er det normalt for mange sider – OnlineSynlighed.dk inklusive – at have mere end 50 % af de besøgende komme fra en mobil enhed. Ved en mobil enhed forstås enten en smartphone eller en tablet.
Dette sætter store krav til din hjemmeside, der skal fungere lige så godt på en mobiltelefon, som den skal på en almindelig computer.
Løsningen på dette hedder et responsivt webdesign. Med et responsivt webdesign undgår du at have en mobil version af din side på et subdomæne eller lignende konstruktion, der skaber problemer både for dine brugere, dine udvikler og i forbindelse med din søgemaskineoptimering.
Med et responsivt webdesign vil det være samme URL, uanset om du tilgår din side med en bærbar computer eller din smartphone. Afhængigt af skærmstørrelsen vil nogle elementer blot ikke være synlige, mens andre vil blive skaleret ned.
Alternativet er at lave en mobil version af din side, der foruden at være en omkostningstung proces er en sten i skoen i forhold til brugervenlighed og fordobler din tid brugt og budget til vedligeholdelse og udvikling af din hjemmeside. Det er en dårlig handel.
Når vi i OnlineSynlighed.dk hjælper dig med dit webdesign indgår responsivt webdesign altid som et bærende element. Ved hjælp af det rigtige responsive webdesign er det muligt for dine mobile brugere ikke bare at konvertere lige så godt, men i nogle tilfælde bedre, end du er vant til fra desktop.
Kontakt os gerne, hvis du vil se eksempler på et veludført responsivt webdesign – eller prøv selv med OnlineSynlighed.dk. Træk din browser sammen i et mindre vindue og se hvordan siden tilpasser sig dette med det samme.
”Mobile first” responsivt webdesign
Opbygningen af et responsivt website med OnlineSynlighed.dk på sidelinjen som sparringspartner er lig med mobile first. Denne tilgang til udviklingen af et responsivt webdesign betyder, at din side bygges op til først at fungere på mobiltelefonen, og kun hvis den besøgende kommer fra en computer lægges der ekstra elementer ovenpå.
Modsætningen til dette er desktop first, hvor alle elementer indlæses og nogle så herefter skjules.
Mobile first som teknologi til dit responsive webdesign betyder, at din side indlæser hurtigere til gode både for dine brugere og derved også for Google. Hvis dine brugere er glade er Google i stand til at aflæse dette og vil som følge heraf sende flere brugere til dig. En god brugeroplevelse er den bedste søgemaskineoptimering, du i dag er i stand til at lave.
Sparring til dine tekster
En ting er hvordan din side ser ud, og hvor dygtig den er til at konvertere dine brugere til betalende kunder.
Men en helt anden ting er selve indholdet på din side.
At forfatte indhold til din hjemmeside er ikke ’bare’ et spørgsmål om at sætte sig ned og skrive. Afhængigt af din målgruppe vil forskellige skriftlige virkemidler fungerer, og du kan være nødt til ikke alene at kommunikere med tekst, men også med billeder, video og lyd.
OnlineSynlighed.dk tilbyder at udøve sparring til dine webtekster eller eventuelt stå for at skrive dem. Dette er ikke en nødvendig ydelse i forbindelse med vores rådgivning til dit webdesign, men en mulighed vi sammen kan tale om for at skabe det størst mulige afkast af arbejdet med hjemmesiden.
Læs mere om vores tekstforfatning her
Vi designer enten selv – eller oversætter mellem dig og din designer
Vi har to ydelser i OnlineSynlighed.dk, når det kommer til vores webdesign.
Vi har mulighed for enten selv at stå for designet med vores tilknyttede dygtige og erfarne designer – eller vi kan stille os som mellemled mellem dig og din tilknyttede designer og forhindre problemer her. Vi er vant til det første og anbefaler det også, men vi er fleksible, hvis du gerne vil samarbejde med den designer, du er vant til.
Her betegner vi vores ydelse som en slags ’forsikring’ mod et dårligt forløb, frustrationer, spildte penge og spildt tid.
Du betaler os et mindre forløb for at undgå store problemer med designet af den nye hjemmeside.
