Har du et produkt, som du gerne vil sælge online?
Det behøver ikke at være et fysisk produkt – du kan også sælge virtuelle produkter, eksempelvis musik til download, e-bøger, softwarelicenser eller noget helt fjerde.
Du får også mulighed for at sælge abonnementsløsninger, hvad enten der er tale om fysiske eller virtuelle produkter.
Med en webshop er du ikke begrænset af din virksomheds geografiske placering.
Du kan altså udvide din forretning og øge indtjeningen med en webshop, da du kan nå ud til hele landet – eller til flere forskellige lande, hvis det er det, du ønsker.
Vi arbejder med WordPress og WooCommerce
Hos OnlineSynlighed.dk har vi mange års erfaring med CMS’et WordPress. Det er derfor også i WordPress – i modulet WooCommerce, at vi udvikler din webshop.
WordPress er kendt for sin brugervenlighed. Brugervenligheden er vigtig for os, da du også selv vil skulle navigere rundt backend (alt det, som ligger bag den hjemmeside, som de besøgende kan se). Når din webshop er lanceret, og du begynder at modtage ordrer, skal du nemlig selv være i stand til at håndtere disse. Dette får du selvfølgelig guides til, når webshoppen er klar til lancering.
Integrer din webshop med
Når vi udvikler din webshop, skal der naturligvis integreres et betalingsmodul.
Dette vil være et eksternt modul, hvad enten du vil anvende QuickPay, e-pay, MobilePay eller noget helt fjerde.
Du skal dog være opmærksom på, at du skal have en indløsningsaftale, for at kunne tage imod betalinger – med mindre du altså bruger PayPal. Indløsningsaftalen er du selv ansvarlig for at oprette.
På samme måde, som dit betalingsmodul skal integreres, kan der også være behov for integration med dit regnskabsprogram, Pakkelabels.dk, Mailchimp, Live Chat m.m.
Eksempler på integrationer med WooCommerce:
- Nets
- Teller
- MobilePay
- QuickPay
- E-conomic
- Dinero
- Pakkelabels.dk
- Mailchimp
- Google Analytics
- Live chat
- Medlemskab
Søgemaskineoptimering
Hos OnlineSynlighed.dk er en af vores absolutte spidskompetencer søgemaskineoptimering. Derfor indarbejder vi altid SEO, når vi udvikler webshops. Dette gør vi både i form af unikke, SEO-optimerede produkttekster, optimering af billeder, mobilvenligt (responsivt) design, optimering af indlæsningshastighed, sikring af webshoppen (SSL / https) m.m.
Vi kommer med andre ord omkring teksterne på webshoppen, herunder statiske sider (eksempelvis ”Om os”), kategoritekster og produkttekster. Derudover foretager vi en teknisk optimering af webshoppen, ligesom vi konverteringsoptimerer.
Hvad koster en webshop?
Prisen på din nye webshop vil variere alt efter, hvor mange produkter, vi skal sætte op samt hvilke integrationer, der skal implementeres.
Vi inviterer dig til et indledende møde, hvor vi tager en snak om dine behov og ønsker. Herefter udarbejder vi en fast pris for webshoppen ud fra det, vi aftaler på mødet.
Du spiller en aktiv rolle
For os er det vigtigt, at du bliver inddraget i hele processen. Det gør vi for at sikre, at webshoppen bliver lige som du gerne vil have den.
Inden vi går i gang med at udvikle, starter vi med at afholde et møde, hvor vi finder frem til dine ønsker for webshoppen – både hvordan den skal se ud, samt hvilke funktioner, den skal have.
Undervejs i udviklingsfasen har du mulighed for at følge med i hele opbygningen af webshoppen. Du får altså mulighed for at kigge vores udvikler over skulderen. På den måde kan vi hurtigt tilpasse og justere, hvis der er noget, du gerne vil have anderledes.
Gør webshoppen synlig online
Når din webshop er lanceret, skal du tiltrække kunder. Vi har lagt grundlaget for søgemaskineoptimering, så webshoppen har de bedste vilkår for at blive fundet i søgemaskinerne. Men dette er ikke tilstrækkeligt – slet ikke for en nystartet webshop.
Der er grundlæggende 2 forskellige måde at gøre din webshop mere synlig på: SEO og annoncering.
I forbindelse med SEO har vi lagt grundstenene på webshoppen. Derfor vil det primært være ekstern SEO, der kræves. Ekstern SEO handler om at skabe værdi til webshoppen fra eksterne kilder (andre hjemmesider).
Ekstern SEO kræver en langsigtet indsats, og der kan gå alt lige fra få dage til flere uger, før du kan se resultatet af indsatsen. Ikke desto mindre er ekstern SEO et effektivt redskab.
Ved annoncering er der flere forskellige muligheder: Facebook, Instagram, AdWords, Bing Ads, bannerannoncer m.m.
For en webshop anbefaler vi her særligt Facebook-/Instagramannoncer samt Google Shopping Ads, som er en del af Google AdWords.
DK-31929407