Problemer der ofte opstår i en sådan proces er:
- En designer, der ikke tager hensyn til søgemaskineoptimering i designet og derved giver din nye hjemmeside et handicap i forhold til Googles organiske søgeresultater i forhold til dine konkurrenter
- Manglende opfølgning med sprængte deadlines til følge
- Miskommunikation mellem to mennesker, der ikke reelt taler samme ”onlinesprog” – en ”tolk” kan redde dagen og spare megen tid
- En designer, der laver en flot hjemmeside, men ikke en hjemmeside der har fokus på konvertering af brugere til betalende kunder i din forretning
Vi har oplevet alle de ovenstående scenarier før og mange flere til. Det har givet os en unik viden inden for webdesign og projektstyring, der kan sikre dit webdesignprojekt en god start.
Starter med en kravspecifikation
Når vi sammen starter et samarbejde om et nyt webdesign starter vi med en kravspecifikation. Hvilke elementer skal der være på din side, hvordan skal menuen sættes sammen, hvilke funktioner skal siden have – hvad er tankerne til, hvordan siden skal fungere i det hele taget?
Jo mere specifik en kravspecifikation der sendes til vores designer, des bedre et resultat vil du som kunde få leveret.
Det gælder om at være skarp indledningsvis, og det har vi stor erfaring med.
Du er velkommen til at ringe 70 13 63 23 eller benytte kontaktformularen længere oppe for gratis at få tilsendt et eksempel på en sådan kravspecifikation.
Efter at designeren har modtaget kravspecifikationen, sørger vi for løbende at følge op på designprocessen. I OnlineSynlighed.dk er levering til tiden af dit webdesign et meget vigtigt parameter. Deadlines overholdes.
Når først designet er leveret, tager vi igen sammen et kig på det og sender eventuelle rettelser tilbage til designeren.
Afhængigt af kompleksiteten af dit webdesign kan processen fra idé til kravspecifikation og endeligt design tage fra få uger.
Vores designer
OnlineSynlighed.dk består udover indehaver John Nielsen af en lang række freelancere med speciale inden for hver deres fag – herunder en designer, vi i mange år har haft et godt samarbejde med. Det er en designer, der er vant til at levere mobile first responsivt webdesign til tiden, der både er søgemaskinevenligt og konverterende. Alt sammen til gode for din virksomhed.
Når vi hjælper med webdesign til din virksomhed går vi ud fra og foretrækker, at vi bruger vores designer. Kvaliteten er bevist, vi kan garantere arbejde leveret inden for deadline og der designes med SEO, konvertering og online synlighed in mente.
Vi vil gerne vise dig, hvorfor det netop er denne designer, vi gerne vil bruge, når vi sammen skaber dit nye webdesign:
Ring 70 13 63 23 eller benyt kontaktformularen for at se eksempler på de webdesigns, vores tilknyttede designere tidligere har lavet og få en indikation af niveauet for vores ydelse.
Spar tid og penge – få hjælp til dit webdesign
Et nyt webdesign og en ny hjemmeside skal være en god oplevelse. Det skal være starten for en bedre hjemmeside, der tjener din virksomhed flere penge.
Og med OnlineSynlighed.dk på sidelinjen som partner slipper du for frustrationer over kommunikationsproblemer, sprængte deadlines og et webdesign du er nødt til at lave om, fordi det ikke er responsivt eller søgemaskinerne ikke kan læse dit indhold.
Når vi udarbejder dit webdesign og stiller os til rådighed som sparringspartner får du ikke alene en flot ny hjemmeside – men også et webdesign, der fungerer i Googles søgemaskine og har tænkt konvertering af dine brugere til betalende kunder ind fra starten af.
Lad os tage en uforpligtende snak om, hvordan OnlineSynlighed.dk kan hjælpe dig og din virksomhed.
Ring nu på 70 13 63 23 – eller udfyld kontaktformularen herunder. Så vender vi tilbage til dig, og vi kan tale om mulighederne for med et nyt webdesign at øge din virksomheds afkast af internettet:
DK-31929407